Beste Marion,
Het is zoiets verschrikkelijk dat het jouw vriend moet overkomen!
Mijn man heeft ook kanker. Hij heeft ook zeldzame kanker, t.w. borstwerveltumoren (de 1e en de 5e wervel). Hij heeft 2 uitzaaiingen op 1 bot, deze zijn niet meer gegroeid dankzij de bestraling (6 keer bestraald).
Hij heeft paar keren in het ziekenhuis gelegen van de pijnen. 3 weken geleden is hij weer thuis gekomen. Hij zat echter tot de plafond toe van de medicijnen, die slikte 38 tabletten per dag! Hij is doodziek geworden. Vanaf december 2000 tot en met nu toe is hij 15 kilo afgevallen. Hij heeft eergisteren nog gewogen en is gelukkig weer 3 kilo aangekomen.
Hij heeft nu nog veel pijnen, heeft 3 durogesic pleisters van 100 ug. Slikt servedol, trypizol, MS Contin, Paracetamol en Domperidon en ook Artisch (ik weet niet of ik goed gespeld hebt, het is iets van Diclofenac).
Gerard (zo heet mijn man) heeft erg last van de zenuwbeknelling, want de eerste borstwervel is ingezakt. De toestand is nu wel stabiel, maar in de toekomst wordt het jammer genoeg wel agressiever.
Vorig jaar december hebben ze ons verteld dat hij kanker heeft. Wat een klap!
Wij zijn vier jaren bij elkaar en nu dit, het is niet eerlijk! Wij zijn beiden doof en ook zijn wij pas getrouwd, op 7 mei 2001. Deze dag vergeten wij nooit. Het is voor ons ook moeilijk, want de volgende dag op 8 mei is die opgenomen.
Nu is hij weer thuis en we moeten volg.week terug komen voor een gesprek en dan horen wij ook meer van of mijn man terug moet komen bij de pijnpoli.
Mijn man kan niet geopereerd worden! Want het is onaantrekkelijk en de ingreep zal dan heel erg zwaar zijn. Wij hebben wel een advies gekregen van de duitse arts om contact met hem op te nemen. Wij blijven positief en we willen jullie ook zeggen dat jullie ook positief moeten blijven.
Het is zoiets verschrikkelijk dat het onze geliefden moet overkomen!
Ik wens je ook sterkte toe meid! Vallen doe je alleen en opstaan doe je samen.
Liefs van Yvonne Bosman