waarom laten vrienden je vallen/zijn ze er niet voor je?

  • Nico

    Hallo Marjolein,

    Fijn dat je bedankt en ik wens je heel veel sterkte!!!

    Wel wil ik je erop wijzen dat als je je vrienden nu laat stikken omdat ze je op dit gebied niet kunnen helpen je erg aan het verharden bent en misschien ook die kant op groeit. Ik zeg altijd je hebt verschillende vrienden en contacten nodig. Wat je met de ene niet kan kan je met de andere wel en met andere zaken is dat weer andersom. Ik laat de mensen die niet met mijn hersentumor probleem omgaan niet barsten. Ik respecteer dat iedereen anders is en vergeet niet wat ze in het verleden wel voor me gedaan hebben. Ik begrijp je reaktie heel goed maar hoop toch dat je daar nog eens over na wil denken.

    Heel veel sterkte en wijsheid gewenst!!!

    Nico

  • Diana

    Lieve marjolein

    Ik herken zeker je verhaal.

    Mijn meoder kreeg 7 jaar geleden borstkanker en vorig jaar uigezaaide borstkanker naar de botten en lever

    en is vorige week overleden

    mijn beste vrienden hebben me in de steek gelaten

    en ik zeg net als jou

    voor mij is de vriendschap over

    Heel veel sterkte ermee

  • Bedihan

    Het komt me zo bekend voor,

    Mijn ‘beste’ vriendin had laatst een armbandje om, Die ik verloren was by haar.

    Ik vroeg het aan der, en ze zei met een rood hoofd en stotterend. ; Van me neef gekregen.

    Ik dacht by me zelf. Gekocht op het strand, Die mensen maken het zelf?

    Hoe kunnen we nou hetzelfde hebben?

    wtf,!

  • Florian

    Doe “The Work” van Byron Katie….

    Stap 1.) U zegt: “Mijn vrienden moeten voor mij klaarstaan?” Is dat waar? Hoe kan je zeker weten dat het waar is? Dat kan je niet weten, want de waarheid is dat ze niet klaarstaan, dus je gelooft in een leugen. Je verzet je tegen de realiteit, omdat je een beeld hebt van hoe de realiteit zou MOETEN zijn.

    Stap 2.) Hoe reageer je als je de gedachte: “Mijn vrienden moeten voor mij klaarstaan” gelooft? (Misschien gekwetst; gestresst; verdrietig etc.)

    Stap 3.) Kun je een reden bedenken om die gedachte los te laten? (En ik vraag je niet de gedachte los te laten) Pas als jij je gedachten onderzoekt, laat de gedachte jóu los i.p.v andersom. Waarschijnlijk zou je je zonder die gedachte níet gekwetst voelen en veel vrijer. Dus het gaat niet om wát er gebeurd, maar welke negatieve gedachten/gevoelens jij aan datgene wat gebeurd (de waarheid) koppelt.

    Stap 3b.) Kun je een stressvolle reden bedenken om die gedachte vast te houden? (waarschijnlijk niet, aangezien het je alleen maar verdriet en stress bezorgd.

    Stap 4.) Hoe zou je je voelen en wie zou je zijn zónder die gedachte? Een vrijer mens? Een gelukkiger mens? Een vriend van de waarheid? Vredig of rustig?

    Nu volgen de omdraaiingen: JIJ moet vaker VOOR je vrienden klaarstaan…JOUW vrienden hoeven NIET vaker voor jou klaar te staan…Hoe klinkend deze uitspraken? Hoe voelen ze aan? Zit er een vorm van waarheid in? Kijk hierna en onderzoek je gedachten…

    Deze methode kan je gebruiken en toepassen op bijna alles wat jou stoort of waar jij negatieve gedachten over hebt. (Mijn vader had nooit mogen sterven) Maar ook over jezelf dus. De essentie is: "De waarheid is goed zoals die is, want als je je er tegen verzet voel je spanning en frustratie…

    Natuurlijk is het moeilijk om dit je eigen te maken, maar het werkt wel! Je moet het onder de knie krijgen. En ik leef echt met je mee, want het is heel erg wat er gebeurd is! Als ik niet zou meeleven zou ik nooit zo'n lange reactie gestuurd hebben!

    STERKTE! X Liefs een 16-jarige knul uit De Bilt (Florian van Heck)

  • Mara

    heb ik zo vaak.

    ze zeggen dat ze je allemaal steunen,

    nou later gaan ze ‘opeens’ met zijn drie-en en laten zij mij achter van : ja bij haar maakt het niks uit.

    en bij andere is de ruzie al binnen 1 dag klaar.

    en dan willen ze je nog steunen?

    NOU BEDANKT!

    dat zijn echt goede vrienden.

    ze gaan dan met me ‘beste’ vriendin om.

    en mij laten ze achter.

    Echt leuk zeg! ( dus niet )

  • Tom Zwaneveld

    Mijn moeder is aan kanker overleden als mede een aantal familie leden, het is dus genetisch, en nou heeft m`n vader longkanker en heeft niet veel tijd meer. Maar inderdaad mensen lijken je te mijden maar ze kunnen gewoon geen gevoelens tonen aan iemand die er straks niet meer is. En sowieso zeker niet aan hen die achterblijven terwijl die dat heel hard nodig hebben, gewoon een schouder om op te huilen of door op een andere mannier afleiding te geven. Vaak is het zo dat ze pas na het zelf van dichtbij meegemaakt te hebben ze zich eigenlijk schamen voor hun gedrag , maar zijn dan in dezelfde situatie van isoloment terrecht gekomen en gaat deze ellende maar door. De mens van tegenwoordig loopt achter de feiten aan. Helaas. Maar geloof me ik denk en voel met je mee want ik ken het verdriet en weet wat er nog komen gaat , het Hurts Like Hell. Ik weet niet of je vader euthenasie laat doen , maar bij m`n moeder gaf dat me toch een soort blijdschap. Ik houd nu maar op want ik wil je niet al te depresief maken maar als je interesse hebt kunnen we misschien onze gevoelens delen en uitwisselen. Kijk maar. In ieder geval veel sterkte en liefde van hier. Tom.

  • Marloes

    Hoi, wat erg voor je, heeeeel veel sterkte met je vader.. :(