kleincellige longkanker !!

• kruimeltje

begin mei 2001 kreeg mijn moeder tehoren dat ze klein celligelongkanker heeft

ze heeft nu vijf chemo's gehad en heeft vandaag de uitslag van de scan gekregen er is niets meer te zien ze krijgt nog wel een bestraling voor eventuele uitzaaiingen

nu mijn vraag toen ik een tijdje geleden de kankerbestijding heb gesproken en ze zeiden dat de levensverwachting ongeveer 18 maanden is maar nu denk ik is dat anders, maar ik lees op een andere pagina dat het niet uitmaakt of de behandeling is aangeslagen of niet, dat de levensverwachting zo wie zo bij kleincellig 40 tot 70 weken is dus max 18 maanden

wie kan mij helpen met deze vraag

al vast bedankt en veel sterkte

Kruimeltje

• coby

lieve kruimeltje,

tussen grootcellig en kleincellig zit toch wel een groot verschil.

maar als jouw moeder daarvan genezen is (kleincellig ) hardstikke mooi.

mijn man daarin tegen heeft grootcellige kanker ( long ) heeft 3 gemo en

3 operatie's al achter de rug nu is hij bezich met 30 bestralingen.

vandaag heeft hij te horen gekregen dat hij wordt onderzocht voor

botkanker.omdat hij al een lange tijd pijn heeft in zijn schouder,

de scan zag er niet goed uit, dus is er bloed afgenomen voor verder onderzoek.

over 2 weken weten wij meer.

maar ja kleincellig houd in dat in zeer korte termijn alles heel groot wordt en grootcellig houd in dat het jaren kan duuren voordat het zo groot wordt als

b,v kleincellig in korte termijn.

dus alles gaat veel sneller. groetjes en misschien tot mails. coby. kruimeltje schreef:

>

> begin mei 2001 kreeg mijn moeder tehoren dat ze klein

> celligelongkanker heeft

> ze heeft nu vijf chemo's gehad en heeft vandaag de uitslag

> van de scan gekregen er is niets meer te zien ze krijgt nog

> wel een bestraling voor eventuele uitzaaiingen

>

> nu mijn vraag toen ik een tijdje geleden de kankerbestijding

> heb gesproken en ze zeiden dat de levensverwachting ongeveer

> 18 maanden is maar nu denk ik is dat anders, maar ik lees op

> een andere pagina dat het niet uitmaakt of de behandeling is

> aangeslagen of niet, dat de levensverwachting zo wie zo bij

> kleincellig 40 tot 70 weken is dus max 18 maanden

>

> wie kan mij helpen met deze vraag

>

> al vast bedankt en veel sterkte

> Kruimeltje

• kruimeltje

hoi Coby

dank je wel voor je reactie maar houd het dan in dat er zeer waarschijnlijk wel uitzaaiingen zijn ik snap het allemaal net zo best denk ik

grootcellig is toch beter te genezen? en kleincellig is toch eigelijk ongeneesbaar?

bedoel je dat kleincellig groter is dan grootcellig ik snap het echt niet

ik hoop nog iets te horen

groetjes en

heel veel sterkte met je man

kus Paula

• coby

als ze er optijd bij zijn is het allebei prima te behandelen ( denk ik,ik ben ook

geen expert hierin.)

maar dat kleincellige houdt in dat het veel sneller groeit en inderdaad de kans op

evt. uitzaaiingen groter is dan bij grootcellige kanker.

maar longkanker schijn je niet te voelen ze noemen het ook wel de ( silent killer )

en omdat grootcellige kanker zo langzaam groeit komt de pijn meestal

als het al bijna te laat is.en er meer schade is aangericht in een lichaam.

daarom heeft mijn man ook 3 gemo's gehad om de tumor te laten verkleinen

want het was niet operabel na deze kuren heeft hij 3 operatie's gehad dat was

heel zwaar ( bijna afscheid moeten nemen ) nu heeft hij 30 bestralingen

en ook dat valt niet mee zowel geestelijk als lichamelijk.

ik hoop dat je hier wat aan hebt, maar het lijkt mij beter dat je gewoon een keer met je moeder mee gaat naar de arts en hem goed om uitleg vraagt.

artsen leggen meestal liever iets 100 keer uit dan dat je 1 keer iets niet snapt

sterkte en een dikke knuffel Gr. Coby

• kruimeltje

hoi Coby

dank je wel voor je uitleg

als mijn moeder het toeliet was ik wel met haar mee gegaan maar dat wil ze niet ze wil ook niet dat ik met haar dokter bel dus het is allemaal wat verwarrend

jeetje he 30 bestralingne wat een uitputtings slag zal dat zijn voor julie allebei en afscheid nemen en dan toch nog doorgaan lijkt me vreselijk moeilijk

hebben jullie ook kinderen? hoe gaat het daarmee?

heel veel sterkte en nogmaals dank je wle voor de uitleg kus en knuffel Paula

• coby

hoi paula,

ja wij hebben 2 kids 1 van 4 en 1 van 7 die van 7 heeft het heel moeilijk zeg het

woord kanker niet tegen hem ( vriendjes ) want hij slaat er op los kom ook

niet aan zijn moeder of zusje want de hel breekt los. op zich heel goed te

begrijpen deze reactie want zo'n kind zit ook vol met emotie's en moet het maar

op zijn manier zien te verwerken. maar genoeg over mij. rot voor jou dat je hier

niet op een goede manier met je moeder over kan praten, want voor jou is het

ook belangrijk om je te kunnen uiten.probeer je moeder ervan te overtuigen dat jij ook met gevoelens zit en vooral met angst om haar te verliezen dat je met al je

verdriet en onzekerheid geen weg meer weet. geef aan dat je haar nodig hebt.

ik weet niet hoe oud je bent maar je kunt ook kijken op www.kankerspoken.nl

daar vindt je ook alle info. die je misschien nodig hebt. b.v alles over gemo,

operatie's en bestralingen . hoe ontstaat kanker enz enz. ik hoop dat je hier

wat aan hebt en je kan mijn altijd mailen ook prive. je hoeft het alleen maar zelf

aan te geven. Gr. en kusjes Coby.

• kruimeltje

hoi coby

dank je wel voor je reactie ik ga zo even kijken op de site ie je me gaf

ik ben trouwens 30 en heb grotendeels bij mn moeder gewoond tot mijn 21ste en heb al heel lang voor haar gezorgd omdat ze medicijn veslaafd was

dus het accepteren nu ze eindelijk van die pillen af is en dan ziek wordt is gewoon neit eerlijk

maar goed leven is oneerlijk ik ben tenminste volwassen en jullie kinderen zijn nog zo jong

veel sterkte en liefs Paula