hoe wordt ik een goed maatje????????

  • Rene

    Mijn vrouw heeft net te horen gekregen dat zij een doorgeslagen darmkanker heeft, d.w.z.de kanker is nu naar de longen doorgeslagen. Radeloos en verslagen zijn wij en je kan het nauwelijks bevatten en geloven. Weet iemand een goede weg om een beter maatje (buddy ) te worden?????? Is hierover goede literatuur bekend of zijn er goede ondersteuningsgroepen?. Het valt niet mee om je groot te houden en toch een goede ondersteuning te kunnen geven.

    Rene

  • marga

    Bij de patiëntenvereniging waar ik lid van ben, is een speciale partner-groep. Misschien is dat bij meer verenigingen zo. Een andere tip waar je misschien wat aan heb en die je waarschijnlijk wel verder kunnen helpen, is het Vicky Brown-huis: www.vbrownhuis.nl. Je kunt ook verder zoeken op de kankerpagina.

    Heel veel sterkte toegewenst.

    Marga

  • Henny-Krijnen.

    Rene en gezin.

    Ik zelf heb Vulvakanker en het is heel moeilijk zowel voor je vrouw als voor jou .

    Ik kon mijzelf goed af schermen daar bedoel ik mee dat ik net deed dat het iemand anders was dan ik zelf .

    Er zijn betekent al heel veel , twee armen om in weg te kruipen een schouder om op uit te huilen .

    Soms samen alleen maar stil bij elkaar zitten , niks zeggen .

    Of juist veel praten , ik denk dat het altijd moeilijk blijft om een goed maatje te zijn .

    Ook jij bent verslagen en bang , ook jij mag jou gevoel zeggen en laten merken .

    Mocht je behoefte hebben om contact op te nemen met mij mag dat altijd .

    Rene ik wens jou en je gezin heel veel kracht en sterkte toe .

    Groeten van Henny-Krijnen.

    Tel:/Fax: 0165-551474.

    E-mail : Henny_Krijnen@operamail.com

  • Henny-Krijnen.

    Hallo Rene en gezin.

    Ik zelf heb Vulvakanker , ook wij waren verslagen net als jullie . Een goed maatje worden vraag je . Als je er bent is al heel belangrijk , een arm om in weg te kruipen een schouder om op uit te huilen dat is echt heel veel waard.

    Samen gewoon stil naast elkaar zitten , niks zeggen of juist veel praten dat is net wat je zelf wilt . Maar ook jij mag je angst,twijfel, verdriet,onmacht tonen.Dat is een maatje waar je alleen maar van kan dromen , dan ben je echt een maatje zeker weten .Mochten jullie behoefte hebben om contact met mij op te nemen mag dat altijd. Ik wens jullie veel kracht en sterkte toe.

    Groeten van Henny Krijnen.

    Tel:/Fax: 0165-551474.

    E-mail : Henny_Krijnen@operamail.com

  • Mona

    Beste René,

    Vorig jaar kreeg ik te horen dat ik darmkanker had. Ook onze wereld stortte in. Ook voor de partner is het heel moeilijk maar je kan nog zoveel boeken lezen, het belangrijkste is dat je je vrouw het gevoel geeft dat je er altijd voor haar bent. Praat samen veel en als ze wil huilen, biedt dan een schouder aan of huil samen je verdriet eruit. Mijn vriend en ik hebben dit ook gedaan en door hem ben ik al die tijd blijven vechten. Laat je vrouw ook merken hoe erg je het vindt, denk niet dat je haar moet sparen omdat ze het zelf al zo moeilijk heeft. Mijn vriend probeert zich soms ook groot te houden voor mij maar ik heb liever dat hij toegeeft aan zijn gevoelens. Wees lief voor je vrouw en vertel haar hoeveel je van haar houdt en hoe je haar bewondert bv dmv kleine gedichtjes. Dit doet echt wonderen. Probeer positief te blijven denken, blijf vechten en luister niet teveel naar lompe opmerkingen van sommige mensen.

    Ik wens jullie sterkte en gezondheid!

    Mona