Bij mijn vader is 6 weken geleden darmkanker ontdekt. Hij zou geopereerd worden maar toen ze hem open hadden gemaakt kwamen ze tot de ontdekking dat de tumor vast zat aan de twaalfvingerige darm en dat er 2 grote uitzaaiingen in de lever zaten. Er is alleen een omleiding gemaakt zodat de stoelgang goed blijft en verder is er niets gedaan. Er was geen behandelplan opgesteld omdat er toch niets meer aan te doen is. Aangezien mijn vader een zeer optimistisch man is wil hij er toch voor vechten, zodat de dokters op verzoek van mijn vader toch gestart zijn met een chemokuur. Alleen om de uitzaaiingen enigzins stabiel te houden zodat hij misschien nog wat langer kan leven.
Nou is mijn vraag: Heeft iemand misschien ervaring met deze vorm van kanker en weet iemand wat we kunnen verwachten in de toekomst.? Ik weet dat het niet positief is maar ik wil me graag kunnen voorbereiden op wat komen gaat. Alvast bedankt en veel sterkte voor alle mensen die moeten vechten tegen deze vreselijke ziekte. Esther.