IS DAT NOU EEN VRIENDIN VAN ONS?

• Yvonne Bosman-van der Helm

Hallo, wij zijn erg boos op mijn vriendin.

Het zit zo dat mijn moeder met een longontsteking opgenomen in het ziekenhuis ligt. Ik wil zo graag naar mijn moeder toe, maar mijn man Gerard kan niet alleen thuis zijn omdat hij hulpbehoevend iemand is. Iemand moet op hem kunnen passen. Nu heb ik vanmorgen even aan mijn vriendin gevraagd of zij vanavond voor 1 a 2 uurtjes op Gerard wilt passen zodat ik even naar mijn moeder kan gaan. Kreeg ik als antwoord van haar dat zij maandag altijd een saaie dag vindt en dat ze liever thuis wilt blijven, wat vinden jullie er van? Is dat nou te veel gevraagd, ze woont maar 5 minuten fietsen vandaan bij ons! Wij zijn best pissig, maar willen ook graag jullie mening hebben. Moet ik iets zeggen tegen haar of zo? Of gewoon haar nooit meer vragen om hulp. Gerard is best verdrietig daarover en zei: Is dat nou een goede vriendin? Wat een egoisme zeg.

Liefs Yvonne Bosman

• Ciska

beste yvonne,

Ik lees altijd jouw berichtjes. Ik reageer bijna nooit erop, maar ik leef wel met jullie mee.

Ik vind het heel erg wat je allemaal meemaakt en wat er nog allemaal gaat komen.

En daarom vind ik het heel onredelijk van je vriendin om niet te komen.

Ze zou zelf in die situatie moeten zitten, dan weet ze dat je blij bent met iedere hulp.

Maar ik denk dat ze angst heeft om alleen met Gerard te zijn.

Helaas.

Ik hoop dat je iemand anders hebt kunnen vinden.

Heel veel sterkte en ook met je moeder.

Groetjes, Ciska

• Marga

Hoi Yvonne,

Zoals men zegt, in nood leer je je vrienden kennen. Wij gebruiken ook nog wel eens de uitdrukking: met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig, al gaat dat in dit geval misschien wat ver. Ze zal inderdaad wel bang zijn om met Gerard alleen te zijn, maar dat kan ze dan toch gewoon zeggen. Haar redenering slaat gewoon helemaal nergens op. Wat heeft dat er nou mee te maken dat maandag een saaie dag is. Nou ja, je weet nu in ieder geval wat je aan haar hebt.

Marga

• Elsa

Lieve yvonne,

Gewoon nooit meer iets vragen meid ! Ik ben ook best wat vrienden verloren de laatste tijd, voordat mijn mama overleed !

Zij is nu 4 weken overleden, en ik ging van de week weer aan het werk..en wat denk je… ze vonden dat ik te lang ben thuis gebleven…. Ontslag ! Ik ben net mijn moeder verloren…. ongeloofelijk he !

Er zijn gewoon mensen die het allemaal niet kunnen of willen begrijpen…..TOTDAT…. ze het zelf mee maken….

Veel liefs, Elsa

Jee Elsa toch,

Ben jij echt ontslagen omdat jij te lang thuis bent gebleven? @!#$ (mag ik effe vloeken?), dat is ook niet normaal meer!

Ja, door de situatie met Gerard weten wij ook wie onze echte vrienden zijn en wie niet.

Ik vind dat jij werk van moet maken dat jij ontslagen bent! Dat is op zich geestelijke mishandeling vind ik. Hoe kunnen ze het doen! Waar heb je eigenlijk gewerkt?

Precies, over mijn vriendin gesproken. Ik vraag haar ook nooit meer wat, ze moet eens in onze situatie plaatsen zeg.

Gerard ligt weer opgenomen in het ziekenhuis afgelopen dinsdag, die heeft benauwd gekregen. Volgens de artsen is het longontsteking of longembolie.

Tot nu toe weten we de uitslag nog steeds niet, belachelijk. Ik ben bij hem geweest en het gaat nu veel beter met hem. Alleen is hij wel verlamd in zijn benen en heeft doorliggende hielen (ziet zwart uit). De dermatoloog zei dat het wel goed komt, maar dat de genezing wel even zal duren.

Mijn bedrijfsarts heeft mij gezegd dat ik op 11 december bij hem terug moet komen en dat ik rustiger aan moet doen.

Elsa, als er wat is, gewoon mij emailtje sturen. Oke?

Liefs en kusjes van Yvonne

• ineke

Hallo!

Echte vriendinnen heb je maar weinig, die altijd voor je klaar staan

in nood, geloof me!

groet,

ineke

Daar ben ik met je mee eens.

Liefs Yvonne

• Marianne

Inderdaad!!