Bleomycine

  • Saskia

    Mijn vader is over de helft met zijn chemotherapie voor de Ziekte van Hodgkin,

    Nu blijkt hij zeer allergisch te zijn geworden voor de bleomycine in zijn kuur. Deze stof is hem bijna fataal geworden. Zijn er ook nog andere kuren die geen bleomycine bevatten om de ziekte van hodgkin tegen te gaan, zijn er nog meer patienten die een dergelijke bijwerking gehad hebben?? Zal mijn vader ooit nog beter worden??

    Ik weet dat ik pessimistisch klink maar mijn optimisme van de afgelopen maanden is behoorlijk de grond in geduwt.

    Met vriendelijke Groeten,

    Saskia

  • anuscka

    Hoi Saskia,

    Ik heb geen allergische reactie op Bleomycine gehad en weet ook niet of er andere kuren mogelijk zijn voor je vader dus daar kan ik je niet mee helpen. Ik reageer op je oproep omdat ik zelf de zkt. van Hodgkin heb en benieuwd ben waarom je zo pessimistisch bent.

    groeten, anuscka

  • Anne Marie

    Saskia,

    Je bericht is van lang geleden. Ik weet niet of je vader nog leeft. Ik hoop het voor je. Mijn moeder heeft de ziekte van Hodgkin gehad. Zij is 2 maanden geleden overleden. Niet aan Hodgkin, maar aan een complicatie van bleomycine. Haar longen waren door deze stof zo zeer aangetast dat dit niet meer verenigbaar was met het leven. In dit geval is het middel erger dan de kwaal gebleken….

    Anne Marie