huidkanker

  • jacqueline

    Het gaat niet om mij maar om mijn moeder . Mijn moeder heeft huidkanker iederkeer een klein plekje dan weer hier en dan weer daar het wordt steeds weer weg gehaald maar komt toch iederkeer weer terug nu is ze dan geopereerd aan haar been waar ze huidtransplantatie hebben gedaan ,mijn vraag is eigenlijk of het daar dan ook weer terug kan komen en heeft iemand wat meer informatie over huid kanker heb het al bij de kanker stichting site geprobeert maar daar krijg ik niet dat wat ik weten wil het is meer over andere soorten van kanker. groetje en alvast bedankt jacqueline

  • Marja

    Mijn man heeft huidkanker. Het is voor 4 jaar terug begonnen op het been en toen uitgezaaid naar de lymfeklier in de lies. Deze is verwijderd.

    Afgelopen februari heeft hij een bult laten verwijderen op het achterhoofd, dit bleek een nieuwe uitzaaiing te zijn. Bij het verwijderen van de hechtingen ontdekte men een nieuw bultje in zijn hals. Dit bleek ook een kwaadaardige uitzaaiing te zijn. Inmiddels zijn we weer naar het ziekenhuis geweest en tot nu toe hebben zich geen andere uitzaaiingen geopenbaard. Gelukkig maar………….

    Onze arts zegt dat het heel belangrijk is om de tumoren zo snel mogelijk te laten verwijderen.

  • Corry

    Beste Marja,

    Ik vraag me af hoe je dat ontdekt. Hoe ziet dat eruit en doet het pijn? Wanneer moet of ga je hiermee naar de dokter eigenlijk? Wil je me dat aub laten weten.

  • Marja

    Hallo Corry ik heb het eerste bultje toevallig ontdekt toen ik onder de douche stond enkele weken later werd het groter en toen ben ik ermee naar de dokter gegaan en toen bleek het dus niet goed te zijn.Het bultje zelf deed bij mij geen pijn het voelt gewoon aan als een bultje onder de huid je moet alleen in de gaten houden of het groter wordt want dan KAN het mis zijn.Dus als jij een bultje hebt wat groter wordt ga er dan zo snel mogelijk mee naar de dokter als je te lang wacht en er komen uitzaaiingen dan is de kans op genezing kleiner…..

    Mocht je nog iets willen weten dan hoor ik het wel.

    M.vr.gr.,

    Bert

  • Corry

    Hallo Bert en Marja,

    Bedankt voor jullie berichtje. Ik heb geen bultje maar een raar vlekje, rood en oneffen waar eerst een blaasje opzat. Ik voel er niks van maar het wordt langzaam groter en gaat dus niet weg.

    Jullie sterkte gewenst en nogmaals bedankt,

    Corry

    Marja schreef in bericht:

    ——————————-

    Hallo Corry ik heb het eerste bultje toevallig ontdekt toen ik onder de douche stond enkele weken later werd het groter en toen ben ik ermee naar de dokter gegaan en toen bleek het dus niet goed te zijn.Het bultje zelf deed bij mij geen pijn het voelt gewoon aan als een bultje onder de huid je moet alleen in de gaten houden of het groter wordt want dan KAN het mis zijn.Dus als jij een bultje hebt wat groter wordt ga er dan zo snel mogelijk mee naar de dokter als je te lang wacht en er komen uitzaaiingen dan is de kans op genezing kleiner…..

    Mocht je nog iets willen weten dan hoor ik het wel.

    M.vr.gr.,

    Bert

  • jacqueline

    hallo corry Mijn moeder heeft ook soms oneven plekjes op haar been en die jeuken dan ook het zijn ook een soort blaasjes en die woorden ook groter ik zou als ik jou was er toch even naar laten kijken misschien is het niets maar dan weet je het teminste zeker ,zelf heb ik ook een vreemd plekje op mijn been ondekt die ik in de gaten hou als het groter word dan ga ik er ook mee maar de dokter want je weet nooit. Groetje jacqueline.

  • jacqueline

    Hallo Marja Nog bedankt voor je reactie daar had ik veel aan want ik had een beetje het gevoel dat mijn moeder de enige was want je vind er niets over en je hoort het ook niet zo vaak (ik weet dat meer mensen het hebben maar zo als ik al zei hoor of lees je er niet zo veel over ook niet op de site van de kankerstichting ) Ik hoop dat het beter gaat met je man en dat hij goed is geholpen .Bij mijn moeder is het weg gehaald op haar been waar ze nu een lelijke plek heeft maar dat vind ze niet erg want de kanker is weg en dat is het belangrijksste. Groetjes en sterkte Jacqueline

    Marja schreef in bericht:

    ——————————-

    Mijn man heeft huidkanker. Het is voor 4 jaar terug begonnen op het been en toen uitgezaaid naar de lymfeklier in de lies. Deze is verwijderd.

    Afgelopen februari heeft hij een bult laten verwijderen op het achterhoofd, dit bleek een nieuwe uitzaaiing te zijn. Bij het verwijderen van de hechtingen ontdekte men een nieuw bultje in zijn hals. Dit bleek ook een kwaadaardige uitzaaiing te zijn. Inmiddels zijn we weer naar het ziekenhuis geweest en tot nu toe hebben zich geen andere uitzaaiingen geopenbaard. Gelukkig maar………….

    Onze arts zegt dat het heel belangrijk is om de tumoren zo snel mogelijk te laten verwijderen.

  • Irene

    Lieve mensen die deze colum lezen. Wacht nooit met een groter worden vlek of bult. Als het wat is moet je er zo snel mogelijk bij zijn. Voor huidkanker, kijk bij st. Melanoom er is gemoeg op het internet over deze aandoening. Mijn vriendin heeft melanoom, helaas te lang gewacht en dat is levens gevaarlijk. Dus aarzel nooit en ga naar de dokter!

    Groetjes Irene