Tamoxifenum en pijn in knieën en heupen

• Turner

Voor een kennis ben ik op zoek nar mensen die na ee borstamputatie het middel Tamoxifeum gebruiken. Het geval is namelijk dat die kennis na de amputatie dit middel al twee jaar gebruikt.

Sinds 4 maanden heeft zij pijn in heupen en knieën, vooral 's nachts. Zou deze pijn door de mediciijnen kunnen komen. Wie heeft er gelijke ervaringen mee?

• l.sidhom

Beste lotgenoot

Ook ik gebruik tamoxifen,Na een korte periode slikken kreeg ik al snel problemen.

Veel overgangsklachten, en botpijnen. Nu slik ik famosan van dr vogel. Met weinig vertrouwen ben ik het gaan slikken. Maar tot mijn verbazing werkte het.

Dit middel is homeopatisch.En kan dus geen kwaad. Door famosan zijn is het dragelijk geworden.Dit middel werd ook geadviseerd door mamazone, Een blad voor vrouwen met borstkanker.

Ik hoop u met dit berichtje wat geholen te hebben. En zou het leuk vinden nog wat van u te horen. Ik ben nu 43 jaar en heb indec 1999 borstkanker gekregen.

Ik wens u heel veel sterkte en met vriendelijke groet van lindaTurner schreef:

>

> Voor een kennis ben ik op zoek nar mensen die na ee

> borstamputatie het middel Tamoxifeum gebruiken. Het geval is

> namelijk dat die kennis na de amputatie dit middel al twee jaar

> gebruikt.

> Sinds 4 maanden heeft zij pijn in heupen en knieën, vooral 's

> nachts. Zou deze pijn door de mediciijnen kunnen komen. Wie

> heeft er gelijke ervaringen mee?

• Jeanne van Koesveld

Mijn naam is Jeanne van Koesveld, ik ben 56 jaar. Op mijn 52e werd borstkanker geconstateerd. Na een borstamputatie en 33 bestralingen kreeg ik Tamoxifen voorgeschreven. Ik gebruik dit nu bijna 5 jaar. De eerste 2 jaar had ik een doses van 40 mg daarna tot op heden 20mg. De enige bijwerking die ik heb is het verergeren van opvliegers, maar daar valt mee te leven. Pijn in mijn kniën en/of heupen heb ik niet. Als degene voor wie je dit vraagt er ongerust over is, laat ze dan haar arts raadplegen. Het is normaal dat je over allerlei zaken angstig bent. Misschien een opbeuring: het gaat met mij al bijna vijf jaar goed, ik werk fulltime en heb ondanks mijn ampiutatie een nieuwe partner gekregen.

Mocht je nog vragen hebben mail me dan terug. Veel sterkte.

Groeten,

Jeanne

• jolanda

hallo ik wilde wel even reageren mijn moeder heeft na een amputatie 5 jaar tamo-

xifen gebruikt.ze was net een paar maanden klaar en kreeg helaas een tumor

tussen haar hart en long wat overigens niets te maken had met haar borstkanker.

na vele kuren is weer alles stabiel gelukkig.maar twee weken geleden kreeg ze

weer het bericht dat er een tumor onder het litteken zat waar de borst weg was gehaald,en die zorgde er weer voor dat er uitzaaiingen waren op haar linker long

en op de derde en vierde rib het ziet er dus niet goed uit.

wat betekende dat ze nu weer tamoxifen moet slikken 40 mg en wat ze nu wel

heeft en vroeger niet dat ze veel pijn heeft aan gewrichten we hebben dit de arts

gevraagd en het komt vaak voor dus het kan een bijwerking zijn.dus jullie zijn

niet de enige met deze klacht ik zal haar adviseren om ook famusan te gaan ge-

bruiken misschien helpt dat bedankt?

• Marian

Ik zou bij de arts aandringen op een bottenscan ivm de mogelijkheid van uitzaaiingen naar de botten.

groetjes,

Marian