eirestokkanker (carcinosarcoom)

• Henk

Bij mijn moeder is een tumor( een malignant mesodermal mixed tumor met homoloog component: synoniem carcinosarcoom) uitgaand van haar eierstok gevonden. De gynaecoloog die haar heeft geopereerd was bang dat er geen behandelings methode voor dit soort tumor bestond, maar in overleg met een aantal oncologen gaat zij toch kuren. Volgende week gaat zij beginnen met Cisplantinum, Cyclofosfamide en Adriamycine.

Wie kan mij meer vertellen over dit soort tumor ( carcinosarcoom)?

Is het gebruikelijk om drie cytostatica tegelijk te geven?

• marga

Hallo Henk

Probeer het eens bij de Stichting Olijf, telefoon 020-615 74 30

e-mail: olijf@olijf.nl

Dit is de patiëntenvereniging voor vrouwen met gynaecologische kanker, zij zullen vast al je vragen kunnen beantwoorden.

Heel veel sterkte gewenst.

Marga

• J. Wolf

Vraagje: ij mijn schoonmoeder is vorig jaar kanker geconstateerd, met name aan de eierstokken. Na een eerste operatie moesten er 3 chemo-kuren worden gegeven om een tweede operatie succesvol te laten verlopen. Na deze tweede operatie, waarin het meeste kwaadaardige weefsel is weggehaald, zijn er nog 3 kuren gegeven. Het resultaat was dat het Ca 125 gehalte van bijna 400 is gedaald tot 30. Al met al een goede afloop dachten we, zij het niet dat genoemd gehalte inmiddles weer is opgelopen van 30 naar 1200. Voor de eerste operatie bedroeg dit gehalte ca. 1000. Van de artsen en deskundigen krijgen wij niet veel informatie omtrent de toename van het CA 125 gehalte. Graag zouden wij in contact komen met mensen of patienten die hieromtrent meer over kunnen vertellen.