OPGEBLAZEN BUIK EN ERG MOEILIJK STOELGANG

• Yvonne Bosman-van der Helm

Hallo,

Zoals jullie het weten heeft mijn man kanker (borstwerveltumoren), hij zit 2 dagen in de rolstoel en kan niet lopen wat we heel erg vinden. Door het veel zitten is zijn buik erg opgeblazen en kan moeilijk drukken in de w.c. Hij heeft van die lactulose drankjes en poeders en grote fosfaatklisma, niets helpt, want hij kan niet goed drukken. Weten jullie soms welke lacerende middel het beste is voor hem???

Help ons aub, want we zijn radeloos en trouwens zijn we vandaag een half jaar getrouwd. Ik wil en kan mijn man niet missen, want hij is alles voor mij.

Liefs van Yvonne Bosman

• Anita

Hoi Yvonne,

Mijn vader heeft magnesium tabletten er bij hij kon maar 1 keer in de week zijn ontlasting kwijt, die medicijnen helpen mijn vader wel, maar normaal moet een klisma ook helpen.

Ik wens jullie heel veel sterkte toe,

veel liefs anita

dank voor je advies, want het is ook niet normaal meer bij mijn man, hij zit op de plee echt te janken, vreselijk is dat. Hele dag heb ik voor de wc moeten wachten op Gerard of het lukt of niet, de huisarts kan elk moment komen.

ik ben erg bang en gerrad heeft zitten huilen op de wc en slaat steeds op zijn benen.

liefs van Yvonne

• Anita

o meid wat een moeilijke periode, bah wat erg hoor, hoe is het nu met gerard is de dokter al geweest? Wat heeft hij gezegt.

mijn vader kan nou zijn vocht ook niet meer kwijt en hij heeft het nou ook nog het benauwt gekregen, hebben de dokter vrijdag al gebeld maar hij heeft nog geen gehoor gegeven, best wel paniek hoor, ik ben gewoon een beetje bang.

nou hou je taai en we denken aan je heel veel sterkte en laat nog eens wat van je horen

hoi anita,

gerard heeft nog steeds van die opgeblazen buik. zo vanvaond wel naar de wc geweest dankzij de klisma, maar na 5 minuten klaagte hij weer. hij is zo goed als verlamd geraakt in zijn benen en straks gaat het niet meer. de wijkverpleegster is wel bij ons geweest en we hebben zo,n map gekregen, heb je dat ook meegemaakt met je vader?????

ik noem dit eerder ‘'laatste-fase-map’, heb je ook zo idee?????

ik vind het zo meoilijk, straks 7 dec. zijn we 7 maanden getrouwd……..

liefs yvonne

• anita H

Hoi Yvonne,

Ik kan dat wat je bedoelt met die map. Mijn vader heeft al een paar maanden zo'n map bij zijn bed waar alles ingeschreven word. Heb je nog gevraagt over die magnesium tabletten. Ze hebben nou mijn vader al een drain aangelegt, het gaat heel slecht. Hij weegt nog maar 61 kilo incl vocht En toen ik er maandag was gingen ze het vocht weg halen, Hij was al 8 liter kwijt en toen ging het fout. Nou moeten ze vandaag weer op nieuw aanleggen. Maar hij zat nog vol. Als al het extra vocht weg is weegt hij nog maar tussen de 45 en 48 kilo. Het steld dan niets meer voor.

Ik dacht dat ze jou man nog konden helpen maar ik lees zo dat het bij jullie ook zeer slecht gaat het doet mij wel wat dat jullie dan nog maar 7 maanden getrouwt zijn. En dan ook nog zo'n vriendin te hebben. Als mij moeder even weg moet dan ben ik er ook voor haar. Ik Moet zo twee uren reizen voor ik er ben maar dan sta ik er ook voor haar zodat zij even haar dingen kan doen want zij mag hem ook niet lang meer alleen laten. En dan zo'n vriendin die vijf min bij jullie vandaan komen niet even wil komen dat is geen vriendin.

Nou meis als je mij gewoon eens wil mailen mag altijd hoor

veel liefs anita

veel sterkte voor jullie