HALLO
ZIJN ER NOG MENSEN DIE MIJ KUNNEN VERTELLEN WAT DE VERSCHIJNSELEN ZIJN ALS JE LONGKANKER HEBT
Hallo Adnan.
In oktober 1999 ging ik voor een staaroperatie. Er werden foto's genomen en er zat een vlek ter grootte van een gulden op mijn Long.
Verschijnselen had ik niet. Hoestte ik wel eens? werd er gevraagd.
'nee' antwoordde ik naar waarheid, ik rookte wel en viel ook niet af………..
Ik was net op tijd!!!!!!!!!!!!!!!!
Tijdens de operatie bleek, dat de kanker verder zat dan werd veronderstelt.
Ik moest de hele rechter long missen.
Dus de verschijnselen van kanker?????/ IK zou het niet weten. Als het niet bij mij was ontdekt, dan had ik Juni (vorig Jaar) niet gehaald. Nu ben ik weer ‘gezond’
Ik rook niet meer, en heb weer een leuke conditie opgebouwd. Ik kan alles weer, behalve in de wind opfietsen, maar daar heb ik een spartametje voor. En traplopen gaat niet zo snel meer, maar langzamer en ik kom er ook.
Je hebt de vraag niet zomaar gesteld neem ik aan. Misschien hoor ik nog eens van je????
Ik wens je sterkte
en liefs van @nn
Mijn vader hoestte al jaren (alsof ie erin bleef), feitelijk zolang ik hem heb gekend (30 jaar). Hij ging naar het ziekenhuis vanwege water in zijn knie. Preoperatief werden er rontgenfoto's gemaakt van zijn thorax. En ja hoor…..niet goed. Een long moeten missen, maar hij kon het roken ook niet missen dus pafte weer vrolijk verder tot hij 5 jaar later in zijn andere long kanker kreeg en uiteindelijk 2 en een half jaar later aan de gevolgend daarvan overleed.
Wat ik maar wil zeggen is dat hij mijn hele leven heeft gehoest en niet eens voor die longen naar het ziekenhuis ging. Het is niet voor niets een sluipmoordenaar.
Hoi,
Op dit moment heeft mijn vader longkanker en is met zijn laatste uren, dagen..?? bezig. Verschijnselen waren/zijn hoesten, niet meer willen eten en ontzettend moe. Hij was er helaas veel te laat bij. Er is nog een voorstel gedaan om 10x te bestralen, maar dat heef ie na 3x op moeten geven. Ik hoop dat je wat aan deze info hebt, wil je meer weten of wat dan ook reageer gerust.
mijn moeder heeft ook een plek op haar linkerlong zou dit nog goed komen,ze praten namelijk niet over opereren omdat ze overal uitzaaiigen heeft ze heeft
na een borstoperatie een tumor tussen het hart en longen gehad en is nu stabiel na vele kuren en bestralingen,nu heeft ze weer een tumor waar de borst weg is
en waarschijnlijk heeft die er voor gezorgd dar er uitzaaiingen zijn op haar linkerlong een plekje,en op de derde en vierde rib.wat denk je wordt dit ooit nog iets
ze is momenteel met chemotabletten bezig 6 weken en dan weer bestalen misschien,betekent dat ze dan botkanker heeft vanwege die plekjes op haar ribben?ik hoop een reactie terug te krijgen ik heb niet veel hoop meer voor haar
alvast bedankt. groetjes jolanda
Lieve Jolanda..
Ik weet niet zo goed, wat ik moet zeggen.
Ik had ook pijn aan mijn ribben en ik hoestte zo. Ik moest 22 jan. voor controle.
Met het angstzweet in mijn handen ging ik heen.
Gelukkig kwam de pijn door mijn reuma en het hoesten kwam van de temperatuur
wisselingen. Koud buiten en dan weer naar de warmte binnen.
Maar met je moeder….. Ik durf daar niks over te zeggen, maar als je naar jezelf luistert……….????
Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd..
liefs van @nn
beste an bedankt voor je berichtje,ondertussen zijn we er achter dat het met
mijn moeder niets meer kan worden helaas,ze heeft in principe borst-bot en longkanker dit is ons dinsdag jl medegedeeld.ook ligt moeder nu met ernstige
luchtproblemen in het ziekenhuis en begint morgen aan chemo puur om nog een
beetje lucht te kunnen krijgen want anders is het heel snel afgelopen met haar.
ze wilde deze chemo nog misschien leef ik dan nog een paar maanden zei ze maar de artsen hebben ons vandaag gezegd dat ze niet zo heel lang meer zal hebben en dat de chemo puur ter verlichting is anders zal ze geen lucht meer aan kunnen moeder ligt er nu een week en je ziet ze met de dag slechter worden.
maar ze weet zelf niet dat ze nog maar zo kort te leven heeft ze wil namelijk niet dood nou wie wil dat wel he,maar ik hoop dat ze niet hoeft te lijden dat vindt ik namelijk het ergste wat er is als je dan toch dood gaat dat je niet zo hoeft te lijden maar helaas hebben we het niet voor het zeggen.
nogmaals bedankt voor je mailtje en vele groetjes jolanda.
mijn man kreeg erge last van kriebelhoest dit wou niet overgaan na een kuurtje van de huisarts na 6 weken is hij door gestuurd naar de longarts er zijn toen foto gemaakt hij had dus longkanker met uitzaaiengen naar de lympfe en de lever na 9 maanden kreeg hij uitzaaingen naar de hersenen daar zaten toen 5 tumoren hij had geen last van hoofdpijn maar van slecht lopen en slecht gebruik maken van zijn ene arm is daar ook voor bestraald en kreeg later last van uitzaaiengen in de nekwervels en later in het ruggemerg hij is helaas overleden na 1,5 jaar na de eerste diagnose hij 44 jaar geworden
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?