non-hodgkin

• Jacqueline van Eyk

Ik zou graag ervaringen willen horen van lotgenoten die de ziekte van non-hodgkin in de maag hebben. Mijn moeder is vorig jaar hiervoor bestraald. Ondanks de gunstige prognoses over genezing is het nu toch weer teruggekomen. Het goede nieuws is dat het niet uitgezaaid is, het zit nu weer in de maag. Maar aangezien het zowel bij de maagingang als -uitgang zit, moet nu de gehele maag operatief verwijderd worden.

Is er misschien iemand die mij antwoord kan geven op de volgende vragen:

- voor 2e keer is de ziekte gediagnostiseerd, verkleind dit de kans op genezing

- ervaring bij het geheel verwijderen van de maag: hoe zwaar is deze operatie, kun je daarna nog wel gewoon eten, verhoogd dit de kans op genezing.

- hoe kunnen we in contact komen met patienten die een soortgelijke geschiedenis hebben zodat we ervaringen kunnen uitwisselen.

Ik hoop dat iemand zijn ervaringen wil delen. Laat svp snel wat van je horen, want de operatie zou wel eens snel kunnen plaatsvinden.

Alvast heel hartelijk dank voor je medewerking,

Jacqueline van Eyk

• Marielle

kijk op het hodgkin-berichtenbord, dit vind je via kanker.startpagina.nl

of ga naar www.diagnose-kanker.nl hier heb je zowel een forum als een oproepgedeelte voor lotgenoten

heel veel sterkte