baarmoederhalskanker

• Femke

Sinds anderhalf jaar woon ik op Aruba, ben trouwens 31 jaar.

Na een uitsrijkje, voor mij overigens de eerste, bleek dat ik PAPIV had.

Meteen werd ik doorgestuurd voor een biopsie en daaruit bleek dat het een voorstadium was, maar dat er wel snel ingegrepen moest worden. Uiteindelijk hebben ze een maximale lisexcisie gedaan. Dat weefsel en die huid hebben ze nu onderzocht en nu blijkt dat het toch al kanker was. Mijn gynaecoloog hier op Aruba zegt dat ik over 5 maanden weer terug moet komen voor een uistrijkje. Ik vraag me nu af of dat niet heel lang is, nu blijkt dat het toch ernstiger is dan verwacht, eigenlijk hadden ze conisatie moeten uitvoeren als ze dit hadden geweten.

Hoe zouden ze in NL gehandeld hebben?

Wat zijn eigenlijk de behandelingsmethoden in NL?

Kunnen ze echt pas na 5 maanden zien of er nog kanker zit?

Hoe kom ik die 5 maanden door?

Nu ik op Aruba woon, ben ik niet meer verkerd in NL, terwijl ik nu het liefst het eerste vliegtuig terug pak. Ik voel me hier erg onzeker en ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen!

• eelkje

Hoi Femke, ik ben helemaal niet bekend met jouw soort kanker, ik heb zelf een hele andere soort maar als je wilt kan ik wel proberen om informatie voor je in te winnen als er voor de rest niemand reageert, denk erover na meis, ik ben bereid om alles voor je te doen wat in mijn vermogen ligt, doeidoei, heel veel sterkte en liefs van deze kant van de wereld, zaandam, nederland, groetjes Eelkje

• Marie-Josee

Hello ik ben Marie-Josee,getrouwd,geen kinderen 36 jaar.

Ik kom uit Frankrijk,en woon sinds 11jaar in Neerderland.

Bij mij is ondekt a PAPIV in november 2000,december 2000 ondekt dat kanker was,15 january 2001 weghalen van de baarmoeder met lymphen klieren,ik ben genezen a 99%.alles ging hel snel, ze waren ook vroegtijdig bij.

Ik zaal nooit kinderen meer krijgen,met zo een operatie komt toch veel bij kijken.

Als jij vragen hebt schijf me.

Groetjes Marie-Josee.

PS:Laat het niet bij zitten!.

Femke schreef:

>

> Sinds anderhalf jaar woon ik op Aruba, ben trouwens 31 jaar.

> Na een uitsrijkje, voor mij overigens de eerste, bleek dat ik

> PAPIV had.

> Meteen werd ik doorgestuurd voor een biopsie en daaruit bleek

> dat het een voorstadium was, maar dat er wel snel ingegrepen

> moest worden. Uiteindelijk hebben ze een maximale lisexcisie

> gedaan. Dat weefsel en die huid hebben ze nu onderzocht en nu

> blijkt dat het toch al kanker was. Mijn gynaecoloog hier op

> Aruba zegt dat ik over 5 maanden weer terug moet komen voor een

> uistrijkje. Ik vraag me nu af of dat niet heel lang is, nu

> blijkt dat het toch ernstiger is dan verwacht, eigenlijk

> hadden ze conisatie moeten uitvoeren als ze dit hadden geweten.

> Hoe zouden ze in NL gehandeld hebben?

> Wat zijn eigenlijk de behandelingsmethoden in NL?

> Kunnen ze echt pas na 5 maanden zien of er nog kanker zit?

> Hoe kom ik die 5 maanden door?

> Nu ik op Aruba woon, ben ik niet meer verkerd in NL, terwijl ik

> nu het liefst het eerste vliegtuig terug pak. Ik voel me hier

> erg onzeker en ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen!

• anjo

ook ik kreeg baarmh.kanker (toen 32 jaar) ik had pap V dus zeker kanker ik ben 25 x uitwendig en 2 x 30 uur inwendig bestraald. Ik zou toch eens contact opnemen met een arts in een Nl ziekenhuis ik heb eventueel wel een telefoonnummer voor je. Groetjes en sterkte toegewenst.

• Heleen

Hoi,

Ik ben Heleen en ik ben erg bang dat ik mogelijk baarmoedermond kanker heb. Maar ik ben pas 15,kan het dan wel op deze leeftijd? Het klinkt misschien raar, maar ik heb jullie hulp echt dringend nodig! Ik durf het tegen niemand te vertellen, over mijn angst en ik durf al helemaal niet naar de dokter. Maar als jullie me het advies geven toch te gaan, zal ik wel moeten.

Het zit namelijk zo:

Mijn vriend heeft me een tijdje terug gevingerd en toen zei ie tegen mij dat hij diep in m'n vagina iets voelde zitten, dus ben ik zelf ook even wezen voelen en ik voelde inderdaad iets zitten. Kan het niet zijn dat daar m'n baarmoeder gewoon begint? Ik ben erg bang dat het kanker is,ik ben toch nog te jong om te sterven?

Kan het ook zijn dat het gewoon een vleesboom (myoom) is? Ik heb verder nergens last van.

Ik schaam me er eigenlijk best wel voor dat ik dit zo heb verteld, maar ik heb hulp nodig,aljeblieft help me! veel liefs Heleen