weet iemand dit??!?

• Anoniempje

ik loop al een paar weken met iets.

een paar maanden geleden kreeg ik vaak last van branderigheid/pijn bij het plassen. (ik ben nog niet met iemand naar bed geweest dus daaraan kan het niet liggen) en een paar weken terug kreeg ik een ontsteking bij mijn vrouwelijke gedeelte onder. ik moest het dus met zalfjes en pilletjes bijhouden totdat het overging, nou na enige tijd ging dat over, maar omdat ik dus daar zalfjes moest smeren, viel mij iets op.. ik voelde aan de linkerkant een knobbel/bobbel, die kan ik alle kanten op laten bewegen. het doet geen pijn als ik erop druk. en het zit ook alleen maar aan de linkerkant en niet aan de rechter.

ik weet dat het mischien een stomme vraag is, en daarom durf ik ook niet naar de dokter, maar bestaat het dat kanker ook daaronder kan zitten?!?

wantik heb er namelijk noot over gelezen/gehoord.

en mischien dat dit ook zo'n stomme vraag is, maar kunnen jullie, meiden rond 18 jaar, voelen of jullie dat ook hebben.

het zit zeg maar net waar “het spleetje” begint en dan aan de linkerkant vlak ernaast. als je daar een beetje voelt en drukt, dan voel je het vanzelf (of niet?!) .en je kunt het allerlei kanten op laten schieten.

ik hoop dat jullie of iemand me wil helpen, want ben echt bang. en durf er ook niet echt mee naar de dokter.

liefs Anoniempje.

• Anoniempje

wil nog wel erbij zeggen, ik ben erg snel uitgeput en vermoeid. ben zelfs is een keer al is bijna oververmoeid geraakt volgens de dokter, alleen het probleem is; we weten niet waardoor! dokter zegt door school, oke het is een hectisch en druk jaar geweest met veel problemen en veel leerwerk, maar zou ik daardoor zo vermoeid kunnen raken??! en heb ook jaren last gehad van (zware) hoofdpijn, in het begin werd het spanningshoofdpijn genoemd en later lichte migraine! ik weet het ook niet meer.

heb ook vaak last van mijn ogen (ik heb al een bril) maar dan moet ik weer corrigeren met kijken, anders zie ik opeens slecht.

maar kunnen dit ook eventueel bijwerkingen van kanker zijn??

xxx

• Lindsay

Lief anoniempje,

Zelf heb ik er geen ervaring mee maar het kan ook gewoon best zo zijn dat er een gal bultje zit.

Ik heb zelf niet zo'n bobbeltje dus kan niet zeggen dat het normaal is.

Toch zou ik er maar even mee naar de dokter gaan om het na te laten kijken.

Het hoeft niet meteen het ergste te zijn.

Of de rest van je klachten bijwerkingen zijn weet ik niet.

Niet gestelde vragen dat zijn pas rare vragen als je ergens mee zit is het nooit een rare vraag.

Veel succes ermee en laat even weten of je naar de dokter bent geweest. De dokter heeft vast wel begrip voor de situatie.

groetjes Lindsay

• Roberto

Beste anoniempje…

Het kan dus wat lindsey zegt een galbultje wezen wat er uit moet.

Ik weet niet hoe oud je bent. Maar omdat je op school zit zal je niet te oud wezen en ook omdat je nog met niemand naar bed bent geweest.

Ik kan alleen dit antwoord geven, ik zeg niet dat ik gelijk heb.

Het kan wezen dat je een soort van schimmelinfectie hebt.

Candida genaamt. Het is een schimmel die diep in de vagina ontstaat.

Maar kan dus ook een branderig gevoel geven op de lippen.

Toch zou ik hiermee naar de dokter gaan om het te laten onderzoeken, desnoods gaat er iemand mee (bijv je moeder) ze hoeft er niet bij te staan maar dat geeft wel een goed gevoel. Het kan dus wezen dat het een darminfectie is en die ook een schimmelinfectie kan veroorzaken, let dus goed op als je naar de toilet gaat dat je de goede kant uit wist om het schoon te maken en niet in de richting van je vagina. Wat dus tot gevolg heeft tot darminfectie. Let ook goed op waarmee je je douched, vermijd zoveel mogenlijk zeep in de buurt van je vagina. Ook dit kan schimmelinfectie veroorzaken. Kom niet zomaar met je vingers in de buurt.

Nou dit is wat ik weet en wat ik je ook kan vertellen is dat je niet echt bang hoeft te wezen dat je een kankersoort hebt. De vermoeidheid treed vaak op na kuren op bestrijden van kanker. Het zit te veel tussen je oren. De school kan je vermoeid maken. Eet goed fruit, en eet eens een lekker eitje met zout als je toch bang bent.

Heb je persoonlijke vragen mag je me mailen naar interface_20@hotmail.com

Ik sta persoonlijk voor je klaar. En schaam je niet.

• Anoniempje

hai, dankjewel allemaal voor jullie hulp en advies. het doet me goed dat het normaal gevonden word.

ik ben 18 jaar en velen van mijn leeftijd kan ik bijna niet met dit soort dingen aankomen, ik ben namelijk erg volwassen en best open opgevoed en was dus altijd voor mijn leeftijd volwassen, terwijl anderen (mijn vriendengroep) van dezeldfde leeftijd toen en nu ook nog vaak erg kinderachtig zijn.

Roberto; op jou verhaal,, ik heb inderdaad toen een soort schimmelinfectie gehad + nog iets, maar dokter wist niet wat het was.

ik moet volgende week naar het ziekenhuis voor een verdere nog meer onderzoek.

en ik krijg ook gelijk een onderzoek naar huidkanker.

ik laat nog wel van me horen, dankjewel….

liefs xxx Angelique

• coby

lief anoniempje

áls ik jou was zou ik toch maar even naar de dokter gaan,

want er bestaat wel een soort kanker bij de vagina dat heet n.l

vulvakanker.

je kan hierover meer lezen op jahoo ( kanker pagina )

veel liefs, CobyLindsay schreef:

>

> Lief anoniempje,

> Zelf heb ik er geen ervaring mee maar het kan ook gewoon best

> zo zijn dat er een gal bultje zit.

> Ik heb zelf niet zo'n bobbeltje dus kan niet zeggen dat het

> normaal is.

> Toch zou ik er maar even mee naar de dokter gaan om het na te

> laten kijken.

> Het hoeft niet meteen het ergste te zijn.

> Of de rest van je klachten bijwerkingen zijn weet ik niet.

> Niet gestelde vragen dat zijn pas rare vragen als je ergens

> mee zit is het nooit een rare vraag.

> Veel succes ermee en laat even weten of je naar de dokter

> bent geweest. De dokter heeft vast wel begrip voor de situatie.

> groetjes Lindsay

• Anoniempje

dankje, maar ik durf niet te bellen naar dokter, stel je voor dat het wel zo is, hoe verandert alles. ik ga overr 2 weken op vakantie, even uitrusten van alles, want ben laatste tijd uitgeput geworden. ik ga zo ook naar bed , weet niet waardoor het komt, maar ben heel vroeg al moe. en na mijn vakantie verzamel ik mijn moed en bel ik wel. maar heb 2 dagen na d herfstvakantie ook al een operatie om 3 kwaadaardige moedervlekken op mijn rug weg te laten halen, leek op huidkanker zei de chirurg.

maar dabkje allemaal. ik kijk zo nog wel even op Jahoo.

liefs en groetjes

Angelique.