egoist?

• Yvonne Bosman-van der Helm

Hallo,m ijn man heeft de kanker en de laatste tijd is die niet zo best aan toe, maar omdat ik op as zaterdag 6 oktober naar eindhoven wilt gaan voor de reunie (de laatste reunie), werd mijj gezegd dat ik thuis moet blijven, ik verlang zo naar reunie in brabant waar ik vroeger op shool hebt gezeten.

ik kan toch wel voor de bezoekregelingen zorgen voor mijn man, hij zelf denkt dat die achteruit gaat, maar ik kan zelf ook niet op brengen om niet bij te wonen bij de reunie, moet steeds leuke afspraken afzeggen! vind ik niet leuk.

Wat zijn jullie mening? Kan ik gewoon naar de reunie gaan???????????????????

Mijn man is nog ziek en zwak, maar ik wil na 1 jaar lang even een dag voor me zelf hebben, wat denkt u? is dat egoist? ik heb dagenlang getreurd en gehuild om de reunie want anders zie ik mijn leraren van vroeger ook nooit meer terug……..

wat denkt u?

Liefs Yvonne

• anoniem

Beste Yvonne,

Als u zorgt dat er een vriend of familielid bij hem is kunt u toch rustig naar die reunie gaan? Hij zal zien dat de wereld echt niet vergaan is als u terugkomt.

Ik denk dat het te maken met schuldgevoel t.o. van uw man dat u zo twijfelt. Misschien een erg sterk ontwikkeld schuldgevoel sowieso, zet dat even in de kast en ga lekker naar die reunie!

U levert zoals u zegt al heel veel in, nu even tijd voor uzelf zou ik zeggen! En dat kan best wat vaker als u het mij vraagt.

Veel plezier a.s. zaterdag!

• Marjo

Hoi Yvonne,

Je moet WEL naar die reunie gaan hoor! Is belangrijk voor je.Je moet zorgen dat er voor 1 dagje iemand is bij je man, je moet ook aan jezelf denken, ook al is dat misschien soms een beetje moeilijk. Even een vraagje: Jou man staat er toch ook wel achter dat je erheen gaat, of niet?

Veel plezier zaterdag.

Groetjes, Marjo

• anita

Hoi Yvonne,

Ik zou toch even naar die reunie gaan, en je niet schuldig voelen. Als je niet gaat is het ook niet goed voor je, want dan ben je ook niet zo vrolijk gezeldschap voor je man.Ik vind het wel erg voor je dat het zo slecht met je man gaat. Ik volg nou een tijdje deze pagina, het zelf ook een oproepje alvleesklierkanker geplaats.

Maar als je gaat kan je beter wel iemand bij hem laten, mocht er wat gebeuren dat je ook zo weer bij hem bent en het direct weet.

Ik wens je heel veel sterkte met je man, en ik hoop voor je dat je er even uit gaat, Hoe denkt je man er zelf trouwens over, als die ook zegt dat je even moet gaan, dan is hij er ook gerust over.

Veel liefs Anita

• An

Lieve Yvonne,

Ga lekker naar dat feest.Een jaar zorgen is erg lang en zwaar.Als je voor iemand anders wilt / moet zorgen moet je vooral goed voor je zelf zorgen.Ik wens jouw veel plezier geniet ervan om herinneringen van vroeger op te halen.

En nee het is niet egoistisch het is verstandig.

Ik wens jullie heel veel sterkte met het ziekbed van je man.anita schreef:

>

> Hoi Yvonne,

>

> Ik zou toch even naar die reunie gaan, en je niet schuldig

> voelen. Als je niet gaat is het ook niet goed voor je, want

> dan ben je ook niet zo vrolijk gezeldschap voor je man.Ik

> vind het wel erg voor je dat het zo slecht met je man gaat.

> Ik volg nou een tijdje deze pagina, het zelf ook een oproepje

> alvleesklierkanker geplaats.

> Maar als je gaat kan je beter wel iemand bij hem laten, mocht

> er wat gebeuren dat je ook zo weer bij hem bent en het direct

> weet.

> Ik wens je heel veel sterkte met je man, en ik hoop voor je

> dat je er even uit gaat, Hoe denkt je man er zelf trouwens

> over, als die ook zegt dat je even moet gaan, dan is hij er

> ook gerust over.

> Veel liefs Anita

• Marielle

hoi Yvonne,

ik ben zelf patient. Maar iedereen hier heeft gelijk als ze zeggen dat je moet gaan. Je man houd van je, ennu hij het moeilijk heeft, wil hij je gewoon graag bij je hebben. Dat heb ik zelf ook. Maar van binnen weet hij waarschijnlijk ook wel, dat je dit NODIG hebt. Je moet jezelf gewoon af en toe op kunnen laden. Anders hou je dit niet vol.

Ik heb ook een vriend. Maar op afstand en we zien elkaar dus alleen in de weekenden. En zelfs nu hebben wij heel moeilijke momenten gekend.

Hij geeft zelf ook toe, hij redt het, want door de week kanhij nieuwe energie op doen, zich uitleven bij de sportvereniging. Alles heel even vergeten.

Dat is nodig, om met extra krachten door te kunnen blijven gaan.

Heel veel sterkte met alles Yvonne,

en je moet 1 ding weten, kankerpatienten zelf zijn juist vaak egoisten, ook ik. En iedereen zegt dat dat mag. Maar zou jij als degene die zó dicht bij die patient staat dan niet heel af en toe óók egoistisch zijn?? Het woord klinkt negatief,maar dat is het echt niet altijd..

liefs Marielle

• Yvonne Bosman-van der Helm

Allemaal hartstikke bedankt voor jullie reaktie. Ik ben bij de reunie geweest en het was oergezellig! Ben zo blij mee dat ik de dag mee mag maken. Mijn man wilt persee dat ik er heen ga. Gelukkig kwamen er paar mensen de hele dag bij mijn man. Blij toe dat ik niet egoist bent geweest, want ik zat er heel erg mee in mijn maag.

Liefs Yvonne

• Irene

Goed zo meid!!!

Heel veel sterkte verder en af en toe aan jezelf denken is voor iedereen beter, daarna kan je er weer opgeladen tegenaan!

• anita mama van Dennis

Hoi Yvonne,

Ik ben blij voor je dat het zo gezellig was, je heb wel even een uitje verdient naar alle zorg. Goed zo meid.

Heel veel sterkte, ik hoop dat alles een beetje gaat bij jullie.

Veel liefs Anita

• Anna

Fij Yvonne,ik ben blij dat je geweest bent.En dat je de kracht in je zelf hebt om toch nog te genieten.Ik hoop dat het allemaal een beetje meevalt bij jullie.succes en probeer van de kleine dingen te genieten.

Veel liefs.Yvonne Bosman-van der Helm schreef:

>

> Allemaal hartstikke bedankt voor jullie reaktie. Ik ben bij

> de reunie geweest en het was oergezellig! Ben zo blij mee dat

> ik de dag mee mag maken. Mijn man wilt persee dat ik er heen

> ga. Gelukkig kwamen er paar mensen de hele dag bij mijn man.

> Blij toe dat ik niet egoist bent geweest, want ik zat er heel

> erg mee in mijn maag.

> Liefs Yvonne