Marihuana + kanker

• Karen

Ik ben heel benieuwd of iemand baat gehad heeft bij het gebruik van marihuana als pijnstiller, slaapmiddel en misselijkheid remmer.

Wat zijn jullie ervaringen? Waar hebben jullie het gekocht? Wat doet het precies etc.

Ik hoor graag van jullie.

Ik zou graag iets voor mijn schoonvader willen betekenen.

Dank je

• Marga

Hoi Karen,

Ik heb ervaring met marihuana als medicijn. Ik heb het o.a. gebruikt toen ik bestraald werd en het helpt tegen misselijkheid en ik kreeg er ook meer eetlust van. Dat is natuurlijk ook wel prettig, want je hebt alle kracht nodig die je krijgen kunt. Ik gebruik het nu nog steeds. Door de bestralingen zijn mijn darmen beschadigd en heb ik nu chronische ontstekingen. Ik heb daar een tijd pillen tegen gebruikt, maar dit bevalt me beter. Nu spelen de ontstekingen vrijwel niet op en heb ik minder pijn. Je kunt marihuana uiteraard kopen bij een koffieshop. Ik geloof dat je het nu ook bij een aantal apotheken kunt kopen, op doktersrecept. Ik heb begrepen dat je het dan nog wel steeds zelf moet betalen en dat de apotheek duurder is dan de koffieshop. Je kunt marihuana roken door het in een shaggie mee te rollen, je kunt er ook thee van maken. De voornaamste bijwerking is uiteraard dat je er stoned van wordt, dat houdt in dat je bijvoorbeeld erg slaperig kunt worden. Maar dat kan dus ook een voordeel zijn, als je slecht slaapt. Als je meer wilt weten, hoor ik het wel.

Marga