Heb ik een verkeerde vraag gesteld?

• Hendrik F

Lieve mensen,

Een paar berichtjes terug heb ik een onderwerp geplaats: “bestraling”.

Ik stelde daarin een vraag.

Ik heb het gevoel dat ik een verkeerde vraag vraag heb gesteld, vanwege het feit dat daar niemand op heeft gereageerd.

Ik weet dat het cru overkomt: feestje<—> keelkanker.

Omdat ik weet hoe begaan mijn zwager met z'n moeder is, zal hij op dat feestje zijn.

Mensen die mij raad kunnen geven, reageer aub.

Ik wil in deze situarie niet graag fouten maken.

Hendrik F

• anita

nee je heb geen verkeerde vraag gesteld. maar ikdenk dat de meeste daar geen antwoord op kunnen geven.Je zwager zou mischien wel naar het feestje kunnen, maar dat is ongeacht hoe hij zich voelt. Hij moet niet gaan als hij zich ziek voelt uit een verplichting. maar omdat het hem goed doet, en zich lekker voelt anders zit hij ook niet op zijn gemak, en voelt hij zich teveel daar. Maar toch moet je het besluit aan hem zelf overlaten. En als hij besluit om er heen te gaan praat met elkaar over leuke dingen,dat geeft alleen maar afleiding. Moet wel eerlijk wezen, heb dit zelf niet mee gemaakt. Mijn vader heeft alvleesklier kanker en valt niet meer te redden, maar toch wil hij dat we niet in medelijden met hem omgaan.

Ik wens je veel sucses en hoop dat alles goed gaat en komt met je zwager

keep on faith.

liefs anita

• Ingrid

Hoi!

Nee hoor, absoluut geen verkeerde vraag gesteld. Ik ben het met Anita eens. Ik zou het gewoon met je zwager erover hebben. Misschien voelt hij zich goed genoeg, misschien ook niet. Een feestje kan best goed zijn, hij kan zich dan met iets anders bezig houden als met zijn ziekte. Gewoon plannen en verder afwachten. Of misschien dat iemand hem kan begeleiden. Dat wanneer hij zich toch te slecht voelt. dat iemand hem dan naar huis kan brengen.

Heel veel sterkte!

Groetjes, Ingrid.

• Hendrik F

bedankt voor jullie reactie.

Hendrik F