Tumor in zenuwstelsel op rugwervel

• Mike Versteegen

Hallo allemaal,

Ik schrijf dit namens mijn schoonzus die een tumor heeft in het zenuwestelsel op de ruggewervel.

Klinkt ingewikkeld en dat is het blijkbaar ook want er is geen operatie mogelijk dus uiteraard ook geen genezing.

Mischien weet iemand onder jullie een adres of naam van een of andere arts hier of in het buitenland die dergelijke operaties wel aandurft.

Alle adressen en telefoonnummers die mogelijk hiervoor in aanmerking komen zou ik dolgraag willen hebben.Ook als je het niet zeker weet.

alvast bedankt..

Mike

• Yvonne van der Helm

Hallo Mike,

Hier met Yvonne van der Helm.

Ik heb je verhaal gelezen over dat jouw schoonzus tumor heeft in het zenuwstelsel op de ruggemerg.

Mijn vriend Gerard (57 jaar) heeft borstwerveltumoren (1e en 5e wervel). Hij zelf kan ook niet geopereerd worden, omdat de weefsel erg teer zijn. Hij wordt wel in de gaten gehouden. De tumorgroei is nu stopgezet. Maar het kan gebeuren dat de tumor weer groeit. Mocht dat zo zijn, dan krijgt hij hormoon behandeling of chemokuur. Als hij toch geopereerd wordt, dan is de kans ook dat hij heel veel bloedverlies zal krijgen en dat die achteruit gaat, en eventueel wordt die verlamd.

Is jouw schoonzus onder de behandeling bij de neuroloog? Is ze ook onder de MRI-scan geweest? Weet je dat je via de huisarts om een second opinion kan vragen. Dan heb je voor alle zekerheid de antwoorden daarvan. Wij hebben vorig jaar in december moeten vernemen dat mijn vriend tumoren heeft.

Hij heeft ook prostaattumor, maar heel erg klein en wordt daarmee in de gaten gehouden via de PSA (bloedonderzoek). De prostaat en borstwerveltumoren staat los van elkaar. Heeft jouw schoonzus dan een uitzaaiing? De tumor in zenuwstel in ruggegraat moet toch ergens vandaan komen?

Ik leef echt met je mee en wens jou en je schoonzus sterkte toe.

Mijn vriend en ik zijn beiden namelijk doof en vinden het ook fijn om per email te weten van de mensen die zoiets moeten meemaken en zo. De meeste horenden en doven verstaan elkaar niet , vandaar dat ik op jouw email wilt reageren. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Sterkte Mike,

Groetjes van YvonneMike Versteegen schreef:

>

> Hallo allemaal,

>

> Ik schrijf dit namens mijn schoonzus die een tumor heeft in het

> zenuwestelsel op de ruggewervel.

> Klinkt ingewikkeld en dat is het blijkbaar ook want er is geen

> operatie mogelijk dus uiteraard ook geen genezing.

> Mischien weet iemand onder jullie een adres of naam van een of

> andere arts hier of in het buitenland die dergelijke operaties

> wel aandurft.

> Alle adressen en telefoonnummers die mogelijk hiervoor in

> aanmerking komen zou ik dolgraag willen hebben.Ook als je het

> niet zeker weet.

>

> alvast bedankt..

>

> Mike