kombucha

• Theo

Als kankerpatient (inoperabele adenocarcinoom in de maag) onderga ik palliatieve chemotherapie.

Onlangs vernam ik dat het gebruik van Kombucha-thee (thee-kvast gemaakt van de Kombucha-zwam) o.a. ook positieve effecten kan hebben bij kanker-patienten.

Ook werd mij verteld, dat kanker-patienten in het Antony van Leeuwenhoekziekenhuis dagelijks Kombucha-thee te drinken krijgen.

Hoewel het gebruik van Kombucha-thee met name een preventieve werking zou hebben, ben ik toch begonnen met eigen kweek en gebruik ervan, onder het motto: “baat het niet, het schaadt ook niet”.

Kan iemand mij meer vertellen over de effecten van het gebruik van Kombucha-thee, in hoeverre e.e.a. wetenschappelijk is onderbouwd/onderzocht en over eigen ervaringen met het gebruik hiervan?

• S. Visser

Op het adres:kobu.de, staat alles over de kombucha theedrank, ook in het nederlands. Onze ervaringen met kombucha zijn positief, mijn vrouw was door artsen nog een paar maanden leven gegeven, maar heeft door de kombucha het tot 15 maanden weten vol te houden zonder verdere medische zorg en met kwaliteit. Ik hoop dat het jou ook goed zal doen en je kanker geneest. S. Visser

• S. Visser

In het woord kombu.de heb ik een letter vergeten, bij deze dan goed.