non hodkin

• joyce

Ik ben 17 jaar en heb een paar maanden terug te horen gekregen dat ik kanker heb, non hodkin.

Dat was heel erg schrikken natuurlijk, WAT NU?Dat was het eerste wat ik dacht want als je het woord kanker hoort dan denk je aan de dood. Maar dat hoeft natuurlijk absoluut niet.

Nadat ik het te horen heb gekregen moest ik 3 weken wachten op uitslagen of er nog uitzaaingen waren….gelukkig niet!!dat was erg positief!

In middels heb ik 3 chemokuren achter de rug en moet ik er nog 1 daarna nog 20 bestralingen.

Het lijkt nu allemaal alsof alles heel makkelijk is gegaan maar dat was het niet, bijvoorbeeld haaruitval is 1 van de moeilijkste dingen, ik had heel lang haar maar nu helemaal niks meer.

Ik wilde eigenlijk gewon mijn verhaal even kwijt en mij lijkt dit wel een goede manier daarvoor.

• Marjo

Hallo Joyce,

Allereerst vind ik het erg naar voor je wat je schrijft. Ben je er wel een beetje goed doorheen gekomen met die chemo's? Het is heel goed hoor, om je “probleem” van je af te schrijven. Kan je er ook met vriendinnen over praten? Ik wens je veel sterkte met je laatste chemokuur en je verdere bestralingen. Ik hoop dat je de moed erin kan houden!!!

Groetjes, Marjo

• Marielle

Hoi Joyce,

ik ben Marielle, 19 en vlak voordat mijn 19e verjaardag hoorde ik dat ik Hodgkin had. Dat is inmiddels 8 maanden geleden; ik heb 8 (x2) chemo's gehad en daarna bestralingen. En je hebt gelijk. Haaruitval is iets verschrikkelijks.. ik dacht eerst; ach het is niet fijn maar het hoort erbij, maar uiteindelijk is het gewoon hartstikke k*t.. sorry dat ik het zo zeg.

Ik ben inmiddels dus klaar… maar ik weet heel goed wat je doormaakt… als je zin hebt om te mailen of te chatten (ik heb msn) dan laat je maar wat horen:) !

m'n adres: mariellelips@hotmail.com

liefs Marielle