Petroleumkuur als laatste redmiddel?

  • roel

    Kan iemand mij misschien informatie geven over een petroleumkuur, d.w.z. elke dag een aantal eetlepels gedestilleerd petroleum innemen wat mogelijk vrij snel resultaat zou kunnen opleveren bij terminale kankerpatiënten?

    Ik heb op het internet er wat over opgezocht, maar ik kan maar 1 site vinden waar er iets over op staat. Het klinkt bij mij niet echt betrouwbaar.

    Ik hoor het graag.

    MVG

    Roel

  • marielle

    ik las ook dat er in amerika toen dat indertijd als wondermiddel tegen kanker verkocht werd, ontzettend veel doden gevallen zijn juist.

    en als ik mijn ehbo nog herinnering… chemotherapie is misschien rotzooi, maar dit zeker niet minder en levensbedreigend.

  • Marja

    Welk resultaat moet het opleveren bij terminale kankerpatiënten? Nog iets langer meegaan of juist het overlijden versnellen? Het laatste lijkt mij iets waarschijnlijker. Het is gewoon kwakzalverij.

  • Kees

    Dit lijkt mij gruwelijk vergif. Probeer eens wat (gemalen) abrikozettenpitten met wat appel(moes). Als het niet meer genezend werkt, dan soms wel nog pijn bestrijdend. Voor o.a. links naar ervaringsverhalen: www.morgenster.org/kanker.htm

  • Marja

    Van het ene kwakzalversadvies - petroleum naar het andere - abrikozenpitten!! Het houdt nooit op. Voor pijnbestrijding moet je naar een pijnpoli gaan. Anesthesisten zijn daarvoor speciaal opgeleid.

  • Caroline Antonissen

    Beste Roel,

    Ik heb anderhalf jaar geleden per toeval een site ontdekt over petroleum als geneesmiddel. Ik vond dit dermate interessant dat ik deze site onder favorieten heb geplaatst. Toen een vriend van ons begin dit jaar door zijn artsen was opgegeven heb ik onze vriend dit laten lezen. Hij had volgens de artsen nog hooguit 1 maand te leven. Het ging toen dermate slecht met hem dat hij nauwelijks nog iets kon eten of drinken. Hij was bedlegerig en moest overal bij geholpen worden. Hij slikte alleen nog pijnstillers en wanneer de pijn niet meer te dragen was ook morfine. Hij had al enige jaren prostaatkanker wat later is uitgezaaid naar zijn botten. Onze vriend heeft toen besloten om de petroleumkuur te gaan doen, wat hij had hij uiteindelijk nog te verliezen. Hij is toen 1 maart begonnen met 1 eetlepel petroleum op zijn nuchtere maag in combinatie met enkele koppen cichoreikoffie per dag.

    Al na enkele dagen was hij weer in staat om te eten en te drinken en ook de pijnen die hij leed door de botkanker namen geleidelijk aan af. De bloedtest wees na enkele weken uit dat de bloedwaarden waren gedaald van 3600 naar 1200 en nog eens enkele weken later zelfs naar 500.

    Inmiddels kan hij al weer heel veel dingen zelf en maakt hij het redelijk goed.

    Hij heeft wel konstant bloedarmoede maar we weten niet zeker of dit samenhangt met de inname van petroleum. Dit wordt ondervangen door EPO prikken.

    Wat het op de lange inhoud weten we niet, wat we wel weten is dat hij zichtbaar opknapt en dat zelfs de artsen verbaasd zijn. De resultaten tot nu toe zijn toch hoopgevend en als ze je nog maar een maand geven heb je toch geen lange termijnvisie.

    vriendelijke groeten,

    Carolineroel schreef:

    >

    > Kan iemand mij misschien informatie geven over een

    > petroleumkuur, d.w.z. elke dag een aantal eetlepels

    > gedestilleerd petroleum innemen wat mogelijk vrij snel

    > resultaat zou kunnen opleveren bij terminale kankerpatiënten?

    >

    > Ik heb op het internet er wat over opgezocht, maar ik kan

    > maar 1 site vinden waar er iets over op staat. Het klinkt bij

    > mij niet echt betrouwbaar.

    >

    > Ik hoor het graag.

    >

    > MVG

    >

    > Roel

  • Wendy

    update: 8 september 2006

    zie gidsen informatie – welke petroleum

    Onderstaande informatie over petroleum is afkomstig uit een reeks artikelen waarschijnlijk uit het tijdschrift van de Stichting Natuurlijk & Welzijn. (Ik heb slechts kopieën van de artikelen waar geen info over het blad zelf op staat.) Desondanks vind ik de informatie dermate interessant dat ik u die niet wil onthouden. (De in de artikelen vermelde adressen/telefoonnummers zijn gewoon overgenomen; het is geen garantie dat die nog correct zijn).

    Petroleum geneesmiddel?

    Over dit onderwerp ontvingen wij een circulaire van een lezer waarvan wij hierna het belangrijkste laten volgen. Reeds enige tijd was ons de toepassing bekend maar met onvoldoende motivatie. Nu die er wel is lijkt het ons zinvol deze publicatie te brengen. Opvallend is het dat de automonteurs en anderen, die doorlopend met besmeurde handen werken bij beschadiging van de huid, zelden of nooit zwerende wondjes krijgen. Dat petroleum tot goede resultaten kan leiden lijkt ons erg waarschijnlijk. Niettemin is het denkbaar dat het evenals zovele middelen wel genezing bevordert maar dat de leefwijze en de voeding toch van groot belang blijven. M.a.w. als een patiënt na de kuur weer vervalt in de leefwijze van daarvóór dan lijkt het waarschijnlijk dat de kwaal terugkomt. Het gevaar is dan groot dat geconcludeerd wordt: “Zie wel, je geneest er toch niet van”. Vergeten wordt dan dat de optredende ziekte de eerste keer OOK EEN OORZAAK moet hebben gehad. Als die oorzaak niet wordt weggenomen zal men waarschijnlijk nimmer genezen en steeds blijven sukkelen. In feite geldt dit voor bijna elk geneesmiddel dat wordt toegediend.

    Redactie

    Frau R.A. Würch, 325 E40 Ave, Vancouver 15 B.C., Canada bericht uit ervaring wat zij en anderen hebben meegemaakt bij het innemen en inwrijven van gezuiverde petroleum. Wie wil nagaan of deze berichten op waarheid berusten kan inlichtingen inwinnen bij mevrouw Würch of bij de adressen die in dit schrijven worden genoemd.

    Mevrouw Würch schrijft: Ik heb enkele van de vele brieven die ik heb gekregen overgeschreven. Het adres is telkens aan het begin aangegeven zodat iedereen kan navragen hoeveel petroleum de genoemde personen ingenomen hebben. Sommige hebben de eerste drie tot vier dagen een eetlepel vol 1-2 uur voor het ontbijt ingenomen en daarna slechts een theelepel vol gedurende 14 dagen.

    Mevrouw Marg, Koschate (directrice van een school), 5180 Eschweller, schrijft: “Ik heb de ervaring dat het het beste is om het ongeveer 4 uur ’s ochtends in heel kleine slokjes te drinken. Ik was dan in staat om tegen 8 uur te ontbijten. Na 14 dagen had ik niet meer de typische geur van doodzieke kankerpatiënten. Na 6 dagen begon het afstoten van dode cellen die ik gedeeltelijk door de afdeling Pathologie heb laten onderzoeken. Er werd mij bevestigd dat het om dood kankerweefsel zou kunnen gaan. Ik heb 32-35 dagen met steeds 9 dagen pauze ertussendoor, petroleum ingenomen. Als aangenaam bijverschijnsel stelde ik vast dat de reumaklachten tijdens deze periode volledig verdwenen waren”.

    Mevrouw Kräge, 1 Berlin 47 Zwickauer Dam 12, schrijft: “Ik heb altijd aan hoge bloeddruk geleden, aan stoornissen in de bloedsomloop en aan mijn hart, maar nog meer aan reuma. Niets hielp en ik kon nauwelijks nog lopen of mijn benen stil houden. Werken kon ik niet meer. Toen nam ik petroleum in zoals u mij had aangeraden. Een kennis zei na 4 weken: “Wat doe jij toch, je wordt steeds jonger?”. Ik ben 68 jaar. Overal word ik nu op midden 40 geschat. Mijn man is koopman en 65 jaar. Hij liep altijd met een kromme rug. Nu zijn we trots want hij rent als een jonge man. Alle mensen die ons kennen vragen wat we ingenomen hebben. Als ik pijn heb gekregen door tocht wrijf ik mijn hele lichaam in met een spons die ik in petroleum gedrenkt heb. Dat laat ik opdrogen en dan heb ik geen pijn meer”.

    De heer Werner Summermatter, CH 3900 Hirg/Zwitserland, Chalet Belair, schrijft: “Met uw zeer gewaardeerde petroleum heb ik in de laatste jaren in meer dan 50 gevallen gewrichtreumatiek, jicht, suikerziekte, darmafsluiting, leukemie en totale aftakeling door kanker met volledig of gedeeltelijk succes zien behandelen. In geen van deze gevallen zijn complicaties opgetreden. De patiënten zijn overtuigd van de geneeskrachtige werking en de onschadelijkheid van petroleum”.

    De moeder van de heer Paul Saarmann, 1441 Spelle, Nordring 4, schrijft: “ Mijn zoon 19 jaar oud, werd op 22 december 1971 in de kliniek in Münster geopereerd en meteen weer dichtgemaakt. Diagnose: totale kanker. De doktoren gaven hem nog 14 dagen te leven. Hij werd naar Rheine vervoerd naar het Jacobi-ziekenhuis en nam van toen af dagelijks twee theelepels petroleum in. Hij kon na 3 dagen weer eten en na 14 dagen kwamen de ziektecellen los via de stoelgang. Na 8 dagen konden we hem naar huis halen. De artsen stonden voor een raadsel. Mijn zoon werkt nu weer op de boerderij.

    Uittreksel uit het tijdschrift “Siebentageblatt”, nr. 38 dd. 20 sept. 1969.

    Paula Ganner beweert: Ik heb 20.000 zieken geholpen met mijn petroleumkuur. Chefreporter Gero Haupt schrijft: “Petroleum helpt tegen alle ziekten die in het bloed ontstaan”, dat beweert de Tiroler slagersvrouw Paula Ganner (50). Zelfs veel kankerpatiënten die door de artsen al waren opgegeven heeft een petroleumkuur geholpen, benadrukt ze. Haar bewijs: 20.000 bedankbrieven. Zij heeft al in die landen patent gekregen. De medici zijn echter sceptisch (1969). De chefreporter van het blad, dhr. Haupt, heeft Paula Ganner opgezocht om haar ongebruikelijke geneesmethode te leren kennen.

    Uittreksel, het belangrijkste:

    Paula Ganner (die toen 31 was), 3 kinderen, ligt doodziek kronkelend van pijn in bed. In de laatste 3 weken 28 pond afgevallen. Ze werd na 8 dagen in het ziekenhuis ontslagen. Diagnose: totale kanker. De artsen gaven haar in het beste geval nog 2 dagen te leven. 75 cm darm werd verwijderd. Gevolg: verlamming, darmafsluiting. Voor een verlegging van de uitgang was het al te laat. Ook de rechternier was door kanker aangetast. In haar hopeloosheid herinnerde zij zich de uitspraak van haar moeder voor de eerste wereldoorlog toen Oostenrijkse soldaten Bosnië en Herzegowina in Joegoslavië bezetten. De plattelandsbevolking nam daar bij verschillende kwalen petroleum in, maar gebruikte het ook als inwrijfmiddel. – Uit Innsbrück, bracht haar man gedistilleerde petroleum mee. Zij neemt 1 eetlepel vol op haar nuchtere maag. Al na 1 uur vermindert de verlamming en nemen de pijnen af. Drie dagen later staat zij tot ieders verbazing voor de eerste keer op. Zij kan weer wat eten zonder het daarna uit te braken. Zes weken daarna heeft ze een reuzenhonger en komt ze weer op haar normale gewricht van 56 kg.

    De Innsbrücker vrouwenarts dr. Mornadell stond verbaasd toen mevrouw Ganner 11 maanden na de eerste keer innemen van petroleum, het leven schonk aan een gezonde zoon. Haar bloed is 100% gezond. Toen het kind (Klaus) 3 jaar werd kreeg het kinderverlamming. De huisarts schreef een opname in de universiteitskliniek voor maar de vrouw vroeg nog een week uitstel. Zij gaf het kind één theelepel petroleum per dag gedurende 8 dagen tot de arts Klaus na de gestelde termijn naar de kliniek wilde doorverwijzen. Tot zijn verbazing was dat echter niet meer nodig want Klaus was gezond en was buiten met de kinderen met een bal aan het.spelen. Blijkbaar is kinderverlamming een bloedziekte want het is volledig genezen.

    Belangrijk: Het moet gedestilleerd petroleum zijn met een kookpunt tussen de 100 en 140 graden. Bij een hogere distillatie verdampen de genezende stoffen en dan kan de petroleum schadelijk inwerken op het bloed.

    Zekerheidskuur: éénmaal in het jaar 12 dagen achter elkaar 1 theelepel petroleum.

    Bloedvergiftiging: 8 dagen dagelijks één theelepel petroleum.

    Bij toepassing van petroleum is geen enkel geval van toxische beschadiging- en (schade door vergiftiging) bekend” zegt dr. Sichet, Aschau am Chiemsee. “Het is wetenschappelijk bewezen dat het afweersysteem van ons lichaam tegen tumoren in het mesenchym (bindweefsel) ligt. Het behoud en de versterking van de functie daarvan moet daarom worden bereikt. De ervaring heeft geleerd dat bestraling helaas het afweervermogen van dit regeneratieweefsels aanzienlijk vermindert.

    27.12.1969, blz. titel: “Petroleumcapsules kosten veel geld!” door O.R. Herfurth, Delmenhorst. De toepassing van petroleum was al bij de oude Perzen bekend, dagelijks enkele druppels voor het behoud van de gezondheid. De heer Herfurth zegt: Ikzelf heb een kuur toegepast bij een gal- en leverkwaal met veel succes.

    22.11.1969, blz. 2: Bij difterie met petroleum gorgelen! Boek over volksgeneeskunst beveelt petroleum aan bij longziekten, klierverharding, chronisch lijden aan heupgewricht met ettervorming, verlamming van de gehoorzenuwen, veel urineren tijdens de nacht, blaaszwakte, bij maden, jicht, chronische reuma, huiduitslag, uitwendig en inwendig bij keelpijn en voor zuivering van het bloed.

    Een opmerking van schrijver ENTROP: In het huis naast ons woont sinds vele jaren een Rus. Hij zegt: “Ja petroleum, dat is niets bijzonders. In geen enkele Russische huisapotheek ontbreekt petroleum, het is het universele middel nr.1”.

    29.11.1969, Max Schwartz, Berlijn, schrijft: “In mijn familie wordt petroleum al sinds 60 tot 70 jaar gebruikt. Wij zijn allemaal in de tachtig en nemen elke vrijdagavond 15 druppels op een klontje suiker. Wij voelen ons erg goed, allemaal. Mijn moeder zei altijd: Hebben de kinderen iets aan de longen en nemen je krachten af, neem dan knoflook; voor inwendige gezwellen petroleum, gedistilleerd of niet, dat maakt niets uit. Ik heb 2 poedels, één daarvan had een gezwel ter grootte van een kindervuist (in de hals), hij moest geopereerd worden. Ik gaf drie keer per dag petroleum op een klontje suiker en na 2 weken was het gezwel weg”.

    Helene Noggler (48) uit Nauders in het bovenste gedeelte van het Inntal: kankerknobbeltjes in de borst werden operatief weggehaald. Toen ontstond baarmoederkanker en ook een eierstok was aangetast. De blaas moest geopend worden want ze was verlamd. Haar man, de postbode Noggler, spreekt met mevrouw Ganner en die zegt hem: “Geef uw vrouw dagelijks een theelepel petroleum op haar nuchtere maag”. De pijnen verminderen, ze kon weer eten en met morfine-injecties kon worden opgehouden. Na ongeveer 6 weken begon een soort persweeën. De dokter werd geroepen en die geloofde zijn ogen niet. Dr. Penz ziet dat de tumoren afgestoten zijn. “Dat bestaat niet”, zei hij, “want klinisch gesproken zou die vrouw dood moeten zijn”. Hij gaf haar een injectie i.v.m. de sterke bloeding in het begin. Na 4 weken is Helene Noggler weer helemaal gezond en neemt ze deel aan bergtochten, ze danst hartstochtelijk graag en geniet van elke levensvreugde.

    Enkele namen uit de 20.000 bedankbrieven: Katharina Eichelberger uit Tornau in Kärnten, de familie Baumgarten uit Neder-oostenrijk, (totale kanker), Maria Relschoner uit Branau (haar man), Resi Pochum uit Hermagor in Steiermarken. De Sudetenduitse Margarete Weber uit Insbruck: maagzweer. Ze nam dagelijks gedurende 14 dagen een theelepel petroleum, hield 14 dagen op en herhaalde de kuur. Mevrouw Weber had ook suikerziekte. Ook deze ziekte is volledig genezen, het bloed is normaal gezond.

    Josef Schober leed 13 jaar geleden erg aan de prostaatklier, eveneens genezen door petroleum. Zijn zoon Gunther Schober (24): chronische blaasziekte: gedurende geruime tijd 1 theelepel petroleum. Genezen. Zij poedel verliest zijn mooie vacht, de dierenarts constateert leukemie. Na een kuur van 7 weken kreeg de hond zijn mooie dikke vacht weer terug.

    Maria Jesacher (60): Borstkanker; Nu kent ze geen angst voor kanker meer, hoewel ze zeer veel geleden heeft. Drie bestralingen zonder succes. Toen werd haar rechterborst geamputeerd. Volledig terneergeslagen en de wanhoop nabij. Haar man weet meer van de doktoren dan wat de patiënt was gezegd. 14 dagen lang neemt de zieke vrouw nu dagelijks driemaal dagelijks een theelepel vol petroleum, hield toen 10 dagen op en herhaalt de kuur, ook in de volgende jaren…. “Sindsdien heb ik geen problemen meer en de voortdurende angst voor kanker is voorbij”.

    Ilse Wallner (35), Hall/Tiro: Haar lichaam wordt alleen opengemaakt: uitzichtloos. Zware vorm van kanker aan de alvleesklier, die al op de beide bijnieren overslaat. Zij wordt naar huis gestuurd om te sterven. Haar man is in de put, hoort van een collega over mevrouw Ganner. Als de zieke op de vierde dag kort bijkomt uit haar bewusteloosheid wordt haar de eerste lepel petroleum ingegoten. Al een paar uur later zijn de eerste tekenen van verbetering te zien. Op de vierde dag voelt ze zich zo goed dat ze wil opstaan. De kuur wordt nog 10 dagen voortgezet. De artsen kunnen de genezing niet begrijpen en sturen mevrouw Wallner naar Graz, waar zij zich onderwerpt aan een slaapkuur van twee weken, dan wordt zij genezen verklaard en naar huis gestuurd.

    21.02.1970 nr. 8, blz. 2: Friedrich Madrian, Oberwietingberg/Oostenrijk: “Sinds mijn jeugd aan het begin van de eeuw is petroleum ons permanent huis- en geneesmiddel voor bevroren lichaamsdelen, reuma, ischias, keelpijn, inwendige en uitwendige ziekten. Wij leven op 1000 meter hoogte en komen slechts zelden naar beneden in het dal, daarom is zo’n goed geneesmiddel van grote waarde”.

    Samensteller van dit gedeelte: Günther ENTROP.

    Petroleum: geneesmideel? Deel 2

    Het was te voorzien dat het buitenlandse artikel over petroleum heel wat reacties op zou roepen. Wij waren daar erg blij mee want we kunnen onze lezers inmiddels nuttige informatie verschaffen.

    Hoewel onze eindredacteur zelf eerst een 14-daagse petroleumkuur had gedaan alvorens tot publicatie van het artikel over te gaan, wist hij toch nog niet voldoende. Er hadden zich na zijn kuur geen onverwachte complicaties voorgedaan.

    Dat zegt natuurlijk allemaal nog niets, maar uit de vele telefoongesprekken en de overstelpende hoeveelheid post konden wij concluderen dat het een oud, in het vergeetboek geraakt, volksmiddel blijkt te zijn.

    Voorbeelden:

    Vooral oudere lezers konden ons veel over de “petroleumtherapie” vertellen. Een 87-jarige heer deelde ons mee dat zijn moeder hem, toen hij nog een kind was, een theelepeltje blanke petroleum liet drinken, gefilterd door een dot watten. Daarmee werden allerlei vervelende stoornissen opgeheven.

    Een 88-jarige dame vertelde dat zij (iedere keer wanneer de reuma weer de kop opsteekt) een wikkel, gedrenkt in petroleum, om een pijnlijk gewricht legt. Zij voegde er aan toe dat het in haar jonge jaren ook voor TBC en het afdrijven van wormen gebruikt werd. “Haarlemmerolie”, zei ze, “is een product op petroleumbasis en in het buitenland nog zeer in trek”

    Boer Bongers te IJsselmuiden, wiens adres wij mogen noemen (Baan 21), had destijds een 4 weken oud kalfje dat 1½ á 2 liter petroleum dronk uit een emmer, die hij per ongeluk in de stal had laten staan. Hij vreesde het ergste doch trof het diertje de volgende morgen springlevend en in blakende welstand aan. Wel stonk het hok naar de petroleum en had het dier enige dagen diarree.

    Weer een andere veehouder vertelde ons dat hij een koe die de nageboorte niet kwijt kon, een kopje vol petroleum te drinken had gegeven, waarna binnen een uur de nageboorte los kwam.

    Een jonge vrouw die veel last had van haaruitval masseerde haar hoofdhuid met petroleum en bereikt daarmee dat het haar voller werd.

    Een mevrouw uit het oosten van het land zei dat zij haar man destijds in Indië genezen had van beriberi met behulp van dagelijks een beetje petroleum.

    De heer Adroun, een Marokkaan, deelde ons mee dat in zijn land petroleum aangewend wordt o.a. tegen jeuk. Voor wij ons artikel publiceerden nam hij regelmatig petroleum in tegen allerlei klachten, zelfs in een beduidend grotere hoeveelheid dan bij ons bekend is.

    Uit de meeste reacties blijkt dat doodgewone blanke petroleum wordt gebruikt, gefilterd oor een koffiefilterzakje of een prop watten.

    Van iemand die een groot gedeelte van zijn leven in de tropen doorbracht en o.a. onder de Bedouïnen verkeerd heeft, vernamen wij dat dit volk heden ten dage nog ruwe aardolie gebruikt voor medische doeleinden. Oude volksgeneeskunde, zou men kunnen zeggen.

    Bezwaren:

    Begrijpelijk dat een aantal chemici het artikel met verbijstering gelezen heeft. Een apotheker vond dat wij ons met het artikel verantwoordelijk dienden te voelen voor de gevolgen van het plaatsten ervan zonder ernstige waarschuwing aan de lezers, omdat o.a. aan uitzichtloze kankerpatiënten de illusie werd verstrekt dat petroleum effectief zou werken. Hij schreef dat bij braken een gedeelte van de petroleum in de longen kan komen en dat het opsnuiven ervan schade aan de zenuwen toe kan brengen.

    Wij voelen ons niet verantwoordelijk en wel om dezelfde reden als de apotheker die het ook niet in de hand heeft wanneer iemand de inhoud van een bij hem gekocht buisje aspirine ineens naar binnen werkt. Elk redelijk denkend mens zal begrijpen dat petroleum niet in grote hoeveelheden moet worden ingenomen. Een mens is geen petroleumlamp waarvan het tankje vol moet zijn. Niettemin, dank aan de apotheker, die ons kennelijk terecht waarschuwt voor de mogelijkheid van het terechtkomen in de longen.

    Welke Petroleum?

    We vinden het jammer dat in het bewuste artikel de opmerking: “Het moet gedistilleerd petroleum zijn met een kookpunt tussen de 100 en 140 graden” is blijven staan.

    Dat had beter achterwege kunnen blijven want een Shell-man die geheel achter een petroleumkuur voor medische doeleinden staat, betwijfelt dit ten sterkste en wij inmiddels ook blijkens de commentaren van de lezers.

    Het viel ons op dat oudere mensen allemaal over gewone, blanke petroleum spraken als een beproefd oud volksmiddel.

    Paula Ganner aan wie wij om nadere inlichtingen verzocht hebben, schreef dat zij als uitzichtloos kankergeval in 1950 naar huis gestuurd werd en dat zij op eigen initiatief 6 weken lang dagelijks op de nuchtere maag 1 dessertlepel NAPHTA-B 100-140 gr. ingenomen had. Na een pauze van 8 weken herhaalde zij de kuur nog eens 4 weken. Iedere daarop volgend jaar deed zij weer een 4 wekelijkse kuur en is sindsdien in de allerbeste gezondheid.

    Dr. Winkelmann, geneesheer-directeur van Tagesklinik Paracelsus, St. Gallen, Zwitserland, schreef op 18 december ’79 dat hij genoemd preparaat in combinatie met andere beproefde kruidenproducten, tot nu toe, met succes toepast en geen nevenwerkingen heeft kunnen constateren. Dr. Winkelmann verzocht Frau Ganner liever nog niet te veel te publiceren aangezien zij er nog volop mee aan het experimenteren is. Daarom wees zij inmenging van officiële zijde onlangs af.

    Fotokopieën van deze correspondentie zijn in ons bezit.

    Dr. Winkelmann schrift dat hij met de kankerpatiënten die in zijn kliniek verpleegd worden, opmerkelijke resultaten heeft.

    Ander ervaringen:

    Een dame herinnerde zich dat zij als meisje van 15 jaar van TBC genezen was door een zekere Eylers, in die jaren natuurgenezer te Bussum.

    Vooral huidklachten werden door middel van petroleum bestreden, bleek uit de vele binnengekomen berichten.

    Een mevrouw in Amsterdam die na het lezen van het vorige artikel nog niet tot inwendig gebruik tegen haar reumatische klachten over durfde te gaan, baadde haar pijnlijke handen in gewone petroleum. Een dame in Lelystad behandelde haar zere duim ermee. Na 24 uur hadden beiden geen pijn meer. Zij beloofden ons op de hoogte te blijven houden evenals vele anderen die voorzichtig met de kuur van start zijn gegaan.

    De kuur moet niet langer dan 6 weken duren is onze indruk en kan na plm. 8 weken herhaald worden.

    Lang niet iedereen schijnt er tegen te kunnen. Hoewel de gefilterde petroleum geen nare smaak blijkt te hebben (het is zelfs enigszins zoetig), zijn er mensen die braakneigingen krijgen.

    Volgens hen die er ervaring mee hebben kan het dan tegelijk met een klontje suiker ingenomen worden.

    De redactie moedigt u niet aan maar ontraadt het u ook niet. Velen heeft het kennelijk geholpen. Of het u zal helpen kunnen wij u niet zeggen. Uw reacties worden echter wel dankbaar aanvaard en in volgende artikelen vermeld, uiteraard zonder vermelding van namen indien u dat wenst. Anderen kunnen daar dan weer hun voordeel mee doen.

    Mijn man is automonteur en heeft tot nu toe allerlei, ook ernstige verwondingen en verbrandingen steeds genezen met COMPOUND-VET (smeerolie uit aardolie). Dat geneest “supersnel” zegt ze. En ervaring heeft hij genoeg ermee want er gaat zo goed als geen week voorbij of hij heeft wel iets met zijn handen.

    Mw. De G. uit Nes op Ameland heeft 14 dagen petroleum gebruikt bij reuma in haar schouders. Pijnvrij !

    Een mevrouw van 80 jaar in Hardenberg heeft ongeveer een week elke ochtend een theelepeltje petroleum ingenomen. Zij zag voordien alles dubbel: twee kerktorens, twee straatlantaarnlichten waar er telkens maar 1 was. Het is over. Zij ziet alles weer normaal. Ook het beven van haar handen is over. Binnenkort gaat zij naar een bejaardenhuis maar “M’n pieterölle neem ‘k mee!”

    De kleine dokter:

    In DE KLEINE DOKTER van A. Vogel kunt u op blz. 248 over hulpmiddelen bij zenuwontstekingen lezen: — “Er is nog een oude eenvoudige methode, die weliswaar niet zeer aangenaam is, maar die zijn nut heeft bewezen. Men drenkt een doekje of watten in petroleum en legt dit kompres zonder meer op de ontstoken plaats, hetgeen op rug, armen en benen zeer goed gaat, pakt het geheel goed en warm met watten in, en men heeft op deze manier een eenvoudige, goedkope behandeling, ook al is het aroma niet al te aangenaam. Bij deze tamelijk drastische behandeling moet men er wel op letten dat men de kompressen zo lang op de betrokken plaats laat liggen dat de huid goed doorbloed, dus flink rood en warm is. Laat men de petroleum nl. te lang werken, dan loopt men gevaar dat er verbranding en blaren ontstaan. Zo ver moet men het niet laten komen. —“

    Vademecum

    In het Pharmacotherapeutische Vademecum, uitgegeven door Centens Uitg. Mij. Te Amsterdam in 1942, 8e druk op blz. 67 lezen we: De ruwe petroleum vindt als Oleum Patrae voornamelijk als huismiddel (5-20 druppels) tegen wormen en ingewandsaandoeningen toepassing en uitwendig tegen pediculosis (luisziekte, red.) reumatiek en winterhanden.

    Homeopathisch

    Ook een Duits homeopathisch handboek legt de nadruk op de toepassing van petroleum bij huidaandoeningen, zelfs zenuwaandoeningen zoals in het gevoel van doofheid aan de hoofdhuid zoals dat ook voorkomt na het wandelen in de koude lucht.

    Verder bij een gevoel van “dronkenheid” of als “zeeziekte” zoals dat vaak voorkomt als “duizeligheid” bij het opstaan. Bij uitvallende wimpers, bij het niet kunnen lezen van de kleine lettertjes, bij het “dubbelzien”, niet tegen “geroezemoes” kunnen, bij slijmhuidontstekingen, bij geïrriteerdheid, bij maagzweren, bij bleekzucht, etc. etc. In homeopathische verdunningen van D3 tot D30.

    We hebben ons laten vertellen dat de homeopathisch gebruikte petroleumverdunningen meer dan 200 graden verhit zijn. Het schijnt moeilijk te zijn om aan gedistilleerd petroleum te komen. Zoals in het vorige artikel werd aangegeven. Bovendien weet men niets zeker van de graad van verhitting Z.g. reukloze petroleum komt zeker niet in aanmerking omdat die “geparfumeerd” is; en gekleurde (rood of blauw) is eveneens af te raden. Ook schijnen er petroleumcapsules te bestaan maar daar kunnen we u nog niet over inlichten.

    De biochemicus Dr. Joseph Beres in Hongarije beweert een middel te hebben dat genezing aan 7 op de 10 kankergevallen zou brengen. Beres zegt: “Tegen de tijd dat ik de juiste samenstelling van de druppels openbaar zal maken, zullen de wetenschappers zich diep moeten schamen”. (Misschien hij ook wel. Red.) Onwillekeurig vraagt men zich af of die bestanddelen iets met petroleum te maken kunnen hebben.

    Wat is petroleum

    Iedereen die een grote encyclopedie heeft kan daarover meer lezen dan dit boekje bevatten kan. Daarom de belangrijkste zaken: In deel 1 van de LAROUSSE- encyclopedie wordt over aardolie gezegd: “Algemeen wordt aangenomen dat zij haar ontstaan te danken heeft aan de overblijfselen van planten en dieren die samen met fijnverdeelde mineralen op de bodem van de zee werden afgezet. Afhankelijk van de vindplaatsen kan zij van kleur en samenstelling verschillen (Iraanse olie bijv. ruikt naar zwavelverbindingen en de Mexicaanse olie is bijna zwart terwijl die van Sumatra bruin-geel van kleur is.)”

    Voor ons voldoende om vast te stellen dat de kwaliteit van petroleum verschillen kan. Niettemin schijnt ruwe petroleum een stof of meerdere stoffen te bevatten die regulerende en genezende krachten bezitten. Verder onder raffinage: “Kerosine moet om als brandstof in lampen en petroleumkachels te dienen door herdistillatie worden ontdaan van nog aanwezige benzinecomponenten die haar explosief zouden maken en de aromatische bestanddelen die de vlam doen roeten moeten er door extractie met oplosmiddelen (bijv. vloeibaar zwaveloxide) uit worden verwijderd.”

    Trichloor is ook een product dat gebruikt wordt bij de ontvetting van petroleum en is een giftig product. Dat is de reden waarom chemici zich afzetten tegen inwendig gebruik van petroleum. In de geneeskunde wordt dikwijls met giftige stoffen gewerkt, vanzelfsprekend in uiterst kleine hoeveelheden (behalve bij chemokuur! Mijn commentaar).Denk aan digitalis (vingerhoedskruid) arsenicum, fluor en leatril (blauwzuur). Het vraagstuk van de oorsprong van de natuurlijke aardolie is nog steeds niet definitief opgelost. Zeer waarschijnlijk is zij van organische oorsprong en wel door destillatie ontstaan uit sapropelgesteente. In feite is het dus een natuurproduct maar de mens bewerkt het door raffinage, extractie van minerale bijproducten voor allerlei doeleinden.

    Als we goed gaan nadenken over vergiften moeten we vooral eens stilstaan bij de farmaceutische industrie. Een onderzoek op de Universiteit van Nijmegen heeft aangetoond dat we een verantwoord gezondheidsbeleid zouden kunnen voeren met ongeveer een tiende van het aantal medicijnen dat er nu beschikbaar is. Dit zou echter betekenen dat er van overheidswege ingegrepen moet worden in de vrije economie van de pillenfabrikanten en dat is in ons politiek bestel vrijwel ondenkbaar. In ieder geval is er vanuit Den Haag nog weinig te horen over een toelatingsbeleid van medicijnen op de Nederlandse markt, waarbij naast de al geldende normen ook rekening moet worden gehouden met bijvoorbeeld het algemeen nut en/of prijs. Het College dat de toelating van medicijnen namens het Ministerie moet beoordelen is zelfs bijzonder voorzichtig in het afwijzen van stoffen die voor de volksgezondheid gevaarlijk kunnen zijn, aldus de artsen G.J. van Iterson, J.M.A. Kole en K.H. Noordhoff. (zie: medicijnenverbod elders in dit blad.)

    Hoe verder?

    Aangenomen dat petroleum resultaat lijkt te hebben, laten we ons dan wel realiseren dat elke genezing van welke ziekte dan ook, vaak maar betrekkelijk is. De ziekte waardoor u genezing zoekt heeft een OORZAAK. Geen enkele ziekte komt zomaar uit de lucht vallen. Die oorzaak te vinden en zich daartegen te wapenen is een aangelegenheid die gewetensvol dient te worden aangepakt. Zoals reeds meer gezegd: Uw arts, noch medicijnen kunnen u genezen als u dat zelf niet wilt, m.a.w. uw geestelijke gerichtheid heeft er weldegelijk mee te maken. Stel dat u genezen bent van kanker d.m.v. de Moermantherapie. De gedachte om nu maar weer raak te kunnen leven is natuurlijk onjuist.

    Verwacht van petroleum alstublieft geen wonderen teneinde desillusie te voorkomen. Wij volgen evenwel met belangstelling de reacties van de lezers en krijgen de indruk dat het allemaal geen onzin kan zijn. Vele verhalen komen met elkaar overeen en de berichten komen uit alle delen van het land. Wij houden u op de hoogte, u ons ook??

    Redactie

    Petroleum: geneesmiddel? Deel III

    Er blijven goede berichten bij ons binnenkomen.

    Verbazingwekkend is het geval van een jonge vrouw lijdend aan myelolede leukemie. Na het gebruik van 1 week petroleum trad er een sterke verbetering in haar toestand op. Na de tweede week was de vooruitgang zó opvallend dat de behandelende artsen stomverbaasd waren. Toen vertelde zij over de petroleumkuur en moest zij deze staken. De situatie verslechterde aanmerkelijk waarna ze besloot op eigen houtje de kuur toch door te zetten. Vrijwel onmiddellijk kwam er weer een gunstige wending.

    Wat moet je nu van zoiets zeggen?

    Wij worden op de hoogte gehouden.

    “Mijn moeder van 94 begint meer haar te krijgen na een petroleumkuur voor haar stramme gewrichten”, vertelde iemand. De oude dame had erg dun haar en sloeg nu twee vliegen in één klap: minder pijn in de gewrichten en opnieuw haargroei.

    Twee broers van dezelfde hoge leeftijd gebruiken al jaren iedere vrijdag ’s morgens een suikerklontje met wat petroleum er op. Zij voelen er zich heel wel bij. “Een oud huismiddel om in goede conditie te blijven”, zeggen zij en je moet het wel geloven gezien hun vitaliteit.

    Een oude hond van een onzer lezers had geen eetlust meer en liet zijn urine lopen. Omdat het dier overal kankergezwellen had, gaf men het iedere dag een theelepeltje petroleum, drie weken lang. Hoewel men de hond toch maar een spuitje heeft laten geven, wilde men ons niet onthouden dat hij niet meer in huis plaste en weer ging eten. Volgens de berichten begonnen de haren van de hond weer een beetje te krullen.

    Het is ons opgevallen dat er vooral bij ischias en reuma erg goede resultaten bereikt worden. Ook blaasklachten bleken bestreden te kunnen worden na een kuur van enkele weken, evenals bepaalde vormen van eczeem.

    Wat wij zelf hebben geconstateerd is het verdwijnen van een plek op iemands voorhoofd die er ruim een jaar gezeten had en waarvoor bijna de hulp van een huidspecialist ingeroepen was. Tien dagen werd de plek met petroleum gebet met dit verrassende resultaat.

    Hoe komt men nu aan de juiste petroleum? Dat is niet gemakkelijk.

    Vraagt men om gereinigde petroleum in een apotheek dan vraagt men gewoonlijk waarvoor het bestemd is. Zegt men dat het voor inwendig gebruik is dan kijkt men in de meeste gevallen erg vreemd. Vaak wordt het zelfs ontraden. Doodgewone blanke petroleum zoals deze vroeger gebruikt werd, gefilterd door een laag watten of een koffiefilterzakje blijkt de oplossing te zijn.

    Dosering: 1 theelepel op de nuchtere maag bij voorkeur een uur voor het ontbijt, 6 weken lang waarna 8 weken pauze gevolgd door opnieuw 4 weken. Indien nodig kan de kuur jaarlijks herhaald worden.

    Er is blauwe, rode, gele en geparfumeerde petroleum in ons land in de handel. Die moet men zeer beslist niet hebben..

    Gorgelen moet men zelfs met blanke petroleum niet. Daar heeft iemand onaangename ervaringen mee gehad.

    Zoals we al eerder schreven over ons contact met Dr. Winkelmann in Zwitserland bleek na ontvangst van nadere gegevens dat in haar kliniek het gebruik van petroleum experimenteel wordt toegepast. De directe resultaten zijn erg gunstig te noemen maar omdat het stadium van blijvende resultaten nog niet is bereikt, wil zij nog geen uitgebreide officiële publicatie. Wij plaatsen hierbij foto’s van haar kliniek en het KURHAUS. Mogelijk kunnen we in een later stadium hierop nog terugkomen omdat wij van haar een uitnodiging ontvingen de kliniek te komen bezichtigen en over de gevolgde therapie te praten. Wij hopen hieraan binnenkort te kunnen voldoen.

    Waarschuwing

    Dat petroleum u van uw kwaal zal afhelpen is niet erg waarschijnlijk omdat uw kwaal een oorzaak heeft. En die oorzaak moet worden weggenomen. Om u daarmee te helpen het proces op gang te brengen is een van de middelen waarschijnlijk, gezien de bekende resultaten, petroleum, zoals er waarschijnlijk ook andere zijn.

    Het zou wel eens kunnen zijn dat petroleum thuis hoort in de rij van hulpmiddelen, zoals penicilline, die dreigend ernstige ziekten tot staan kunnen brengen en daardoor het lichaam in de gelegenheid stelt zich te herstellen. Het mag toch als voldoende bekend worden geacht dat GEEN ENKEL MEDICIJN in staat is iemand te genezen als hij daarna weer in de oude fouten vervalt WAARDOOR hij de ziekte opliep. Medicijnen kunnen hooguit correcties bewerkstelligen maar van een kwaal genezen kunnen zij geen van alle.

    Uw lichaam is te vergelijken met een chemisch bedrijf dat een bepaald complex van voedingstoffen nodig heeft. Krijgt het dat niet dan dreigen verstoringen en tenslotte staking, indien niet tijdig wordt ingegrepen. Als een tapijtfabrikant niet de wollen- of daarmee vergelijkbare stoffen in het magazijn krijgt maar bijvoorbeeld papierpulp dan staat vast dat de verstoringen zullen optreden en het tenslotte tot faillissement zal leiden.

    Terug maar de petroleum: Degenen die gunstig resultaat verkregen hebben (na de toegestane twee perioden) en dat resultaat niet graag weer teniet zouden willen doen gaan, dienen zich allereerst af te vragen of zij inmiddels maatregelen hebben genomen om hun voedingspatroon aan te passen aan de oorzaak van hun ziekte.

    Een voorbeeld: Een reumapatiënt dient geen voeding tot zich te nemen die de verzuring van zijn bloed activeert, bijvoorbeeld vlees; maar ook de ontzuring te bevorderen. (zie het artikel over lichaamsvochten elders in dit blad). Doet hij dit niet dan zal geen geneesmiddel in staat zijn hem te helpen volledig van zijn kwaal af te komen.

    Heeft hij hieraan wel voldaan en wil hij toch petroleum niet geheel missen in zijn eigen therapie dan ware hem ter overweging te geven voortaan EENS per week, bijvoorkeur op een vaste dag, bijvoorbeeld zaterdagochtend een theelepel in te nemen al of niet op een beetje suiker. Maar voor een goede therapie is het naar ons verteld werd beslist noodzakelijk dit dan steeds op dezelfde dag van de week te blijven doen.

    Uitwendige behandeling (pijnen) met petroleum lijkt ons veel minder gevaarlijk omdat u eventuele verbranding zelf kunt waarnemen en de behandeling tijdig kunt stoppen.

    Petroleum: geneesmiddel? Deel 4

    De Stichting Natuurlijk Welzijn kreeg van de vrouwelijke arts Dr. Winkelmaan te Sankt Gallen/Zwitserland een uitnodiging om haar kliniek Paracelsus te bezoeken. Dit naar aanleiding van de telefoongesprekken en correspondentie die wij met haar voerden over haar petroleumtherapie die zij dikwijls met zoveel succes bij haar patiënten toepast.

    Een bevriend natuurarts kwijt zich over enige weken van deze taak zodat wij in ons volgend nummer hopelijk wat meer over deze uitzonderlijke therapie vertellen kunnen.

    Dr. Winkelmann komt tot werkelijk verbluffende resultaten die de aandacht van de Zwitserse overheid beginnen te trekken.

    De therapie verkeert nog in een experimenteel stadium waardoor Dr. Winkelmann nog niet op de zaak vooruit kan lopen. Publiciteit in welke vorm ook, wijst zij nog van de hand. Zij is echter wel genegen om aan onze arts uitvoering over haar bevindingen te spreken.

    Zij gebruikt Naphtha 100-140°, gecombineerd met een kruidenpreparaat, zelfs bij kankerpatiënten.

    Intussen vernamen wij dat iedere drogist of apotheek door de Onderlinge Pharmaceutische Groothandel (O.P.G.) dit product samen kan laten stellen. Interessant is te weten dat de arts Paul van Dijk bezig is met een boek over 2500 huismiddelen waaronder ook petroleumpreparaten. Het verschijnt het volgende jaar bij Ank Hermes te Deventer.

    Uit Haaksbergen berichtte een dame ons dat haar man die aan kanker lijdt en nog drie weken te leven had, flink aan het vooruitgaan is dankzij de petroleumtherapie en tot stomme verbazing van de behandelende geneesheren weer fiets.

    Ook uit Hengevelde kwamen soortgelijke berichten. Aan bot- en leverkanker lijdende patiënten gaan met de dag vooruit. Ook werden genezingen van ischias, reumatische aandoeningen en dikke enkels gemeld evenals genezingen van honden.

    Ook wij vallen van de ene verbazing in de andere en verzamelen natuurlijk de binnenkomende berichten.

    Uiteraard worden geen namen gepubliceerd tenzij men daar juist prijs op stelt. Verzuim ons vooral niet om ons de resultaten van een eventuele kuur te laten weten. U dient daar het algemeen belang mee.

    Redactie

    Petroleum: geneesmiddel? Deel 5

    Naar aanleiding van vorige artikelen in dit tijdschrift over het gebruik van petroleum bij bepaalde uiteenlopende kwalen, zijn – naar ik vernam van de redactie – veel reacties binnengekomen. Hierbij bleek dat toch veel mensen vooral ook in vroeger dagen (grootmoeders tijd) zich de petroleum goed lieten smaken bij aandoeningen als reuma en zelfs bij ‘kwaadaardige’ ziekten.

    Aangezien het mij voorkwam dat het zonder meer slikken van petroleum niet zonder gevaar is, bracht ik op verzoek van de Stichting Natuurlijk Welzijn een bezoek aan Frau Dr. Winkelmann in Sankt Gallen (Zwitserland). Dr. Winkelmann werkt in haar Tagesklinik ‘Paracelsus’ al geruime tijd met petroleum, zij het in combinatie met talrijke andere biologische methodieken die in deze kliniek al vanaf 1958 worden toegepast.

    In de eerste plaats blijkt dat in deze kliniek gewerkt wordt met petroleum dat een ‘sledebereich’(kooktraject) heeft tussen 100° en 140° C. Er is hier dus sprake van een kooktraject en niet van een kookpunt van het gedistilleerde petroleum. Deze fractie is volgens Dr. Winkelmann onschadelijk hoewel me het zeker niet op eigen houtje moet innemen gezien het feit dat er bepaalde omstandigheden zijn waarbij ook deze petroleum schadelijk kan werken.

    De fracties onder de 100° C en boven de 140° zouden zeer toxisch zijn.

    Uit de woorden van Dr. Winkelmann kan men zonder meer concluderen dat het gebruiken van één of andere soort ‘gezuiverde’ petroleum die men door bijv. watten heeft laten lopen grote risico’s met zich meebrengen voor de gezondheid.

    Overigens heeft het nogal wat opschudding gewekt in (Zwitserse) medische kringen dat petroleum door een arts officieel wordt voorgeschreven. Men kan dan ook tegenwoordig geen petroleum meer vrij bij de drogist verkrijgen in Zwitserland! (noot)

    Van de contra-indicaties, d.w.z. omstandigheden of ziekten waarbij deze petroleum zeker niet mag worden gebruikt noem ik leverlijden, geelzucht en bij gelijktijdig gebruik van cystostatica (chemische stoffen die de groei- en voortplanting van (kanker)cellen stoppen.)

    Het gebruik van petroleum blijkt dus wel degelijk een schadelijke werking op de lever te kunnen hebben, volgens deze arts.

    De dosering zou afhangen van de individuele reactie en wordt nauwkeurig door Dr. Winkelmann vastgesteld.

    Ze legde er vooral de nadruk op dat het voorschrijven van petroleum aan patiënten slechts een onderdeel is van een totaalbehandeling en het is misschien interessant voor de lezer om hier wat nader in te gaan.

    Deze ‘Ganzheitstheapie’ is als volgt gericht:

    1. Regeneratie van de totale stofwisseling

    2. Regulering van het circulatiesysteem

    3. Stimulering van de ademhalingsorganen

    4. Stimulering van de lever- gal- en nierfunctie

    5. Sanering van maag- darmkanaal

    6. Reactivering van het immunologische systeem (lichaamseigen afweerkracht)

    7. Het weer in evenwicht brengen van de geestelijk-lichamelijke balans

    Daartoe wordt in deze dagkliniek (patiënten ondergaan overdag de behandeling en brengen de nacht elders door) gebruik gemaakt van o.a. de echte Neyd-Hartinger-Moorbaden, vooral geschikt bij climacteriele klachten (wisseljaren van de vrouw), zenuwontstekingen en reuma. Bij de baden zouden aan het lichaam gifstoffen onttrokken worden en het lichaam zou worden geprikkeld tot nieuwe levenskracht. Andere baden waarvan gebruik wordt gemaakt zijn het ozonbad, kruiden-zuurstofbad, onderwater-massage en het elektrongalvanische bad.

    Vele jaren ervaring heeft Dr. Winkelmann met zgn. Parapackbehandeling. Hierbij wordt gebruik gemaakt van warmte als één van de werkzaamste natuurmiddelen waarbij het menselijke organisme wordt ontslakt en de stofwisseling verbetert. Bij kankerpatiënten echter wordt geen gebruik gemaakt van deze Parapackbehandeling, wel van bijv. ozonbaden.

    Bij het beoordelen van de constitutie van de patiënt wordt tevens gebruik gemaakt van de oogdiagnose. De lymfatische klieren en de hydrogene (water)constitutie zouden beter reageren op petroleum dan bijv. de haematogene (bloed)constitutie. Een vroeg diagnostische test op kankercellen in het lichaam of op een toestand van praecancerose (voorstadium van kanker) is de test volgens Dr. Scheller, die wordt uitgevoerd met donkerveldmicroscopie, doch altijd in combinatie met de gebruikelijke onderzoeksmethoden (röntgendiagnostiek, laboratoriumbepalingen etc.)

    Tenslotte kwam vanzelf de voeding aan de orde. Ook bij het bepalen van het dieet wordt gebruik gemaakt van de individuele reactie van de patiënt op bijv. basen en zuren. Vitaminen worden toegevoegd (zoals bij de Moermantherapie) doch in kleinere hoeveelheden. De juiste voeding moet volgens Dr. Winkelmaan voldoen aan de volgende 2 voorwaarden:

    1. De voeding moet alle stoffen in voldoende hoeveelheid bevatten die het menselijk organisme voor de opbouw en instandhouding nodig heeft.

    2. De voeding dient zodanig te zijn samengesteld dat het organisme in staat is de voedingstoffen te assimileren en afvalstoffen uit te scheiden.

    In het kader van dit artikel kan ik mogelijk een andere keer nader op dit facet ingaan.

    Concluderend:

    Petroleum als therapie kán schadelijk gevolgen hebben voor de gezondheid. Er is veel te weinig wetenschappelijk onderzoek gedaan om het gericht als geneesmiddel te gebruiken.

    Gezien de gunstige ervaringen met petroleum zoals in de Paracelsus kliniek zou een wetenschappelijk onderzoek omtrent de werking en bijwerkingen van petroleum zeker wenselijk zijn.

    G.Th. Hornstra, arts voor homeopathie en natuurgeneeswijze.

    Naschrift redactie:

    Mevr. I. te Olst vertelde ons dat de hoge bloeddruk van haar man zich na een petroleumkuur genormaliseerd had. Een internist te Groningen stond een dame, lijdend aan een hersentumor toe een kuur te doen. De familie zou ons het resultaat melden.

    Omdat petroleum een olieproduct is lijkt het bij sommige laxerend te werken. Uit zichzelf ging men dan de hoeveelheid verminderen.

    Mej. B. uit Nunspeet:

    Gebruikte 1 keer op 1 dag petroleum en de menstruatie die lang weggebleven was keerde metéén terug.

    Opmerkelijk is ook de conditieverbetering van het haar. Daarover kwamen meerdere berichten.

    De heer W. te Ommen deelde ons mee als 12 jarige jongen van een longabces en nierontsteking genezen te zijn door een petroleumkuur van een zekere heer Eylders destijds wonende te Oestgeest.

    Er was ook een dame die geen resultaat had gehad na een kuur van enkele weken. Opvallend is dat negatieve berichten tot nu toe niet binnenkomen. Wij verzoeken onze lezers, indien deze er zijn ook dié te melden.

    Interessant is dat kloosterbalsem een petroleumproduct is. Een drogist in Apeldoorn die dit zelf vervaardigt liet ons dit weten.

    Mevr. A. in Zoetermeer schrijft: “Ik heb bij mijzelf een acute gewrichtsontsteking in mijn schouder uitwendig met petroleum behandeld en met succes. Na twee dagen was de ergste pijn verdwenen en op de vijfde dag waren zelfs de bewegingen weer normaal zonder énige beperking.”

    Dit soort berichten komen regelmatig bij ons binnen maar ook meldingen van goede resultaten bij inwendig gebruik. Vooral oudere lezers maken ons er steeds nog op attent dat blanke petroleum een oud volksmiddel is en dat dit vroeger voor allerlei medische doeleinden werd gebruikt.

    De gewone blanke petroleum zou een kooktraject hebben van 105-135, dus is niet beneden de 100 en niet boven de 140, dus niet-toxisch zou je zeggen.

    De hr. T. te Hengelo een kankerpatiënt gaat nog steeds vooruit dankzij de petroleumkuur, meldde zijn vrouw. Tot stomme verbazing van zijn artsen die hem reeds opgegeven hadden, fiets hij weer.

    Mevr. T. te haaksbergen heeft ons al over drie gevallen van kanker bericht waarbij vooruitgang geconstateerd wordt. Zij gebruiken gewóne petroleum.

    Natuurlijk hebben de uitspraken van Dr. Winkelmann grote waarde voor ons. Doch wij blijven ons verbazen over de positieve resultaten die ons voortdurend gemeld worden ook na het gebruik van gewóne petroleum.

    Toen wij in ons jan/febr. nummer het artikel uit Oostenrijk plaatsten konden wij niet bevroeden dat dit zoveel stof zou doen opwaaien. Er werd via de apotheken bij de O.P.G. (onderlinge Phamaceutische Groothandel) zoveel gedistilleerd petroleum van 100-140° besteld dat dit begon op te vallen en een woordvoerder van dit bedrijf zich in verbinding met ons stelde. Als Apotheker had hij zijn bedenkingen maar hij kon dit product wel afleveren.

    Belgische lezers vertelden ons dat de firma van Gele, Galglaan 13, 9000 Gent dit soort petroleum aflevert onder de naam “Merck 1770”. Tel. voor België: 091-218901. (opm. volgens een lezer is het daar niet te verkrijgen)

    Dat het gebruik van petroleum vreemd overkomt is begrijpelijk. Het lijkt allemaal erg griezelig maar dat schijnt het toch niet te zijn. Uiteraard dient men op de hoogte te zijn van de juiste kuur: 6 weken op de nuchtere maag een koffie (thee)lepel, 8 weken stoppen en daarna weer 4 weken.

    Patraeoleum Rectificatum zoals dit door de Chemie Pharma Brocacef te Maarssen vervaardigd wordt is niet voor inwendig gebruik geschikt. Het heeft een koktraject tot 250° en is dus gevaarlijk.

    Realiseren we ons wel voldoende dat vele medicijnen met hun gemene bijwerkingen ook gevaarlijk zijn? De toenemende behoefte om medicamenten te slikken en de daarmee gepaard gaande overbelasting van de artsen geven voldoende ruimte om een pakket “geneesmiddelen” op de markt te brengen waarvan het werkelijke nut zeer twijfelachtig is. Vooral in de sector kalmerings- pep- en slaapmiddelen is duidelijk sprake van overdosering. Eén op de 20 patiënten in de ziekenhuizen ligt daar met medicijnenvergiftiging……

    Graag zouden wij willen weten wiens naam van genezen patiënten wij mogen noemen. Daar wordt ons herhaal;dijk om gevraagd.

    Wij verzoeken onze lezers de tot nu toe verschenen artikelen over petroleum zorgvuldig te lezen. Het bespaart ons heel wat onnodige telefoongesprekken. Voortdurend hebben wij ons op de hoogte laten stellen en datgene geplaatst dat ons ter ore kwam.

    Red.

    Komt een man thuis na een bezoek aan zijn dokter, loopt naar de gootsteen en schudt zonder commentaar de voorgeschreven medicijnen uit de potjes.

    Ben je nu helemaal stapel geworden? Roept zijn vrouw.

    Ik weet heel goed wat ik doe, zegt de man.

    - de dokter wil leven

    - de apotheker wil leven

    - maar ik wil OOK leven!

    Petroleum: geneesmiddel? (slot)

    Apotheker Van Zwol te Zwolle schrift o.a.: Het doet me deugd dat ook DNUA ontdekt heeft dat petroleum tóch kwaad kan, iets dat ik al maanden geleden opperde. Dat u nog zo weinig calamiteiten hebt gehoord is enerzijds te wijten casuïstiek. Hoeveel zijn er niet oud geworden door de “borrel” en onder het motto “gerookt vlees vergaat niet” een pakje per dag roken en er tachtig mee worden. Op den lange duur zullen de carcinogene (kankerverwekkende) bestanddelen van petroleum funest worden. De lever zal het al eerder begeven. Om het maar eens gewoon te zeggen: medicijnen Onnatuurlijk? Ja, meestal wel. Onnodig? Inderdaad al te vaak! Levensreddend? Ook heel vaak (antibiotica, antihypertensia, enz.). Beter eten? Meer bewegen? Graag. Maar ga in vredesnaam niet met gif als petroleum werken. Er zit overal zoveel troep in. Het zou de objectiviteit vergroten als dit verhaal eens in DNUA stond maar dat kunnen we wel vergeten, denk ik.

    Wat de kalmeringsmiddelen betreft, hoewel de barbituraten niet meer zo “in “ zijn, kunt u zich beter druk maken over de benzodiazepines: niet toxisch maar wel verslavend en dat die zo’n 1 op de 10 x werden voorgeschreven zit er wel in.

    (Benzodiazepines: valium, mogadon, temesta, seresta, librium, dalmadorm, enz.)

    Apotheker Van Hagen Te haaksbergen schrijft o.a.:

    Naar aanleiding van uw artikelen in het blad DNUA zijn er heel wat vragen binnengekomen. Wij verstrekken op verzoek petroleum omdat wij van mening zijn dat de mensen, mits voorgelicht over mogelijke gevaren, zelf de keuze moeten doen. Het is wellicht nuttig om enige achtergrondinformatie te geven.

    Petroleum is een product van aardolie en ontstaat d.m.v. chemische kraakprocessen in raffinaderijen. Het kooktraject van het handelsproduct petroleum is 150-250° C. In huisbrandolie en tractorbrandstof zijn z.g. aromaten toegevoegd die giftige reacties kunnen veroorzaken. In uw blad wordt gesproken over een kooktraject van 100-140 graden. In Ned. Is maar één product van dat traject verkrijgbaar en dat is Bezinum Petroleum 105-140 graden.

    Het grote probleem is nu aan de z.g. zuivere petroleum te komen, want van de handelspetroleum (de blanke) is de samenstelling onbekend.

    Wij vermoeden, maar kunnen dat niet achterhalen dat het aromagehalte in z.g. lampolie laag is.

    Aan de andere kant worden er soms denatureringsproducten aan toegevoegd in verband met de te betalen accijns. De olie met hogere kooktrajecten tot 250 graden heeft een wat zoetige smaak en de kans op aspiratie (inademing) is erg gering.

    Het Nederlandse product Benzinum Petroleum heeft ook een kooktraject van circa 100-140 graden C. De smaak ervan is echter scherp (brandend gevoel in de mond) en de kans op inademing is iets groter. De prijs ervan is relatief laag.

    Bij de aanbevolen doseringen is de kans op vergiftigingverschijnselen zeer gering.

    Conclusie:

    In zes afleveringen hebben wij u alles medegedeeld wat ons bekend is over petroleum zowel positief als negatief. Niemand kan over het gebruik van petroleum als medicijn nu nog een zinnig woord zeggen. Dokter Hornstra heeft onderzoek bepleit hetgeen nog het meest zinvol is.

    Niettemin heeft u veel getuigenissen kunnen lezen van mensen die met het gebruik van petroleum gebaat zijn.

    Meestal met zo zuiver mogelijke gewone petroleum. Het product uit Oostenrijk heeft een scherpe smaak en ook het product uit ons land genaamd Benzinum Petroleum 105-135°. Dit product is niet gelijk te stellen met dat uit Oostenrijk. Benzinum is buitengewoon licht ontvlambaar, weest u voorzichtig! Het Oostenrijkse product is gezuiverd en heeft toevoeging van vitaminen, etc. Dat laatste maakt het product zo onnodig duur.

    Voor uitwendige behandelingen durven we u gerust petroleum aan te bevelen. Voor het innemen hebben we nog nimmer iemand aangespoord dat te doen en dat doen we ook nu niet. Dit is een beslissing van uzelf.

    De redactie heeft zelf een proef genomen met normale, niet geparfumeerde en/of toegevoegde kleurstoffen maar wel gezuiverde petroleum uit een apotheek. Anderen hebben het zelf gezuiverd en betrokken bij de huisbrandstofhandel of zelfs een fietsenmaker. Hoe u het ook doen wilt, bedenk wel dat het een kuur moet zijn met geringe dosis en dat het slechts korte tijd mag worden gebruikt omdat bij veelvuldig gebruik het niet ondenkbaar is dat lever en/of maag nadelige gevolgen zullen kunnen ondervinden. Overigens weten we natuurlijk wel dat veel medicijnen met afschuwelijke nevenwerkingen ook niet altijd te verkiezen zijn maar omstandigheden kunnen toepassing wel noodzakelijk maken.

    Toch is petroleum geen koemelk!

    We sluiten hiermee onze artikelenreeks over petroleum, maar zullen u indien opmerkelijke resultaten of wetenswaardige ontwikkelingen voordoen op de hoogte houden.

    Dan nu nog enige vermeldingen:

    De hr. T. Haaksbergen heeft 34 jaar last van eczeem gehad. Het verdween geheel en al door petroleum.

    De heer G. in Almelo deelde ons mee vroeger TBC gehad te hebben en genezen te zijn door een petroleumkuur. Ook de tante van mevrouw H. te Nijmegen genas van TBC door petroleum.

    Vast is komen te staan dat vroeger deze therapie bij TBC en reuma erg veel werd toegepast. De vele berichten hierover uit alle delen van het land bewijzen dit.

    Iemand vertelde dat zijn Poolse moeder voor allerlei medische doeleinden petroleum gebruikte.

    Mej. K. te Heerde zei dat een blauwrood knobbeltje op haar arm dat daar al geruime tijd had gezeten verdwenen was nadat zij het dagelijks 4 weken lang ingewreven had met petroleum.

    Uitwendig wordt het veel gebruikt bij reumatische aandoeningen.

    De heer V. te Emmeloord kwam van de bittere smaak in zijn mond af, waar hij al lange tijd last van had, door een petroleumkuurtje van 4 weken.

    Mevr. P. te Wijhe nam 14 dagen enkele druppels in voor een ontsteking in haar arm, tot haar grote verassing met succes.

    Een lezer in Hasselt heeft slokdarmkanker en liet ons weten vooruit te gaan sinds hij de petroleumtherapie toe is gaan passen.

    Mevr. De G. in Den Haag schreef: “In verband met mijn gebruik van petroleum waarmee ik opgehouden was vanwege een onprettige reactie in maag en slokdarm, wil ik u meedelen dat ik na enkele weken opnieuw geprobeerd heb het in te nemen. Dit is wonderwel goed gelukt omdat ik eens tukje appel nam na de theelepel petroleum op mijn nuchter maag en daarna ongeveer ½ uur niets gebruikte. Inmiddels zijn de eerste zes weken verstreken en moet ik nu 8 weken stoppen tot er weer een perioden van 4 weken gebruik ingaat. Ik meen dat het voor mijn reuma geholpen heeft. Ben benieuwd naar het artikel van dokter Hornstra.”

    Dat artikel hebben we inmiddels in no. 29 geplaatst.

    Redactie

    Lezers over petroleum

    De brieven zijn niet van de lucht. Ik durf haast niet meer te schrijven want het klinkt ongelofelijk. Zelf durf ik het ook haast niet te geloven. Mijn dikke enkels was ik na vier dagen al kwijt. Dat was wat want ik ben ik hart en ziel, vrouw. Behalve de vreselijke pijn was het geen gezicht. Ook had ik vreselijke pijn in armen, handen en rug. Maar het is allemaal weg. Daarom zeg ik: Ik durf het haast niet te schrijven want het is ongelooflijk en ik hoop toch zo dat het nu zo blijft. Dank, hartelijk dank. Ik vond het eerst gewoon angstig om in te nemen, het is zo ongewoon. Maar nu ben ik zo blij dat ik het gedaan heb. Ik moest wel vele adressen af om het te krijgen.

    Mw. Van As, Amersfoort

    Appendix 1:

    De volgende ervaringen zijn bij mij binnengekomen:

    Fam. Reeberg te Amsterdam:

    Wij hebben eerst al uw artikelen gelezen en hebben toen besloten de petroleumkuur te doen. Wij hebben (mijn vrouw en ik) de petroleumkuur gedaan gedurende 4 weken met goed gevolg. De eerste 2 dagen 1 eetlepel en daarna een koffietheelepel met een tipje suiker aan de natte vinger en een klein stukje appel van ca 1 cm² gekauwd en uitgespuugd. De petroleum hebben wij ook uitwendig gebruikt voor o.a frozen shoulder, reumapijn en spierpijn met heel goed gevolg. Mijn vrouw is van heel veel pijnen bevrijd, ook voor 95 % van haar hartritmestoornis verlost, waar zij al jaren onder lijdt. Ik zelf ben al 14 jaar hartpatiënt en ik voel mij een stuk beter op dit moment, ook was mijn bloeddruk prima, gedurende de kuur na 2 weken laten meten.

    Onze ervaring echter is dat je petroleum niet 4 á 5 uren van te voren moet innemen voor het ontbijt, maar 1 tot 2 uur van te voren. 4 tot 5 uur van te voren geeft vaak moeilijkheden met veel oprispen (boeren) en wat maagpijn.

    De eerste 2 dagen hadden wij 's morgens veel diaree en ontlasting, wat daarna over ging in slappe ontlasting en dan na een paar dagen min of meer zacht tot normaal wordt, wel wat wisselend, geen vast patroon.

    Aart B.

    Ik heb je artikel uitvoerig gelezen over Petroleum. De reden dat ik geïnteresseerd bent is: dat het, toen ik 2 jaar oud was waarschijnlijk mijn leven gered heeft, in 1933.

    Volgens mijn moeder was ik toen heel erg ziek met een nierziekte, waar de dokter helemaal niets aan kon doen. Ik zat toen ook van top tot teen onder de zweren. De zweren heeft ze ingesmeerd met modder uit het Spui, Dat was een rivier die in verbinding stond met het Haringvliet, zout water. Als je het nu zou doen krijg je waarschijnlijk kanker. En daar zijn de zweren mee genezen, dacht ze.

    Mijn moeder wist van die petroleumkuur en heeft mij toen 4 weken elke dag een paar druppel petroleum op een suikerklontje gegeven. En ik ben er beter van geworden. Dat was gewone peterolie van de olieboer. Dat gooide ze door een lapje, voor het filteren en dan kreeg ik het toegediend. Ik was veel te ziek om daar wat van te herinneren. Maar ze heeft me verteld dat ik anders vast dood was gegaan.

    Prostaatkanker:

    Ik ben heel toevallig ongeveer 1 jaar geleden op deze site terecht gekomen en vond het dermate interessant dat ik hem onder favorieten had geplaatst.

    Toen een bekende van ons dan ook begin dit ziek werd en hem door de huisarts werd meegedeeld dat hij nog hooguit 1 maand te leven had, hij had namelijk prostaatkanker wat was uitgezaaid naar zijn botten, hebben wij de documentatie uitgeprint en aandachtig door zowel zijn vrouw en zoon als hemzelf laten lezen. Omdat hij vond dat hij toch niets te verliezen had is hij de kuur gaan doen.

    Iedere ochtend neemt hij op zijn nuchtere maag 1 eetlepel, drinkt dagelijks 3 tot 4 koppen cichoreikoffie en hooguit 1 tablet pro-biotica. Al na 1 maand waren zijn bloedwaarden van 3600 gedaald naar 1200 en nog eens twee weken later naar 475. Ook de pijnen, vooral in zijn ribben waren nagenoeg weg. We zijn voorzichtig optimistisch en hopen er maar het beste van.

    Deze man is 72 jaar oud maar voordat hij ziek werd nog heel vitaal. Zijn dokter weet uiteraard nog van niets, maar als het zich zo continueert zullen wij deze dokter hiervan op de hoogte brengen. Wij zijn namelijk ook nog heel benieuwd naar een eventuele botscan. Wij houden jullie op de hoogte.

    Indien mensen meer willen weten mogen zij mij per e-mail uiteraard benaderen. fam_antonissen@hotmail.com

    Vriendelijke groet, Caroline Antonissen

    Leverkanker:

    De hr. F.T. Joure belde mij op over een kennis waarbij 8 jaar geleden leverkanker was geconstateerd en volgens de artsen nog 1 maand te leven had. Hij is vervolgens petroleum gaan gebruiken en heeft daarna nog 8 jaar geleefd. Hij is echter overleden aan zware bloedarmoede.

    Opmerking van mij: In die tijd was het nog niet bekend dat een neveneffect van petroleum de aantasting van de milt is en dat het gebruiken van cichoreikoffie dit kan compenseren. Mogelijk had hij dan nu nog geleefd.

    Tip:

    Hij gaf de tip voor mensen die de neiging hebben zich te verslikken in petroleum om de petroleum in een capsule te doen en dan de capsule in te slikken. (Er zijn allerlei voedingssupplementen in capsulevorm die uit twee deeltjes bestaan. Maak die open en verwijder de inhoud en vul de capsule met petroleum).

    (wordt verder uitgebreid als ook u uw ervaringen naar mij toezendt)

    Gidsen-informatie:

    (De navolgende informatie is verkregen van onze (geestelijke) gidsen via channeling en pendelen)

    (Wilt u hier meer over weten kijk dan op onze Gidsen site.)

    Petroleum:

    Petroleum kan effectief werken tegen kanker. Het breekt kankercellen af die vervolgens door de lever worden verwijderd.

    Welke petroleum:

    De 100-140° petroleum is bruikbaar. Het is echter zo dat door de extra destillatie er stoffen verdwijnen die er eigenlijk in zouden moeten blijven. Bovendien wordt door destillatie de verhouding werkzame stoffen en X-stofje negatief beïnvloed. Dus er zou relatief meer X-stofje zitten in de extra gedestilleerde petroleum. Kortom de gewone blanke petroleum wordt als de beste petroleumsoort gezien en is bovendien ook de goedkoopste. (Wel even filteren door filterzakje). Lampenolie wordt afgeraden, ook de blanke, vanwege de toevoeging van een vaste stof (mogelijk paraffine?). Alleen gebruiken in noodgevallen.

    X-Stofje:

    In petroleum zit echter een ‘vervelend stofje’ waar het lichaam moeite mee heeft om het uit te scheiden. Het is niet door filteren noch door destillatie uit de petroleum te verwijderen. Het stofje stapelt zich op in de milt. Na langdurig gebruik van petroleum kan er zoveel van dit stofje zijn opgehoopt dat dit het bloedbeeld negatief gaat beïnvloeden. Met name worden de rode bloedlichaampjes aangetast in hun vermogen om zuurstof te transporteren. (Er werd een vergelijk getrokken met een chemokuur). En voldoende zuurstof speelt een wezenlijke rol bij de strijd tegen kanker. Het lichaam heeft vanwege de structuur van dit stofje weinig vat op dit stofje. Het wordt op den duur wel verwijderd maar dat kost tijd.

    Cichorei:

    De penwortel van cichorei is in staat om dit stofje van structuur te veranderen waardoor de lever er wel vat op krijgt en in staat is het te verwijderen. De werkzame stof zou inuline zijn.

    Cichorei is zo goed werkzaam dat rustpauzes in de kuur niet nodig zouden zijn en de petroleumkuur continu zou kunnen worden voortgezet. Omdat mensen verschillend reageren wordt toch voor de veiligheid een kleine rustpauze geadviseerd.

    Wanneer de echte penwortel wordt gebruikt zou 1 kopje aftreksel per dag voldoende zijn

    Cichorei-'koffie' werkt echter ook uitstekend. In dat geval 3 à 4 koppen per dag. Dit is eenvoudiger te verkrijgen en makkelijk in gebruik Let op: het dient geen eikeltjes-'koffie'' te zijn maar uitsluitend cichorei-'koffie'. Dat de cichorei geroosterd is heeft geen invloed op de gunstige werking.

    Chichorei

    Petroleumkuur:

    Algemeen:

    In het algemeen wordt het volgende advies als veilig geacht:

    Hoeveelheid: 1 theelepeltje per dag voor volwassenen. Kinderen evenredig minder.

    Tijdstip: 's avond voor het slapen gaan. Hierdoor kan de petroleum zonder vermenging van (veel) voedsel de hele nacht zijn werk kan doen.

    Dosering:

    Zonder cichorei: 2 maanden dagelijks petroleum innemen; daarna 2 maanden stoppen. enz.

    Met cichorei: 2 maanden dagelijks petroleum innamen; daarna 2 weken stoppen. enz.

    Petroleumkuur + Multi-Wave-Harmonizer:

    Als de petroleumkuur wordt gecombineerd met behandelingen met de MWH dan het volgende aanhouden:

    MWH behandeling: om de dag.

    Behandeltijd: 30 minuten.

    Tijdstip behandelen: Bij voorkeur 's morgens

    Manier van behandelen:

    's morgens: Laag in sterkte beginnen en om de paar minuten steeds iets sterker instellen.

    's Avonds: Als behandelen ‘s morgens onmogelijk is dan ’s avonds. In dat geval andersom behandelen: eerst sterk en daarna om de paar minuten een stukje minder sterk instellen. Behandeltijd 15 tot 20 minuten.

    Petroleum en Chemo:

    Onze gidsen raden het af om geen petroleum te gebruiken tijdens een chemokuur.

    Aanpassen:

    Omdat er geen standaard-mensen bestaan en elk mens toch wat anders reageert dient u de gegeven adviezen aan uzelf aan te passen. Volg uw eigen gevoel en intuïtie bij het toepassen van de adviezen.

    Eigen verantwoording:

    Natuurlijk dient u te beseffen dat het uw beslissing is om wel of niet petroleum te gaan gebruiken. De verstrekte informatie kan u wellicht hierbij helpen.

    Appendix 2:

    Waar is de 100-140° C petroleum verkrijgbaar?

    De fa. Emergo, Landsmeer heeft een dergelijke petroleum, moge

  • Ad.

    Hoi, ik vraag mijzelf af, alwaar je deze petroleumkuur kunt kopen?

    En trouwens, “baat het niet, dan schaadt het ook niet!”

  • Kees

    Ad. schreef:

    >

    > Hoi, ik vraag mijzelf af, alwaar je deze petroleumkuur kunt

    > kopen?

    > En trouwens, “baat het niet, dan schaadt het ook niet!”

    Dat is nu net de vraag!

  • Ria Teluij

    Dag Roel,

    Mag ik vragen of je een petroleumkuur hebt gevolgd en hoe het resultaat was.

    Bedankt,

    Ria Teluij schreef:

    >

    > Kan iemand mij misschien informatie geven over een

    > petroleumkuur, d.w.z. elke dag een aantal eetlepels

    > gedestilleerd petroleum innemen wat mogelijk vrij snel

    > resultaat zou kunnen opleveren bij terminale kankerpatiënten?

    >

    > Ik heb op het internet er wat over opgezocht, maar ik kan

    > maar 1 site vinden waar er iets over op staat. Het klinkt bij

    > mij niet echt betrouwbaar.

    >

    > Ik hoor het graag.

    >

    > MVG

    >

    > Roel