alvleesklierkanker

• anita

mijn vader heeft pas geleden te horen gekregen dat hij alvleesklier kanker heeft, helaas wat te laat. Ze kunnen niet meer helpen, het is al zover uit gezaait dat ze hem niet meer kunnen helpen. Hartverscheurend zijn we naar huis gegaan, het enige wat ze kunnen doen is pijnbestrijding.wie kan mij informatie geven hoe lang hij hier mee leven kan het is al helemaal uitgezaait, zoek graag contact en kan mij iemand ook vertellen of er niet nog een kleine hoop op langer leven is ik kan hem nog helemaal niet missen, hij is net opa en hoop dat hij nog even zijn klein kind van bijna 2 ziet opgroeien zoek reactie met mensen uit de zelfde situatie

• Yvonne Bosman-van der Helm

Hallo Anita,

Ik heb echt met je te doen. Wat erg zeg voor je vader dat hij alvleesklierkanker heeft. Mijn man Gerard heeft borstwerveltumoren en door de inzakking van de wervel zijn de zenuwen bij hem erg bekneld, waardoor hij heel veel pijnen heeft. Hij is toen verwezen naar de pijnbestrijding Rode Kruis in Scheveningen, maar het heeft geen resultaat bij hem omdat hij tumor heeft. Ik snap eigenlijk niet dat ze jouw vader toch naar de pijnbestrijding sturen. Ze hebben ons verteld dat ze jammer vinden dat mijn man tumor heeft, als het nou alleen de zenuwpijnen zijn, is het meestal goede resultaat. Nu heeft mijn man durogesic pleisters en servedol. Probeer aan de dokter te vragen of het nut heeft om servedol te nemen, want nu mijn man pas weer bestraald is, is de pijn bijna helemaal verdwenen en hij heeft nu 3 durogesic pleisters ipv 5 pleisters en slikt minder servedol. Ook slikt hij arthrotec en dexametaxon. Mocht je vader naar de pijnbestrijding moeten gaan, dan raad ik je aan om niet naar de pijnbestrijding te gaan in Scheveningen (Rode Kruis), want daar hebben we geen leuke ervaringen mee gehad. Je kan mijn verhaal lezen in pijn pagina.

We wensen je heel veel sterkte toe en hopen ook dat je papa veel van je kind kan genieten die nu net bijna 2 jaar is geworden. Wij zelf zijn ook maar 3 maanden getrouwd en ik hoop steeds dat we heel lang getrouwd zullen blijven en dat moet kunnen!

Liefs van Yvonne

PS. vallen doe je alleen en opstaan doe je samen

• anita

bedankt yvonne voor je berichtje, de pijn bestrijding die mijn vader krijgt is blokades in zijn nek die maken de zenuwen dood die de pijn prikkels door geven. hij heeft al een behandeling gehad en hij is voor zolang het duurt aan 1 kant de pijn kwijt, maandag dan krijgt hij nog zo operatie, maar hij is niet helemaal risicovol.Ook heeft hij al morfine pleisters met combinatie van tabletjes gehad die werkten al niet eens meer om de pijn weg te nemen.

Ik vind het wel erg naar voor jullie je man moet goed vechten en niet de moet opgeven en samen een hoop over alles praten. je vind vaak de grootste steun onderling. Ik hoop dat jullie nog een hoop mooie jaren zullen hebben en heel veel sterkte samen, dat zullen jullie wel heel hard nodig hebben.

Ps: geef de moet niet op.

anita

• Ingrid

Mijn vader is overleden aan kanker. Hij is 3 keer genezen verklaard, maar de laatste keer zat het al door heel zijn lichaam. Hij kon nog een chemo kuur ondergaan, maar dit zou alleen zijn leven rekken. Hij heeft dit gedaan, maar het tegenovergestelde gebeurde. Zijn hele weerstand werd weggeslagen, en ging als een speer achteruit. Toen ook alleen nog pijnbestrijding. Kleine hoeveelheden morfine. Op een bepaald moment werd de pijn zo erg dat de dosis morfine moest worden verhoogd, maar de artsen vroegen ons of we dit wel wilden, omdat we dan eigenlijk alle contact zouden verliezen. We hebben het wel gedaan, want hij had heel veel pijn. Toen ging het heel snel.

Ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke tijd, je zal het nodig hebben.

Heel veel liefs van Ingrid.

• anita

lieve Ingrid,

graag zou ik graag nog wat dingen van je horen, mijn vader heeft nu een zenuw blokade ondergaan, maar hij heeft nog veel pijn. Ook heeft hij al een vrij hoge dosis morfine, en dat helpt ook niet. Zijn bloeddruk is al erg laag, en hij kan nog weinig. Ik ben bang dat alles straks in een sneltrein gaat. het klinkt mischien raar maar hoop met iemand te kunnen praten die gelijke ervaring heb mee gemaakt die mij een beetje kan vertellen wat er te wachten staat.

Ik vind het trouwens heel erg voor je dat je je vader kwijt bent, ik weet hoe het voelt het gevoel dat hebben wij nu al. omdat hij niet meer de lieve man is die hij was.

hoop nog eens wat van je te horen.

liefs anita

• Ingrid

Tuurlijk, vraag maar wat je vragen wilt. Je mag me trouwens ook prive mailen, als je dat liever doet, hoor!

Liefs, Ingrid

• anita

hoi Ingrid.

heb je berichtje gelezen, ik wil graag je e mail adres wel hebben dan kun je even prive mailen, mijn e mail adres is anita25@dolfijn.nl.

Ik zit nog met zoveel vragen en dingen, dat ik er geen raad mee weet.

• Ingrid

Oke, brand maar los hoor. Mijn email adres is: hummie@home.nl