vruchtbaarheid na chemotherapie

• louis

Tien jaar geleden heb ik chemotherapie en bestralingen gehad n.a.v. de ziekte van hodgkin. Gelukkig ben ik hiervan genezen. Rest nu de vraag in hoeverre ik nog vruchtbaar ben. Ben benieuwd naar ervaringen van andere mensen.

• paul

Mijn vriendin heeft leukemie gehad en is ook met chemokuren behandeld. Diagnose onvruchtbaar. De chemokuren hebben alle eicellen die zij had vernietigd. Zwanger worden lukt alleen maar via de moderne methodes. Omdat de medicijnen anders zijn zou ik je adviseren contact op te nemen met een gyneacoloog. Daar kun je laten testen of je nog vruchtbaar bent. Sterkte!

• Jacqueline

ik ben 5 jaar geleden behandeld voor Acute Myeloïde Leukemie (A.M.L). Een aantal jaren geleden heb ik bij de gynaecoloog de vruchtbaarheid laten onderzoeken. Uitslag: in principe nog steeds vruchtbaar. Overigens was het geen enkel probleem om een doorverwijzing naar de gynaecoloog te krijgen.

Na het onderzoek heb ik de vraag wel/geen kinderen laten rusten tot nu, 5 jaar na behandeling. Wat ik me nu vooral afvraag: is er door de behandeling verhoogde kans op afwijkingen bij het kindje???