Zeldzame Kanker ??

  • Mandy

    Je hoort op het moment best vaak dat een persoon een zeldzame vorm van Kanker heeft ,is dit dan echt een zeldzame vorm van kanker of weten de artsen gewoon niet wat ze ermee aan moeten.Ik twijfel daar namelijk over .Mijn moeder was ook een zeldzaam geval volgens de artsen in het ziekenhuis en ik twijfel hier gewoon aan

    Wie herkent dit ? en heeft het zelfde idee neem dan aub contact met mij op

    mandywouda@hotmail.com

  • Mandy

    Je hoort op het moment best vaak dat een persoon een zeldzame vorm van Kanker heeft ,is dit dan echt een zeldzame vorm van kanker of weten de artsen gewoon niet wat ze ermee aan moeten.Ik twijfel daar namelijk over .Mijn moeder was ook een zeldzaam geval volgens de artsen in het ziekenhuis en ik twijfel hier gewoon aan

    Wie herkent dit ? en heeft het zelfde idee neem dan aub contact met mij op

    mandywouda@hotmail.com

  • Marielle

    Ik herken wel wat je bedoelt, maar er word zoveel onderzoek verricht dat een kankersoort eerst een naam krijgt bijvoorbeeld non-hodgkin, maar later weer een aparte naam.. zodat ie van de groep gescheiden wordt. Non-hodgkin is niet zeldzaam maar komt ook niet heel veel voor. Er zijn echter diverse vormen van. En ik denk dat dat met meerdere kankers zo is.

    gr Marielle

  • Jennifer

    Hoi Mandy, Mijn vader schijnt ook een zeldzame vorm van kanker te hebben. Begonnen in z'n longen uitgezaaid naar z'n lever. Het blijkt een vorm te zijn die normaal in de mond voorkomt. Het betreft een zeer langzame kanker waardoor hij ook al 4 jaar met deze ziekte leeft. Artsen staan ook echt te kijken dat hij nog leeft, ja, wat moet je met deze informatie? Het laatste half jaar gaat het slechter met hem, hij valt af en krijgt steeds vaker longonstekingen. Er is echter niemand die je iets kan zeggen. Hij is 4 jaar geleden al opgegeven. En ook nu geven ze hem nog een half jaar (hoog uit ) Ik geloof het niet meer. Pluk de dag is het enige wat je kunt doen en ook moet doen !!!!!!! Sterkte ………

  • Ine van den Eijnden

    Hallo Jennifer,

    Mijn man Pieter heeft ook een zeldzame vorm van kanker :Adenoid Cysteus Carcinoma. Heeft jouw vader dit ook? Wij zijn namelijk op zoek naar lotgenoten in Nederland. In Amerika en Canada hebben we wel lotgenoten gevonden.Misschien kunnen we elkaar helpen met info of gewoon het feit dat je niet de enige bent. Laat je iets weten, groetjes

    Ine van den eijnden

  • bruin

    hai

    Zeldzaam is zeldzaam als op de 100000 mensen bijv 0,75 mens die vorm krijgt.

    borstkanker bijv is niet zeldzaam want bijv 1000 van de 100000 kan men per jaar tegenkomen met borstkanker.

    Hetzelfde met andere ziekten.

    Griep is niet zeldzaam.

    Veel vormen van een vasculitis wel 1 op de 100000 gezonde mensen kan een vasculitis krijgen.

    Echt zeldzaam is zeldzaam statistisch bekeken.

    Bij zeldzame ziekten ,ook kanker doet men dus minder onderzoek..

    Het loont niet.

    Dat is jammer.