hoe gaat je werkgever om met kanker

• Rob Sonneveld

Als een van je kinderen kanker heeft.

Hoe gaat de werkgever hier mee om.

in mijn kennisen kring is er iemand die een kind heeft met kanker.

maar zijn werkgever zegt botweg dat hij gewoon moet komen werken en heeft hem zelfs beter gemeld terwijl het kind gewoon alle zorg en aandacht nodig heeft.

Is er iemand met een soort gelijke ervaring en zoja wat is hier aan te doen.

alvast bedankt voor de reactie

• Ingrid

Op www.postbus51.nl kan je zoeken op zorgverlof. Daar kan je dan een brochure downloaden. Er ligt, geloof ik, een wetsvoorstel voor 10 dagen betaald zorgverlof, maar dat is er nog niet door. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes, Ingrid.

• anita mama van Dennis

Hoi Rob,

Volgens mij heeft die man gewoon 10 maanden zorg verlof, dat houd in dat hij 100% moet door betaald krijgen, mijn moeder heeft dat wel gekregen. Maar anders moet hij de Cao er op nakijken. En als de werkgever daar geen boodschap aan heeft moet hij zich gewoon overspannen gaan melden. Dan kan hij als nog bij zijn kindje blijven. Want hoe je het ook went of keert werken helpt dan soms niet.

Groetjes anita

• peet

waar je natuurlijk wel voor uit moet kijken is dat die gene straks ook nog eens zijn werk kan kwijt raken.Mij lijkt de baas niet erg meegaand dus misschien kun je het risico niet lopen door verlof aan te vragen of ziekmelden, ook dit kan nog eens gevolgen hebben.En misschien heeft deze persoon toch nog wel behoefde aan zijn collega's en in een tijd van ziekte van wie dan ook kan het wel belangrijk zijn. Veel sterkte ermee.

• Anna

Beste Rob,

Ik zou altijd voor mijn kind kiezen.Als de wergever niet meegaand is denk ik niet dat dit het werkklimaat zal bevorderen.En dan denk ik dat je op een bepaald moment echt ziek wordt en wat heeft je kind dan aan je.Als je bang moet zijn voor je baan of als daar mee gedreigt wordt dat is er sprake van psychische intimidatie.

Ziek zijn van verdriet om je kind is een goede rede om je ziek te melden.Je kunt je kind er niet alleen voor laten staan.Stel dat het slecht afloopt dan vergeef je het je nooit.

Heel veel sterkte,kies voor je kind.peet schreef:

>

> waar je natuurlijk wel voor uit moet kijken is dat die gene

> straks ook nog eens zijn werk kan kwijt raken.Mij lijkt de

> baas niet erg meegaand dus misschien kun je het risico niet

> lopen door verlof aan te vragen of ziekmelden, ook dit kan

> nog eens gevolgen hebben.En misschien heeft deze persoon toch

> nog wel behoefde aan zijn collega's en in een tijd van ziekte

> van wie dan ook kan het wel belangrijk zijn. Veel sterkte

> ermee.

• Yvonne Bosman-van der Helm

Hoi, ik heb het zo iets ook meegemaakt. Toen ik hoorde dat mijn man kanker heeft, zakte ik echt door de grond en heb me paar dagen ziek gemeld. Doordat hij vaker opgenomen moet worden, kon ik niet slapen van verdriet en zo.

In het begin deed mijn baas hierover wel goed tegen mij. Maar later zei hij dat ik moet komen werken omdat het belangrijk is voor onze afdeling dat de achterstand wordt ingehaald. ik heb gezegd dat mijn man belangrijker is, punt uit.

Hiermee is hij niet blij, maar het kan me ook niets schelen.

Ik heb trouwens zorgverlof gekregen, wie weer ook iets voor je kennis?

Je kennis kan gerust naar de personeelszaken gaan of naar de maatschappelijke werker. Mocht je kennisniet lekker voelen door zijn verdriet, gewoon ziek melden! Vrij nemen of ziek melden, nooit is het goed….

Wens je kennis ook sterkte toe in de komende tijd.

Ik heb toen wel een conflict gehad met mijn baas. Ik zei dat die beter boos moet worden op Tara Singh Varma. Hij zei: “Ja, ze is geestelijk ziek, ook ziek”. Ik zei: “Jajaja, dat zal wel….en moet je in mijn schoenen staan, dan piep je wel anders!”

Liefs Yvonne