Hallo Marieke
Ik heb kanker sinds 1997 en heb mijn laatste ingreep in het Antonie van Leeuwenhoek ziekenhuis gehad. Na de laatste ingreep op 12 januari 2000 heb ik nog een chemo-nabehandeling gehad van een half jaar. Op dit moment gaat het goed en ik ben al nog steeds schoon. Het is nog wel spannend want ik moet de scan van 6-9-2001 nog afwachten.
De vermoeidheid is ook bij mij een bekend verschijnsel, maar ik moet wel zeggen dat het met mij steeds beter gaat. Dat er een behoorlijke aanslag op ons lichaam is geweest dat moge duidelijk zijn, en dat moet je natuurlijk niet onderschatten.
Ik luister goed naar mijn lichaam en als ik een signaal opvang van vermoeiheid dan geef ik er daaraan toe. Nu kan ik dat op dit moment doen, omdat ik nog niet weer aan het werk ben. Naar mijn oude werkgever is niet mogelijk dus moet ik op zoek naar een andere baan. Op dit moment ben ik op zoek naar een partime baan, omdat ik weet dat ik geen volledige baan aankan.
Verder probeer ik zo gezond mogelijk te leven en te genieten van de mooie dingen in het leven. Ik was door de artsen in Groningen opgegeven, maar ik ben er nog en dat is het belangrijkste.
Mijn mening is dat je goed om je zelf moet denken en niet bij de pakken gaan neerzitten.
Vroeger had ik ook een zware fulltime baan, maar daar moet ik op dit moment niet aan denken. Ik wil een baan voor ± 20 uur per week en de toekomst zal het leren hoe het verder moet.
Mijn gezondheid ,en ik denk natuurlijk ook die van jou, is het belangrijkst.
Groetjes Klaas-Jur
Marieke schreef:
>
> Beste mensen, lotgenoten,
>
> Ik word er gek van! 6 jaar geleden geopereerd aan kanker,
> nabestraald en helemaal genezen.
>
> Toch nog iedere dag moe, moe en nog eens moe. Ik ga door
> (zware fulltime baan) maar heb af en toe zin om bij de pakken
> te gaan neerzitten. Weekends heb ik nodig om “bij te slapen”.
> Kan heel lichtgeraakt zijn omdat ik me nooit echt fit voel.
>
> Wat doen andere (ex) kanker patienten eraan?
>
> Groeten Marieke