keelkanker

• Hendrik F

Wij hoorden van mijn zwager dat bij hem "keelkanker is vastgesteld.

Het meeste dat de artsen hem hebben medegedeeld, is hem ontgaan.

Vandaag zijn foto's van de longen gemaakt.

Wanneer dat daarvan de uitslag bekend is weet hij ook niet.

Het enigste wat hij weet, dat hij 7 weken wordt bestraald.

Natuurlijk is hij totaal de kluts kwijt.

Eerlijk gezegd wij met hem.

Volgens zijn arts is het niet operabel.

De tumor zit ergens achter in de mond, bij het gehemelte, in de buurt van de amandelen.

Hij vroeg me om info te verzamelen.

Mijn zwager woont in België, hij wil graag weten of de operatiemogelijkheden in Nederland groter zijn.

Nu heb ik via verschillende sites geprobeerd info te krijgen, maar ik kom nergens het woord keelkanker tegen. Gebruik ik een verkeerd zoekwoord?

Graag reactie,

Alvast bedankt

Hendrik F

• jolanda

Hallo hendrik ,,

Jeemig zeg wat rot voor je zwager , ik kan me wel er iets van voor stellen hoe die zich voelt .

Dat klopt er is heel wenig te vinden over keelkanker ik zoek er al zo lang naar ,

Mijn moeder kreeg in augustus keelpijn en een half jaar later overleed ze niet aan de kanker die was inpricipe weg Ze was gennezen verklaard echt waar met een hoop pijn en elende , later is ze overleden aan een longontsteking

Datis nu 2 jaar geleden

Ik wil je niet bang maken maar je wou info ,ik ben nartuulijk niet een arts maar ik zal je mijn verhaal vertellen ,

Bij min moeder konde ze het ook niet oppereren want dan zouden ze zeker de helft van haar keel weg snijden dat gaat gewoon niet dus toen chemo kuur en bestralingen .

Hou er rekening mee dat het geen leuk gezicht is , op den duur gaat de huis kapot ligt5 er nartuulijk een beetje aan hoe lang je wordt bestraald , bij mijn moeder was het zo dat aan de buiten kant helemaal kapot was zeg maar haar hele hals (de voorkant )

maar ook de binnenkant wat je niet zal zien is ook kapot , mijn moeder kon opeens niet meer eten en niet meer praten , drinken ging zelfs niet meer

ik wil je niet bang maken hoor, het hoef bij jou zwager nartuulijk niet zo te zijn

Elk mens is anders en mijn moeder was in een hele slechte konditie echt heel slecht dat speelt dan een hele grote rol .

Je mag wel aaltijd mailen misschien he je nog een paar gerichte vragen , en ik zal weer op zoek gaan naar info ,

Je moet me alleen wel mailen op jolandavp@dolfijn.nl

ik wens je zwager en jullie veel strekte

jolanda

• Hendrik F

Jolanda bedankt voor je reactie.

Ik kom nog even met een nieuw vraag.

Ik plaats het als nieuw onderwerp.

Ook daar is je reactie welkom.

Hendrik F

• Marieke

Kijk eens op deze link

Veel sterkte toegewenst