Klachten na behandeling

• Anita

Hoi allemaal;

Mijn man heeft 3,5 jaar geleden longkanker gehad,nu heeft hij 5 hele zware chemo kuren gehad en is bestraalt.

Nu 3,5 jaar later heeft hij nog steeds vreselijke last van tintelingen in handen en voeten.Wat mijn vraag nu is weet iemand of je daar nog iets aan kan laten doen want hij heeft er vreselijk last van tijdens zijn werk hij staat namelijk de hele dag op zijn benen en het voelt of zijn voeten de hele dag slapen.

Ik hoop dat iemand daar iets over weet. Anita.

• Marga

Hoi Anita,

Volgens mij wordt dit verschijnsel neuropathie genoemd en komt het meer voor na chemotherapie. Het heeft geloof ik iets te maken met beschadigde zenuwuiteinden. Er is vast wel meer info over te vinden op internet.

Marga

• Zwany

Hoi Anita,

Dit heet inderdaad neuropathie en komt nogal eens voor na een behandeling met Taxol of taxoterre, Mijn Moeder die eierstokkanker heeft ,heeft dit ook overgehouden na de chemo met Taxol, ook wij hebben alles afgezocht om haar hiermee te helpen , of er iets was waardoor de klachten minder werden,jammer genoeg is er niet veel tegen te doen , misschien dat de klachten langzaam iets minder worden doordat de zenuwen zich wat herstellen , mijn moeder heeft dit nu 2 jaar, en ze is er nu wel aan gewend maar heeft nog steeds veel last met lopen of knopen dicht doen etc . Ik wens jullie heel veel sterkte

Zwany

Marga schreef:

>

> Hoi Anita,

> Volgens mij wordt dit verschijnsel neuropathie genoemd en

> komt het meer voor na chemotherapie. Het heeft geloof ik iets

> te maken met beschadigde zenuwuiteinden. Er is vast wel meer

> info over te vinden op internet.

> Marga