darmkanker

• Lindsay

Mijn vader is een paar weken geleden geopereerd aan dikke darmkanker.

Nu hebben ze gezegd dat hij helemaal schoon is.

Dat is natuurlijk heel erg goed en we zijn er heel erg blij om.

Nu is het zo dat de arts die hem heeft geholpen hem heel erg onzeker maakt en aandringt op een operatie in het Antonie van Leeuwenhoek Ziekenhuis.

Daar wordt hij dan weer open gemaakt en met een hele sterke chemo kuur behandeld. Dit gaan ze dan spoelen. Weet iemand misschien hier meer vanaf. Wij hebben al veel sites bezocht maar kunnen niet echt veel vinden. Lindsay

• Lieke

Bij het programma “intensive care” (woensdagavond 5 september om 19.25 bij de EO) lieten ze dit zien, iemand met darmkanker die daarna anderhalf uur gespoeld werd met chemo. Plaatselijk en alleen in de buik. Misschien kan je de EO bellen om de video aan te vragen. Het werd gedaan bij een vrouw van 35 in het Antonie van Leeuwenhoek! Succes.

• Rica

Ik kan je er helaas niet veel anders over mijn vermoeden vertellen;

Darmkanker is een soort kanker dat vaak uitzaaiingen veroorzaakt voordat de tumor in de darm zelf ontdekt is.

Ik weet helemaal niet of de arts daar op doelt, maar dat is wat ik er van weet.

waarom vragen jullie geen heeel duidelijk antwoord van de arts wat hij hiermee wil en waarvoor het goed zou zijn, en wat als hij het niet zou doen?

groetjes Rica

• Lindsay

Bedankt voor jullie reactie.

Lieke: die aflevering hebben wij inderdaad gezien. Mijn vader gaat nu een gesprek aan bij de arts en dan zien we wel verder. groetjes Lindsay