CEA waarde?

  • lentekriebels

    Hoi,

    Mijn tante heeft darmkanker gehad, is operatief verwijderd. Toen zijn de waardes gedaald naar 4. Half jaar later was het 5.5, ze is toen gestopt met roken en 3 maanden later waren de waardes 5. Vorige week heeft ze de uitslag vd leverscan gehad. Die uitslag was goed. Alleen het bloed niet, CEA waarde is momenteel 8

    Iemand enig idee wat dit kan zijn?

    Mvg,

    Moniek

  • Janne

    Hoi Moniek,

    Je kan meer info vinden op volgende link: http://www.kiesbeter.nl/medischeinformatie/cea/cea/nvkc/

    Veel succes en beterschap voor je tanten,

    Janne.

  • colo

    hai ik heb eigenlijk ook een vraag, heb net in mei mijn moeder verloren aan ovarium kanker, maar ook mijn vader worstelt al ruim 4 jaar tegen darm kanker, eerst een stuk darm weggehaald, daarna 2x een deel van zijn lever verwijderd, toen een aantal chemo,s, maar hij valt alleen maar af, en zijn cea waardes waren 4 weken terug zo rond de 5000, eer gister kreeg hij de uitslag waren zijn waardes maar liefst 16.228!!!! wat hoort de waarde te zijn, weet iemand dat, ben niet naief weet dat het erg slecht gaat, maar ruim met 10.000 gestegen was wel erg schrikken!! graag jullie reactie, groetjes colo

  • anoniem

    Beste Colo,

    Wat een heftig verhaal!!

    Ik kan me voorstellen dat het enorm schrikken was dat de CEA-waarde met ruim 10.000 gestegen is. Een normale waarde ligt onder de 5 en bij rokers mag de waarde tot 10 zijn. Dus het is inderdaad een grote stijging, maar de waarde kan sterk schommelen (is tenslotte slechts een momentopname).

    Ik wil jou en je vader heel veel sterkte toewensen!!

  • Erick

    Hallo, mijn cea is na drie maanden tijd na operatieve ingreep gestegen van 26 naar 34,,(teken voor bezorgheid)?

  • Roos

    Hoi Moniek,

    Ik ben momenteel ook aan het zoeken naar antwoorden op de betekenis naar de CEA waarde. Mijn vader zit in een soort gelijke situatie als jouw tante, dus ik vroeg me af of jullie ondertussen iets wijzer zijn geworden. Hij rookte alleen niet, maar na de operatie is ook zijn cea waarde van 5 naar 8 gestegen. Weet iemand of dit reden is tot grote zorg?

    Alvast bedankt

  • diny

    Hallo,

    Mijn man is 2 jaar geleden geopereerd aan darmkanker. Voor de lokale lympklieren heeft hij 8 chemo kuren gekregen.

    Tijdens de chemokuren is hij zeer slechtziend geworden aan beiden ogen. Nu is zijn CEA waarde gestegen van 4 naar 8.

    Hij is niet roker. Heeft iemand ook deze problemen ondervonden.

  • diny horbach

    diny Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo,

    > Mijn man is 2 jaar geleden geopereerd aan

    > darmkanker. Voor de lokale lympklieren heeft hij 8

    > chemo kuren gekregen.

    > Tijdens de chemokuren is hij zeer slechtziend

    > geworden aan beiden ogen. Nu is zijn CEA waarde

    > gestegen van 4 naar 8.

    > Hij is niet roker. Heeft iemand ook deze problemen

    > ondervonden.