Ook ik heb afscheid moeten nemen van mijn lieve moeder. Op 18 oktober overleed ook zij op 48-jarige leeftijd aan kanker. Enorm moeilijk heb ik het ermee. Ik praat erover met mijn vriend, maar begrijpen doet hij het denk ik niet. Ik kan mijn moeder nooit meer zo in mijn armen sluiten als ik de laatste keer deed toen ze nog leefde. Ik gaf haar een dikke knuffel en zoen. Ze zei me: “Ik hou van je. Vergeet dat niet.” “Nooit ma, nooit.” Die volgende avond belde mijn vader me op dat ze haar medicijnen niet meer in kon nemen. Ze kreeg wanneer nodig een morfine injectie tegen de pijn, want pijn wilde ze absoluut niet. Die injectie is nooit nodig geweest want op het moment dat ik voor misschien een laatste knuffel en zoen onderweg was, liet ze het leven. Thuis bij pa en ma aangekomen opende ik de voordeur en opende pa zijn armen. Ik wist dat ik te laat was. Ik heb op de rouwkaart een stukje tekst laten drukken wat misschien anderen toch een beetje sterkt bij het verlies van een dierbaar persoon:
Tijd is
te langzaam voor wie wacht
te snel voor wie bang is
te lang voor wie verdriet heeft
tekort voor wie zich verheugt
voor wie liefheeft, is tijd een eeuwigheid
uren vliegen voorbij
bloemen verwelken
dagen en dingen gaan voorbij
Liefde blijft
Cindy