blaas kanker

  • Danielle

    Hallo,

    Mijn vader heeft net 6 maanden chemo achter de rug voor blaas kanker en wacht nu op een operatie. Tijdens de operatie wordt zijn blaas weggehaald en van een stuk darm een nieuwe blaas gemaakt (neo-blaas). Wij willen graag met mensen in contact komen die zelf zo'n operatie gehad hebben of ervaring met de neo-blaas hebben.

    Alvast bedankt.

  • G. Bos

    Hoi,

    Mijn vader heeft net 2 operatie's achter de rug, pouliepen er uitgehaald. Hij heeft ook een chemokuur van 3 maanden gehad en krijgt nu een zwaardere kuur. Als dit niet baat, krijgt hij net als jouw vader een operatie waarbij ze de blaas verwijderen, en een nieuwe blaas maken van een stuk darm. Ik ben dan ook zeer benieuwd of er nog reactie komt op jouw vraag, wij zouden daardoor ook geholpen worden .

    Misschien kan een een internet dokter reageren?.

  • G. Bos

    Hoi Danielle

    Vandaag ben ik even naar mijn vader geweest, (woont in Limburg, ik in Hengelo)

    Ik heb hem gevraagd over de chemo kuur, volgens hem was het de eerste keer MVAC maar dat wist hij niet zeker. Bij hem is de kanker genesteld in het vlies van de blaas. Is dus niet uitgezaaid. Hij krijgt een chemo-kuur die ze in de blaas spuiten en die dan vervolgens 2 uur moet blijven zitten, daarna mag hij uitplassen, maar met handschoenen aan, was agressief spul.

    Verder zag mijn vader er goed uit en voelde hij zich beter dan de vorige keer.

    Als je niks van mij hoort is dit niet omdat ik niet meer wil schrijven, maar omdat ik met vakantie ga (v.a 14 aug.) Tot schrijfs en sterkte voor jullie allemaal.

    Gabi

  • G. Bos

    Danielle zou je mij je e-mail adres kunnen mee sturen, kunnen we mailen zonder dat heel Nederland mee leest.

    Gabi

  • astrid

    bij mijn vader is 3 jaar geleden blaaskanker geconstateerd. Het is door chemo verdwenen tot vorig jaar zomer toen was het weer terug. Hij heeft toen weer een chemo gehad wat toch wel bijzonder zwaar was. Deze week is ook bij mijn moeder blaaskanker geconstateerd, kwaadaardig en zij wordt volgende week geopereerd. Ik vind dit allemaal best wel angstig. Ik als dochter heb de huisarts geraadpleegd of ik mij moet laten onderzoeken, zijn antwoord was nee.

    En ik moest zeker geen angst kweken,dat ik het ook zou hebben, het is niet erfelijk!!