Bij mijn moeder is nov. 2000 een bultje verwijderd die kwaadaardig bleek te zijn. 4 weken later zijn alle lymfeklieren verwijderd waarbij in 1 klier een uitzaaiing zat.
Ze heeft 6 weken bestraling gehad en moest gelijktijdig met tamoxifen beginnen.
Sinds die tijd heeft mijn moeder ernstige gewrichtsklachten gekregen.
Ze kan soms bijna niet meer lopen omdat haar enkels opgezwollen zijn en vreselijk pijn doen, verder heeft ze nu meer last van haar gewrichten in haar hele lichaam. Ze heeft botontkalking en al jaren soms last van haar gewrichten maar niet met deze klachten die ze nu heeft.
Ze moest van haar internist bloed af laten nemen dat zouden ze nakijken en moest 3 weken stoppen met de tamoxifen. Ze is hier uiteraard niet gerust op maar de internist vertelde dat dit geen kwaad kon omdat het nog een tijd in het bloed blijft zitten. De klachten zijn tot nu toe niet verminderd.
Mijn vraag is of het bekend is dat tamoxifen gewrichtsklachten veroorzaakt en of dit t.z.t. verminderd. Mijn moeder ziet er als een berg tegenop om de komende 5 jaar medicijnen te moeten slikken die haar in alles beperken, ze heeft al elke week een gezinshulp omdat ze het huishouden niet eens meer kan doen.