dr. Rath

• Arjen Maat

Geachte discussiedeelnemers,

Ik zou graag van jullie vernemen hoe jullie staan tegenover de adviezen van dr. Rath m.b.t. kanker en de bestrijding daarvan. Opfrisser: dr. Rath is de grondlegger van de cellulaire geneeskunde. Deze gaat ervan uit dat veel ziekten, waaronder kanker, Alzheimer en hartaandoeningen, het gevolg zijn van ernstige tekorten op het gebied van essentiële celbouwstoffen, zoals vitaminen, mineralen, aminozuren en sporenelementen. Deze stoffen worden ook wel bio-katalysatoren genoemd. Zij zijn onontbeerlijk voor een gezond lichaam. Echter, deze stoffen worden niet door het lichaam aangemaakt en moeten dus van buitenaf worden aangevoerd. Zonder een regelmatige en optimale toevoer van deze bio-energiedragers functioneren de cellen niet optimaal. Als gevolg hiervan werken de organen niet zoals het hoort en wordt men ziek. Het innemen van deze essentiële stoffen kan, volgens dr. Rath, een genezende werking hebben op de ziekten die ik hierboven al heb opgesomd.

Meer informatie vindt u op www.rath.nl. Nogmaals, ik wil graag weten wat u, als deelnemers aan deze discussie, vindt van deze vindingen van dr. Rath. Al vele mensen blijken er namelijk baat bij gehad te hebben. Alvast hartelijk dank voor uw reacties.

Arjen Maat / Vroomshoop.

• @nn

Ik ben, voordat ik antwoord wilde geven, even op de site van deze Dr. Rath geweest. Ik weet niet goed, wat ik er van moet denken. Zelf heb ik een longamputatie gehad, 6 maanden geleden. Er stond een verhaal op van iemand, die, net als ik, een snel groeiende tumor in zijn long had en zich niet liet opereren.

En, die door het één en ander te slikken, nu weer helemaal beter is. Nou ik weet alleen, dat ik het daar geloof ik, niet op aan had durven laten komen. Als ik niet was geopereerd, was ik er nu niet meer geweest. De theorie van deze dr. Rath klinkt wel aannemelijk, maar als die ziekte al is uitgebroken is……… Ik weet het niet.. Als preventief middel, zou ik het wel willen slikken. Ik vind het erg moeilijk, vooral omdat er inderdaad mensen zijn, die er baat bij hebben gevonden.

@nn

• Arjen Maat

Beste @nn,

Ik begrijp dat je nog een beetje sceptisch staat tegenover de beweringen van dr. Rath. Natuurlijk kan ook de Cellulaire Geneeskunde niet alle ziekten genezen. In sommige gevallen, in het bijzonder bij zeer vergevorderde ziekten, kan ook de Cellulaire Geneeskunde je gezondheid niet herstellen. Het is alleen wel heel belangrijk te weten dat, naar mijn bescheiden mening, nergens beweerd wordt dat cellulaire preparaten niet naast een reguliere behandeling zou kunnen bestaan.

Wel keurt dr. Rath chemotherapie en cholesterolverlagende medicijnen ten zeerste af. Toch kunnen de voedingssupplementen van dr. Rath prima gebruikt worden bij mensen die net een operatie hebben ondergaan. Bovendien, van het innemen van de juiste hoeveelheden van de juiste supplementen gaat een preventieve werking uit. Als je echt meer wilt weten, kun je mij mailen, maar ook kan ik het boekje ‘De vorderingen van de cellulaire geneeskunde’ van dr. Rath aanraden. Daarin kun je lezen op welke manier de cellulaire geneeskunde kanker, infectieziekten en andere ziekten aanpakt. Bedankt voor je interesse en veel succes met je herstel.

Met vriendelijke groet,

Arjen Maat.

• rob

Zolang de mensheid bestaat bestaan er ook kwakzalvers. Dr Rath is volgens mij een zeer intelligente man die gebruik maakt van allerlei technieken om mensen ervan te overtuigen dat vooral veel vitaminen er voor zorgen dat je niet zo snel meer ziek wordt en dat als je bijvoorbeeld kanker hebt dat je dan maar genoeg vitamine pillen moet eten opdat je geneest. Ik vind het leuk gebracht, maar het is een kwakzalver van de bovenste plank. Het is toch wel erg vreemd dat zo iemand naar Nederland moet uitwijken omdat hij in Duitsland niet geaccepteerd wordt.

Aangezien ik zelf in Almelo woonachtig ben waar deze professionele kwakzalver en demagoog ( hij kan mensen echt op een hele goede manier om de tuin leiden, dat moet ik hem nageven ) zijn praktijken ( helaas ) mag uitvoeren lees ik regelmatig allerlei berichten over hoe goed het wel niet is om vitamines te slikken. De onderzoeken wijzen het uit…ja,ja,onderzoeken gehouden bij wel 10 mensen!! Nee, dat is een goede basis voor een semi-wetenschappelijk onderzoek. Bovendien staat er dan bij zo'n onderzoek ook nog dat de patient zijn gewone geneesmiddelen moet gebruiken en als aanvulling een vitamine preparaat moet slikken.

Jammer dat deze man zijn praktijken mag blijven uitvoeren en mensen valse hoop geeft. Heel jammer.

Ziekten die je kunt voorkomen met middelen van Dr Rath, geen kanker meer, geen hartproblemen meer, het is werkelijk om te lachen.

Mijn advies is dan ook : Trap er niet in!! In deze kwakzalverij

Groet,

Rob

• Frans

Hallo Rob,

Beetje een laat antwoord op jou opmerking van dr. Rath.

Heb jou verhaal gelezen en ik kan u zeggen als geen verstand van o.a. vitamine hebt en niet het ware verhaal weet waarom dr. Rath van Duitsland naar Nederland is gekomen en wel in Almelo dan is het beter dat jij je mond houd zo dom is namelijk jou antwoord.

Ga je eerst verdiepen in de Bio-chemie van het lichaam en de wetten in Duitsland wanneer een vitamine een medicijnen is.

Ga je dan verdiepen waarom dieren bijna geen hart- en vaat ziekten hebben, bij mensen de tweede doodsoorzaak.

Wist je dat veel dier 20 m/mol cholesterol in hun bloed hebben zonder een cholesterol verlager te gebruiken wat artsen mensen adviseren toch bijna geen hartinfarcten krijgen.

Ga dus eerst een beetje bio-chemie studeren.

Gr. Frans.