Macula Degeneratie

  • Hans Ursem

    Kan iemand mij informatie verstrekken over mogelijke behandeling van de zgn “vochtige MD”.

  • Carla

    Hoi Hans,

    Een kennis van mij heeft ook macula degeneratie. Zij heeft de aangeboren vorm. Ze heeft aan het ene oog de natte vorm en aan de andere oog de droge vorm.

    Bij de patientenvereniging heb ik voor haar info opgevraagd en snel gekregen.

    Zij heeft onlangs haar “natte” oog laten laseren met helaas matig resultaat maar dat zal bij een ieder verschillend zijn. Misschien speelt de leeftijd ook mee?

    Zij is al wat ouder.

    In ieder geval heeft zij het in Nijmegen (Radboud) laten doen daar ze in het oogziekenhuis in Rotterdam niks meer voor haar konden / wilden doen.

    Je kunt in ieder geval bij de oogziekenhuizen en bij het Radboud info opvragen lijkt mij. Sterkte. Groetjes, Carla.

  • hans

    Het kan bestraald worden,ddhk in Rotterdam

  • arian

    ik denk dat het beste wat je kan dan is met een slowjuicer sap maken van groenten waar veel zeaxanthine en luteine in zitten. dit zijn 2 stoffen die heel goed werken tegen macula degeneratie en als je sap van die groenten maakt worden die stoffen beter opgenomen. de groenten waar deze stoffen het meeste in zitten zijn boerenkool, spinazie, snijbiet, raapstelen, rucola, basilicum, erwten, courgette, spruitjes, broccoli, prei, asperges. het is belangrijk dat je het met een slowjuicer doet en niet meer een blender, want dan worden deze stoffen beter opgenomen.