Hallo Janet,
Je schreef dat je aan beide zijden reconstructie d.m.v expanders hebt laten doen en dat het je goed bevalt.
Nu is mijn vraag: Ben je ook bestraald geweest aan een van die kanten? Het is nl. bekend dat de huid en spieren van een bestraalde kant zich moeilijk laten oprekken.
Hoe heb jij het tijdens het vulproces ervaren?
Ik ben nl. ook aan beide zijde geamputeerd en de bedoeling was om aan beide zijden een expander te plaatsen, wat ook gebeurt is. Na 4 weken moest expander eruit gehaald worden, omdat ik een wondabces kreeg. De andere expander werd gevuld (die kant is overigens bestraald geweest). Nadat er 390 ml zoutoplossing in was gegaan, kon de borstspier dat niet aan en scheurde, na 1 week raakte ÃÂe lek. Nu wordt ik 18 oktober weer geopeerd om de expander te vervangen door een hele kleine prothese( omdat ÃÂe vrijwel leeggelopen is) en aan de andere kant wordt een nieuwe expander geplaatst. Tijdens het vullen heb ik constant pijn gehad en de borst was en bleeft keihard. Nu ben ik als de dood om ermee verder te gaan.
Ik hoop dat je me wilt antwoorden, dan kan ik voor mezelf hopelijk de juiste beslissing nemen.
Met vriendelijk groet,
Anita Pronkjannet schreef:
>
> hallo margreet, Ik heb een reconstructie aan beide kanten
> ondergaan, inclusief een tepelreconstructie,deze worden op
> het moment ingekleurd d.m.v. een tatoeage.Bij mij is eerst de
> huid opgerekt d.m.v. expanders en daarna zijn de protheses
> geplaats. Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad, en zou
> het zo weer doen. Ik heb foto,s vanaf het begin gemaakt, die
> je eventueel mag komen bekijken. Of heb je nog andere vragen
> mail dan . groetjes jannet.Margreet schreef:
> >
> > Vorig jaar in augustus ben ik een borst afgezet vanwege
> > borstkanker. Gelukkig waren er geen uitzaiingen. Ik draag nu
> > een opplakbare borstprothése en denk er over om een
> > borstreconstructie te doen. Zijn er vrouwen die hier ervaring
> > mee hebben ? Graag hoor ik hun reacties.