longkanker

• coby

mijn naam is coby,ben getrouwt met john en heb 2 kinderen.

dit verhaal gaat over mijn man.37 jaar.

bij hem werdt begin april longkanker geconstateert (grootcellig )

maar wel al zover gevordert dat zijn hele bovenste longtop vol zat van zijn r,long.

de molen gaat dan heel snel,gemo ( ging nog ) 3 operatie's ( zwaar, bijna afschijd nemen )het blijkt niet alleen in zijn long te zitten maar ook in een belangrijk bloedvat(nu een protese )en dan nog 30 bestralingen John kan het op sommige

momenten even niet meer aan. de emotie's lopen op dat moment hoog op, woede,schreewen,huilen, ontzettend kwaad ( maar toch in zichzelf gekeert.)

praten kan hij niet, dus kan ik hem niet of nauwelijks helpen, alleen een arm of een troostend gebaar zeggen dat ik achter hem sta hoe dan ook is na mijn idee niet genoeg.

ik ben daarom op zoek naar lotgenoten en e.v.t partners waarmee wij kunnen praten.dit is heel hard nodig want wij kunnen niet meer . bedankt Coby.

• anoniem

Beste Coby,

Ik wilde je laten weten dat je niet de enige vrouw bent die een man heeft die zo reageert.

Ik zelf zit niet in die situatie maar ik ken er wel een aantal.

Alleen schijnt het een soort taboe te zijn waar niemand over wilt praten.

Zieke mensen zijn zielig dus daar mag je niet boos op worden hoe ze soms reageren, zo wordt door de meeste mensen gedacht.

Ik zou je man af en toe maar lekker laten schelden enz. hoe vervelend en pijnlijk dat op dat moment is, maar ik denk dat hij zijn boosheid kwijt moet.

Laat het je ene oor ingaan en het andere uit en probeer zijn woorden te vergeten.

En daarna zal hij wel rustiger worden.

Het is ook echt verschrikkelijk wat jullie meemaken.

Door de chemo veranderen mensen ook.

Ik wens je heel veel sterkte toe voor nu en de komende tijd.

• @nn

Hallo…..

Ik heb afgelopen maandag te horen gekregen, dat ik nog hooguit 2 a 3 maanden te leven heb….

Ik heb ook longkanker….

gr. @nn

• anoniem

Beste @nn,

Ik wens jou en je hele familie heel veel sterkte toe.

• Anita

hoi coby ik las je stukje over je man bij mijn man werd het 3,5 jaar geleden ondekt en heeft toen ook chemo gehad en is bestraalt bij hem is het nu schoon maar de angst blijft of het terug komt of niet .

Daar heb ik nog steeds heel veel moeite mee mijn man praat ook niet dus ik kan het er met hem ook niet echt over hebben .

Ik heb ook twee kleine kinderen van 3 en van 6 die houden me gelukkig bezig maar op het moment dat hij voor contole moet begint het weer .

Ik wil je zeggen dat ik met je mee leef en ik duim dat het goed gaat, want bij mij gaat het tot nu toe goed en daar bid ik voor elke dag .

doei anita

• coby

lieve anita ,

bedankt voor je berichtje .

wij zijn nu bezig met het hdi ( helen dowling instituut ) speciaal voor kanker

patienten en partners.voor gesprekken met mede patienten en partners.

( wordt voor een deel vergoed door Anova )misschien hebben jullie daar ook wat

aan . vandaag is mijn man voor uitslagen naar het ziekenhuis geweest (botonder-

zoek ) hij had n.l heel veel pijn zijn skelet zit helemaal onder de plekken

(botkanker ???) weten ze nog niet. er is nu bloed afgenomen en over 2 weken weten we meer.ben wel bang maar de artsen zeggen dat het misschien ook

door de bestraling kan komen. gr.coby

• Anita

lieve coby,

Ik las je bericht ik hoop dat het goed uitpakt het onderzoek.

Ik zal voor jullie duimen en ik zal het zeker uitzoeken dat hdi ik wil er graag meer over weten aangezien mijn man alles een beetje weg drukt ik kan dat niet zo goed. Vanaf dat dit met mijn man begon kon ik me altijd een beetje vast houden aan een vriendin die was al 10 jaar schoon van borstkanker bij haar is het nu ook weer terug en vanaf die tijd zit ik ook weer met emoties en huil buien terwijl het heel goed ging maar met mij zelf ben ik weer terug bij af wanneer houd het op ik hoor niet anders helaas je doet er niks aan ,maar genoeg over mij ik hoop dat alles goed uitpakt voor jullie en ik zal aan jullie denken.

groetjes anita