multipel myeloom

• alex

beste mensen,

Al een tijd leeft mijn familie met gedachte dat onze tante zou ( als niks gedaan kan worden) sterfen aan een soort kanker-multipel myeloom. Sindsdien ben ik op zoek naar informatie over deze ziekte en over mogelijke behandelingen en medicijnen. Als mogelijkheden zijn en als iemand weet welke A.U.B. stuur een mailtje naar ons. Elke informatie is van harte welkom.

met vriendelijke groet,

alex

• Joke Schreurs

Beste Alex,

Er is op donderdag 5 april een uitzending geweest bij Nova over de behandeling van multipel myelomen met een “nieuwe” medicijn.

Het betreft het Thalidomide medicijn dat vroeger werd gegeven tegen miskramen, het gevolg zijn de softenon kinderen. Nu is er een onderzoek geweest in Amerika met dit medicament voor patienten met M.M met een positief resultaat.

De ontwikkelaar is Celgene Corp. en heeft een eigen site met info over deze research.

Verder heb ik nog een artikel gelezen over het afnemen van een bloedmonster en dat te gebruiken als een vaccin.

Meer info over thalidomide: via omroep,nl

Vara / Nova / zoeken op softenon

Mijn interrese over deze nieuwe ontwikkeling is de ziekte van Kahler. Mijn schoonmoeder heeft deze ziekte sinds 10 jaar.

Vriendelijke groet,

Joke Schreurs

• ad.keijzer

Ik heb de ziekte van Kahler sinds 1993 ik ben daarvoor behandeld ondermeer met een stamceltransplantatie in het Dijkzicht ziekenhuis in Rotterdam.

Sinds een halfjaar ben ik onder behandeling bij het universitair ziekenhuis antwerpen en gebruik ik thalidomide, of deze behandeling succesvol zal zijn kan ik nu nog niet beoordelen

Groeten Ad Keijzer