Lymfoom(gezwellen)

  • gaby

    Hallo,

    Ik ben 24 jaar en heb ong. 5 maanden geleden in mijn hals net onder de kaaklijn een knobbel ondekt.

    Nu 5 maanden later heb ik rechts een knobbel(gezwel) van ong 2,5 cm doorsnede en links een knobbel van ong. 1 cm doorsnede.

    Nu sprak mijn internist (tegen de kno arts) over lymfomen. Nu is alle info die ik te lezen krijg over Kwaadaardige lymfomen??? Bestaan er ook goedaardige lymfomen???? Volgens mij kan ze nog helemaal niet spreken over lymfomen, want ze had alleen nog maar gevoeld en een gewoon lichamelijk onderzoek gedaan. Ondertussen hebben ze rontgenfoto's gemaakt en een echo en bloed en urine afgenomen. en met een endoscoop mijn hals bekeken. Ik moet 31 juli terug voor de voorlopige uitslag. Zelf denk ik dat ze wel verwijderd worden. Kan iemand mij vertellen wat precies lymfomen zijn????

    Alvast bedankt groetjes gaby

  • Anja de Ruig

    Hallo Gaby,

    Ik ben natuurlijk geen dokter en ik wil je zeker niet bij voorbaat ongerust maken, maar naar mijn mening laten ze je veel te lang rondlopen met die knobbeltjes.

    Sta erop dat ze in ieder geval een punctie doen van die knobbels en zonodig de knobbels verwijderen. Ik kan je niet precies vertellen wat lymfomen zijn. Ik weet wel dat een goede vriendin van mij het Non-Hodgkin lymfoom had. Maar zoals ik al zei, ik ben geen arts en er zijn natuurlijk vreselijk veel soorten lymfomen. Laat je in ieder geval goed inlichten door je arts en sta erop dat ze duidelijk zijn in hun verhaal, zodat je niet met vragen blijft zitten.

    Ik besef net dat je op het moment dat ik dit schrijf al de voorlopige uitslag hebt gekregen. Waar ik overigens wel benieuwd naar ben. Ik hoop voor je dat het allemaal is meegevallen.

    Met vriendelijke groet,

    Anja de Ruig