praatgroep

  • wilfred

    dag mensen,

    dit is voor het eerst dat ik deze site bezoek en ik kan zeggen dat ik met jullie meeleef. het gaat mij om het volgende, de moeder van een vriendin van mij heeft dus ook kanker en ze heeft het daar uiteraard erg moeilijk mee. ze wil hier graag over praten maar kan niet bij iedereen terecht. ik sta wel open voor haar maar weet gewoon niet wat zij doormaakt , dus dat maakt het voor mij ook erg moeilijk. nu is mijn vraag zijn er misschien mensen in dezelfde situatie als zij die daar ook eens over zouden willen praten ( dus met lotgenoten) zij is trouwens 28 jaar.

    wie weet lucht het erg je hart en vindt je toch wat steun bijelkaar?

  • Ciska

    Beste Wilfred,

    Mijn vader heeft slokdarmkanker. Mijn dokter adviseerde me om naar een maatschappelijk werker te gaan, om te praten.Maar dat wilde ik niet.

    Maar ik heb heel veel met mijn ouders en met mijn vriend gepraat.

    Nu wat minder omdat er (nog) geen verbetering in zit.

    Maar ik e-mail met een aantal mensen via dit prikbord, die ongeveer hetzelfde meemaken.

    Veel sterkte,

    Ciska

  • Marielle

    hoi,

    als je op www.diagnose-kanker.nl kijkt, zul je de mailgroepen van Yahoo vinden, hier staan ook groepen bij voor familie van mensen met kanker.. dus echt lotgenoten.. kijk daar maar ns.. er zal vast een geschikte tussenzitten.

    ik heb er veel aan..

    gr.Marielle

  • petra

    Hoi Wilfred,

    Mijn vader heeft kanker en zal niet meer genezen; het helpt mij enorm om erover te praten, soms merk je inderdaad dat mensen niet altijd kunnen begrijpen wat je doormaakt en is het prettig te praten met mensen die helaas hetzelfde mee moeten maken. Als je vriendin wil praten/mailen kan ze bij mij terecht !!

    groetjes Petra

  • Cindy

    Wilfred,

    Je vriendin mag natuurlijk altijd met me praten, e-mailen misschien. Mijn moeder is onlangs overleden aan kanker. Wellicht niet zo'n prettig begin om een gesprek te starten. Ik ben 25 en sta dus nog voor een heel leven. Ik kan een beetje begrijpen hoe zij zich voelen moet. Wens haar alle sterkte toe want hoe bot ook: ze zal het nog hard nodig hebben.

    Cindy

  • truus

    Wilfed,

    Hallo ik ben een vrouw van 33 die ook kanker heeft

    in het begin willen mensen wel met je praten maar na een tijdje als je met je bijden benen weer op de grond staat na alle behandelingen zijn de mensen al weer verder gegaan met hun leven dus als je dan iemand vindtdie naar je luistert

    mag je handen dicht knijpen ik zeg altijd mensen weten pas waar ze over praten als ze het zelf hebben meegemaakt dus als je vriendin wil praten kan zij altijd

    bij mijn terecht groetjes truus

  • theaske

    wat ik wil weten komt de kanker terug

  • th vermaas

    Hoi allemaal,

    Sinds een half jaar ben ik alleen daar mijn vrouw is overleden aan borstkanker.Eigenlijk ben ik op zoek naar een groep van lotgenoten cq achterblijvers om te kunnen praten en luisteren hoe nu verder.Dit is een van de dingen waarin je aan je lot overgelaten wordt is mijn ervaring.

    gr theo