Door de pijngrens

• Patrick Harmelink

Hoi allemaal,

Ik kom hier voor het eerst en heb net het boek “Door de pijngrens” van Lance Armstrong gelezen. Daarin vertelt hij hoe hij zijn teelbalkanker overwon. Hij vertelt tot in detail hoe hij de chemokuren onderging. En hij vertelt ook dat hij zonder de steun van de artsen en verpleegsters het niet gehaald zou hebben.

Ik vond het een schitterend boek dat me met de neus op de feiten gedrukt heeft. Het geeft me een klein beetje een beeld van wat kankerpatiënten doormaken. De indringende manier van schrijven raakte me heel diep van binnen.

Ik heb zelf god zij dank geen kanker en heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan, maar door het lezen van het boek ben ik toch gaan nadenken en heb voor mezelf het besluit genomen dat ik altijd klaar zal staan voor kankerpatiënten.

Het boek is een echte aanrader, dus heb je het nog niet gelezen, sprint dan naar de boekwinkel!!

Groeten en sterkte,

Patrick Harmelink

• Yvonne Bosman-van der Helm

Hallo Patrick,

Fijn dat je het boek hebt gelezen en dat je altijd voor de kankerpatienten klaar wilt staan.

Ik zelf heb ook geen kanker, maar mijn man Gerard heeft de kanker (borstwerveltumoren). Ik weet niet of ik het aan kan om dit boek te lezen…. is het echt een goed boek?

Mag ik weten hoe duur die boek is?

Wij zijn namelijk doof en het is voor heel erg moeilijk allemaal. Elke keer de doventolk erbij halen als we gesprek hebben met de artsen.

De emotie bij mij zitten heel erg hoog en we hebben gelukkig wel veel hulp van onze lieve vrienden en mijn ouders.

Ik wil ook zo veel kankerpatienten helpen met hun vreselijke ziekten. Ik ben echt iemand die zo veel mensen wilt helpen, maar nu zit ik ook er mee voor mij zelf. Ik ben mij zelf bijna aan het wegcijferen, want soms heb ik zo'n idee dat men mij vergeet terwijl ze het goed bedoelen. De sommigen zeggen tegen mij dat ik geen masker op hoeft te zetten en gewoon me zelf moet blijven.

Ik vind het altijd erg triest om mensen zien pijn te lijden, daar kan ik helemaal niet meer tegen.

In ieder geval ben ik blij dat je achter de kankerpatienten staat en dat je hun wilt helpen.

Liefs van Yvonne Bosman

• anoniem

Bedankt voor de tip. Was een mooi boek.

• Mark

Ik heb het boek ook al een tijd geleden gelezen. Erg mooi.